Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Kilka pytań dotyczące czujnika Halla w Golfie III ANN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem dotyczy Golfa III znajomego 1998 rok z silnikiem 1.8 ANN.

W aucie jest zamontowana instalacja gazowa. Od jakiś 2 miesięcy właściwie przestał latać na PB. Można go zapalić ale silnik pracuje bardzo nierówno, nie ma wolnych obrotów, brakuje mu mocy żeby ruszyć. Na LPG chodzi w miarę dobrze. Po podłączeniu vaga wyskakuje błąd:

"515 Czujnik Halla - G 40, Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień

dystrybutor"

Moje pytania:

1. Co to znaczy "sprawdź CPM"?

2. Czy uszkodzenie tego czujnika może powodować problemy tylko na PB bo jak napisałem wcześniej na LPG jest dobrze?

3. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go wymienić?

Opublikowano

nie wiem jak w golfie u mnie był błąd 515 czujnik halla wymieniłem między innymi czujnik halla,wiązkę silnika,ecu itd. okazało się że mam walnięty elektroniczny napinacz wałków rozrządu objawy całkowity brak mocy oraz wysokie spalanie około 18 na 100km :wallbash:

Opublikowano

Częściowo odpowiem sobie sam:

1. Co to znaczy "sprawdź CPM"?

Myślę że to Czujnik Punktu Martwego

2. Czy uszkodzenie tego czujnika może powodować problemy tylko na PB bo jak napisałem wcześniej na LPG jest dobrze?

w/g mnie nie dlatego że czujnik ten odpowiada za podanie iskry w odpowiednim momencie (jeśli się mylę proszę mnie sprostować) a w końcu podanie iskry dla LPG jest tak samo ważne jak dla PB

3. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go wymienić?

W tym silniku jest w aparacie zapłonowym a jak go wymienić - na razie nie wiem

mam walnięty elektroniczny napinacz wałków rozrządu

Pierwsze słyszę o czymś takim - chyba coś Ci się pomyliło

Jeszcze jedno pytanie:

Doczytałem, że błąd nr 515 pojawia się w trakcie podłączenia vaga na wyłączonym silniku, a jeśli robi się diagnozę przy pracującym silniku to jest ok. Czy ktoś może to potwierdzić bo tego "naszego" Golfa trudno jest utrzymać przez dłuższą chwilę na pracującym silniku. Cały czas gaśnie.

Opublikowano

Ja potwierdzę,jakby hal padł to wcale by nie palił.

Zrób przewrócenie ostawień fabrycznych sterownika często pomaga.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...