Milczar Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam. Kupiłem auto z uszkodzoną klimą i przyszedł czas żeby ją w końcu naprawić. Koszt naprawy to 2-2.5tyś więc planuje zrobić przekładkę z innego auta kompletnej klimy do siebie. Czy klima z dowolnego 1.9 TDI będzie pasować do silnika 1.9 TDI 90KM AHU ? Czy szukać tylko i wyłącznie od tego modelu ? U mnie jest zatarta sprężarka, masa opiłków w układzie, do wymiany osuszacz, pasek i chłodnica klimy. Mam zamiar wybrać się na szrot tylko muszę wiedzieć czy pytać o tylko konkretny model klimy czy dowolny od TDI ? Na allegro są różne ceny w zależności o modelu silnika ale to przy sprężarkach a czy przewody itp są takie same w innych oznaczeniach ?
markus85 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Nie lepiej kupić jakiegoś angola? a jak nie to od chłopaków z forum powinieneś w dobrej cenie graty wyrwać.
majkel_majki Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Z angola nie pasują rurki pod maską. Moim zdaniem zamiast dziwaczyć i szukać drugiego kompletu na śmietniku lepiej zakasać rękawy, kupić trochę benzyny ekstrakcyjnej albo lepiej płynu do płukania układów, pożyczyć kompresor i rozebrać układ, płucząc element po elemencie jeżeli szkoda Ci kasy na warsztat. Jedyne co musisz mieć nowe to osuszacz, dysza rozprężna i sprężarka. Robota podobna jak z jakąś przekładką, a pewniejsza.
pio911 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Witam mam ten sam problem... Mam 2 pytania o płukanie instalacji klimatyzacji - bylem u 2 fachowców gadali że tylko wymiana elementów na nowe rozwiązuje problem - osobiście nie jestem przekonany do tej teorii . Ale zastanawiam sie czy płukanie wyczysci dobrze chłodnice czy nie lepiej kupic nowej. 2 pytanie czy należy demontowac parownik do płukania czy wystarczy podpiac sie do jego przyłaczy oraz jaki kierunek przepływu ( zasilanie od strony niskiego cisnienia ?)
majkel_majki Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Nie rozumiem po co wymieniać prewody ciśnieniowe na nowe, to można wypłukać i jest ok. Chłodnicę jeżeli jest mocno zasyfiona lepiej wymienić, nie jest bardzo droga a po co ryzykować że nie doczyścimy puści opiłki dalej. Parownika nie musisz demontować.
Milczar Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Graty już zakupiony i do mnie jadą, zobaczymy co powiedzą w zakładzie jak im je przywiozę i rzucę na warsztat z prośbą o założenie tego i płukanie układu Jak nie będą chcieli albo sypną cenę to sam to zrobię i pojadę tylko na nabicie.
majkel_majki Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Jak dla mnie pomysł był bez sensu, ale życzę powodzenia.
Milczar Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Kupiłem dokładnie to co napisałeś czyli sprężarkę, dyszę i osuszacz. Rurki zostają i idą do płukania. Do wymiany zostanie jeszcze na pewno chłodnica klimy i zobaczymy co jeszcze. Myślę, że i tak wyjdzie mi mniej niż 2,5tyś za naprawę jak mi powiedzieli magicy od klimy u mnie w mieście.
majkel_majki Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Przepraszam, myślałem, że jednak wziąłeś kompletną klimę powinno być zdecydowanie taniej niż te 2,5 tysiąca, zależy za ile załatwiłeś części. Jeżeli w skraplaczu nie będzie dużo opiłków to jest szansa, że da się przedmuchać i może zostać.
Milczar Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Przepraszam, myślałem, że jednak wziąłeś kompletną klimę powinno być zdecydowanie taniej niż te 2,5 tysiąca, zależy za ile załatwiłeś części. Jeżeli w skraplaczu nie będzie dużo opiłków to jest szansa, że da się przedmuchać i może zostać. Obawiam się, że będzie trzeba wymienić skraplacz. Gość, który robił mi przegląd klimy wyciągnął jakiś taki podłużny filterek (plastikowa kratka naciągnięta bardzo cienką siatką) z rurki klimy przy podszybiu po stronie pasażera. Nie wiem jak się to nazywa (gość mówił na to paluch) ale do niczego się już nie nadawało, całe zawalone opiłkami aż się błyszczało od srebra.
majkel_majki Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 To właśnie była dysza rozprężna. Nic dziwnego, że była cała zawalona opiłkami skoro jest za sprężarką po stronie wysokiego ciśnienia.
Milczar Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2011 No to już trochę więcej wiem powiedz mi jeszcze czy muszę na coś szczególnie uważać przy rozbieraniu klimy. Gość jak odkręcił zaworek przy tej właśnie dyszy to się okazało, że w układzie jest gaz. Czy wymieniając elementy które opisałem we własnym zakresie jest coś co mogę uszkodzić ? Nie żebym miał 2 lewe ręce ale lepiej mieć świadomość na które elementy muszę szczególnie uważać.
majkel_majki Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 No to już trochę więcej wiem powiedz mi jeszcze czy muszę na coś szczególnie uważać przy rozbieraniu klimy. Gość jak odkręcił zaworek przy tej właśnie dyszy to się okazało, że w układzie jest gaz. Czy wymieniając elementy które opisałem we własnym zakresie jest coś co mogę uszkodzić ? Nie żebym miał 2 lewe ręce ale lepiej mieć świadomość na które elementy muszę szczególnie uważać. Układ powinieneś mieć teraz pusty, mimo to przy rozkręcaniu uważaj na oczy. Jedyne problematyczne miejsce to jest skraplacz i ewentualnie osuszacz bo możesz przy odkręcaniu pozrywać gwinty i będzie kłopot, przy składaniu koniecznie powkładaj nowe o-ringi.
Milczar Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 A czy jakaś kolejność odkręcania czy pełna dowolność ? Rozumiem że muszę zrzucić przód żeby się dobrać do sprężarki itp. Sorrki za trochę głupie pytania ale wolę być przygotowany na wszystko niż potem mieć jakieś problemy.
majkel_majki Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Kolejność dowolna, jak Ci wygodnie będzie rozkręcać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się