Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Kierownica nie powraca


Nordyz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moze ktos mial podobny problem.

Zaczelo sie od tego ze lekko sciagalo mi auto na prawo, pojechalem ustawic zbieznosc i dalej bylo to samo troche tak pojezdzilem ale zauwazylem ze jak skrecam delikatnie w prawo i puszcze kierownice to zostaje ona w takiej pozycji jakby sie "blokowala" samochod analogicznie skreca delikatnie w prawo normalnie jadac i nie puszczajac kierownicy nawet sie tego nie odczuwa i wszystko jest niby ok, gdy skrecam w lewo kierownica zachowuje sie prawidlowo porawca do normalnej pozycji i auto zaczyna jechac prosto. Wie ktos moze co to jest przejzalem forum i nikt o myku z kierownica nie pisal. (cisnienie w oponach i zbieznosc mozna wykluczyc letnie czy zimowe kola - sciaga). Wie ktos co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winne opisanej sytuacji mogą być amortyzatory (luzy powodujące zginanie poprzeczne), zużyte poduszki amortyzatorów, może to być również spowodowane nieprawidłowym ułożeniem wahaczy lub jego uszkodzeniem. Duże znaczenie ma też sworzeń zwrotnicy, który też ma wpływ na wartość tego kąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia dlaczego akurat magiel wytypowal powiedzial ze takie przekrecenie kierownicy to moze byc tego wina

nic nie stuka przy kreceniu kierownica. Moze to rzeczywiscie jakis wahacz bo czasami na poprzecznych nierownosciahc slychac dziwny dzwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo sciaga mnie w prawo zbieznosc,opony napewno ok.wachacze na diagnostyce wyszlo ze ok.koncowki nowe i ta maglownica tez nowa i nic sie niezmienilo przed zmiana stawialem na nia(przeciekala itd.)ale nic zmienilem i dalej to samo....sprawdz wachacze dobrze zwlaszcza dolne a w szczegulnosci laczniki stabilizatorow,i niech mechanik spr.ci luzy na maglu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mnie calkowicie nie powraca z obu kierunkow, ale tylko gdy po wyjsciu z zakretu nie dodaje gazu. Chodzi o koncowa faze odkrecania sie kierownicy jakies kilka stopni. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie o ta koncowa faze. Dla mnie to nie jest normalne bo tylko przy prawym skecie tak jest pozatym wczesniej bylo ok. Bylem przed chwila w servisie i sprawdzili wahacze, amortyzatory i hamulce przy okazji i wszystko ok ( notabene koles powiedzial ze wszystko jest ok i ze nie musze placic a wczesniej za sprawdzenie chcieli 30 zl :>). nie wiem co to moze byc z tym sciaganiem i nie chce typowac na chybil trafil bo taka metoda mozna pol auta wymienic a na koncu okaze sie ze wentylek puszczal powietrze :wink4: (hipotetycznie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z prawej niepowraca tak jak ty piszesz,tylko czasami poprawia sie na chwile ,czyli cos go boli bo przez chwilke potrafi byc dobrze sam niewiem co to narazie jezdze spr.w swieta jak wroce do domu ale stawiam na ktorys wachacz poroskrecam kazdy i pospr.recznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam to samo dokładnie to co zostało opisane w pierwszej wiadomości. dodam jeszcze, ze wymienilem wszystkie wahacze. Dodatkowo wymienilem tarcze hamulcowe, chociaz to nie powinno miec zadnego wpływu. Amortyzatory tez zostaly wymienione na nowe(sachs-a). ostatnio dwa razy ustawialem zbieznosc. i po jakims czasie wrazenie jest takie jakby cos tam sie ukladalo i po jakims czasie wracalo do stanu pierwotnego. za kazdym razem przy regulacji zbieznosci prawe kolo jest bardziej odstawione. kierownica w ostatnimm zakresie przestaje wracać. zastanawiam sie czy to nie maglownica. chociaz mechanicy twierdza ze jest ok. na koniec samochód w zakretach lepiej skręca w prawo niz w lewo. samochod nei byl nigdy uszkodzony. Moze kotoś zna odpowiedz na zagadke. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobnie, dodatkowo kierownica chodzi ciężej niż wcześniej. A wcześniej tzn. przed wymianą wszystkich wahaczy przednich, łączników stabilizatora i końcówek drążków kierowniczych. Mechanik twierdzi że to nic wielkiego, dla mnie to akurat żadne tłumaczenie. W poniedziałek jadę na sprawdzenie, zobaczymy co powie. Dodatkowo nie ustawił mi kierownicy na wprost, tylko jest lekko skręcona, tłumacząc się, że to minimalnie :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...