Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] spadek mocy, głośny świst z lewej strony auta i czarno-szary dym jak z komina


bodzanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jechałem dziś autkiem, które w pewnym momencie zaczęło się dziwnie zachowywać. Spadła moc, spod maski zaczął dobiegać świst, jakby turbina pobierała powietrze z zewnątrz, a za niunią unosił się tuman czarno-szarego dymu. Nie ma oczywiście mowy o jakimkolwiek przyspieszaniu, bo silnik reaguje tylko świstem, za którym nie idzie reakcja samochodu. Na początku myślałem że to coś z gazem, ale na tempomacie zachowuje się tak samo. Leje dobre paliwo, więc to nie to. Chwile wcześniej nim to się stało jechałem trochę szybciej-ok 160, auto zachowywało się normalnie, aż nagle jakiś świst i zero przyśpieszania, za to sporo dymu. ;(

Jeszcze jedną zagwostką jest fakt,iż w mojej angielskiej niuni, nie mogę znaleźć złącza diagnostycznego, wiem gdzie powinno być, ale go tam nie ma :wallbash:

Pomóżcie proszę

Pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.turboactive.com/turbo_fitting.html wg tej tabelki tez wygląda na dziurę, ale chyba najprościej byłoby się podpiąć, teraz tylko pytanie gdzie jest złącze w angliku? Nie ma go nad pedałem gazu, koło popielniczki, ręcznego, nigdzie na widoku :wallbash:, wiec gdzie go jeszcze szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdemontuj dolna oslone tapicerki ( ta nad pedalami) i dobrze poszperaj, gdzies tam powinno byc gniazdo, moze luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złącze znalezione :) było dobrze schowane pod plastykiem kolo gazu, szacunek Musashi :hi:, gosc z VAGiem będzie wieczorem, więc się wyjaśni, mam nadzieje :) [br]Dopisany: 10 Luty 2008, 15:01 _________________________________________________no to już mam diagnozę: brawo dla tych co obstawiali nieszczelność w dolocie :hi:, do tego dochodzi jeszcze walnięty czujnik temperatury silnika i problemy z zaworem EGR. Wystarczyło go odpiąć i autko ożyło, świst pozostał jak się dodaje gazu, ale nie ma kopcenia, nie pali jak smok i ma moc z powrotem :th:

Suma sumarum Niunia będzie jutro śmigać z kilkoma nowymi częściami. :>

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również obstawiałem nieszczelność w dolocie. Bo czarno szary dym to powstaje przy niepełnym spalaniu mieszanki. A co za tym idzie złe proporcje powietrza w stosunku do dawki paliwa. :evil: A że po lewej stronie słychać świst to pewnie gdzieś w okolicach intercoolera. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również obstawiałem nieszczelność w dolocie. Bo czarno szary dym to powstaje przy niepełnym spalaniu mieszanki. A co za tym idzie złe proporcje powietrza w stosunku do dawki paliwa. :evil: A że po lewej stronie słychać świst to pewnie gdzieś w okolicach intercoolera. :notworthy:

:tongue4: nie ma jako to obstawiac po ogłoszeniu wyników :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko juz dawno zrobione, ale nie miałem czasu napisać szczegółów. Po uszczelnieniu dolotu okazało się że to nie on powodował świst tylko dziura była gdzie indziej-w intercoolerze. Ponadto po jego wymianie silnik przestał się trząść przy wyłączaniu, wcześniej myślałem ze z budy wyskoczy:/ Nie wiem jaki związek ma jedno z drugim, ale widać jakiś ma. Poza intercoolerem w Niuni wymieniono czujnik temperatury, od razu mniej pali :) i wyczyszczono zawor EGR. Na dodatek w aucie wymieniłem jeszcze reflektory, zakładając Angel Eyes, wyglądają rewelacyjne, muszę zrobić fotki to też popodziwiacie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...