Wojto 2 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Witam! Audi a4 B5 silnik 1Z. Pierwszy objaw - strasznie kopci i"nie jedzie". Sprawdzony cały dolot - szczelny, zawór upustowy wraz z zaworkiem sterującym - Wszystko ok. Turbo bardzo słabo pompuje. Jutro autko będzie logowane. Na co zwrócić jeszcze uwagę? Jedyne co wzbudziło moje podejrzenie na razie to sama turbina. Mimo sporego przebiegu nie ma nawet minimalnego luzu ale bardzo ciężko się kręci (Palcem trudno ją obrócić). Czy to może być objaw zatarcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 lekko powinna sie krecic.Zrob logi dynamiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 musi sie krecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojto 2 Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Turbo mimo, że bardzo ciężko go obrócić palcem, to po odpaleniu silnika się kręci tylko czy możliwe jest, że ze względu na duże opory wewnętrzne nie jest w stanie nabić odpowiedniej ilości powietrza, czego efektem jest kopcenie i brak mocy? Czy w takim wypadku jedynym "lekarstwem" będzie regeneracja/wymiana turbinki. Czy takie zachowanie turbiny oznacza jej zatarcie?[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 12:32_________________________________________________Jeszcze jedno pytanko: Czy błąd 575 pojawi się tylko przy przeładowaniu czy również w przypadku zbyt niskiego ciśnienia w dolocie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vauxhall95 1 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 575 oznaczac moze i przeladowanie jak i niedoladowanie.Tak jezeli stawia opory turbo moze nie napompowac tyle ile potrzeba.Ale jak pisalem zloguj dynamicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek 5 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 kiedyś też mi wywaliło błąd 575 ale nie pamiętam już czy to było przy dziurawym dolocie i kopceniu czy gdy kata miałem zatkanego i auto nie jechało. Po wymianie łącznika przed dolotem i wywaleniu kata błąd samoistnie zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilg.86.86 0 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 miałem kiedyś tak w fordzie escorcie 1,8td . kat się zapchał i łopatki turbiny zakleiły się bardzo mocno sadzą , wywaliłem kata turbinkę wyczyściłem i śmigał dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkOs 1 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojto 2 Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Logi zrobione. Wszystko ok oprócz - co oczywiste - ciśnienia doładowania. Na początek katalizator do wywalenia i zobaczymy czy to wystarczy. Przy okazji znaleźliśmy w samochodzie zmieniony program co właściciela ucieszyło i zmobilizowało do jak najszybszego usunięcia usterki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Jeśli wirnik turbo ciężko się obraca to mogą być pierwsze objawy zatarcia. Piszesz że nie ma w ogóle luzu poprzecznego, a wzdłużny jest? Jeśli nie ma naprawdę w ogóle luzu poprzecznego to nie dobrze. Nawet w nowej turbinie jest minimalny luz bo musi on być. Na wirniku nie ma łożysk tocznych żeby wirnik mógł pracować bez luzu. Musi być miejsce na wytworzenie się poduszki olejowej (tzw filmu olejowego) pomiędzy wirnikiem a panewkami. Wirnik podczas pracy nie styka się z panewkami (nie ma kontaktu metal o metal) przez duże ciśnienie oleju i wytworzenie grubego tzw filmu olejowego dzięki czemu taki wirnik wytrzymuje bez problemu 100k-200k obr/min. Jeśli będziesz wymieniał turbo to proponuję Ci kupić używkę w dobrym stanie. Trochę turbin już przeszło przez moje ręce i miałem okazję robić kilka regenerowanych, luzy mają straszne. Póki trzymają uszczelnienia to pochodzą, ale takie nadmierne luzy szybko wykańczają uszczelnienia co kończy się dla nich tragicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Logi zrobione. Wszystko ok oprócz - co oczywiste - ciśnienia doładowania. Na początek katalizator do wywalenia i zobaczymy czy to wystarczy. Przy okazji znaleźliśmy w samochodzie zmieniony program co właściciela ucieszyło i zmobilizowało do jak najszybszego usunięcia usterki... jak moze byc wszystko oprocz cisnienia doladowania. skoro cisnienie jest nieprawidlowe logi rowniez zmieniony program +PSJ towlasnie gwozdz do trumny turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojto 2 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Nie napisałem, że logi są ok, tylko, że zostały zrobione. Z logów-nieprawidłowych-wyszło, że przyczyna leży właśnie tylko w turbo. Teraz kwestia czy wystarczy wyczyścić wydech czy trzeba wymieniać/naprawiać. [br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 10:12_________________________________________________A odnośnie PSJ to autko kupione dwa tygodnie temu...nie wiadomo jak było jeżdżone[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 10:15_________________________________________________Problem rozwiązany. Po wycięciu katalizatora autko odżyło. Dzięki za pomocne sugestie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się