shelby Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam Problem dotyczy Golfa III znajomego 1998 rok z silnikiem 1.8 ANN. W aucie jest zamontowana instalacja gazowa. Od jakiś 2 miesięcy właściwie przestał latać na PB. Można go zapalić ale silnik pracuje bardzo nierówno, nie ma wolnych obrotów, brakuje mu mocy żeby ruszyć. Na LPG chodzi w miarę dobrze. Po podłączeniu vaga wyskakuje błąd: "515 Czujnik Halla - G 40, Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor" Moje pytania: 1. Co to znaczy "sprawdź CPM"? 2. Czy uszkodzenie tego czujnika może powodować problemy tylko na PB bo jak napisałem wcześniej na LPG jest dobrze? 3. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go wymienić?
marko367 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 nie wiem jak w golfie u mnie był błąd 515 czujnik halla wymieniłem między innymi czujnik halla,wiązkę silnika,ecu itd. okazało się że mam walnięty elektroniczny napinacz wałków rozrządu objawy całkowity brak mocy oraz wysokie spalanie około 18 na 100km
shelby Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Częściowo odpowiem sobie sam: 1. Co to znaczy "sprawdź CPM"? Myślę że to Czujnik Punktu Martwego 2. Czy uszkodzenie tego czujnika może powodować problemy tylko na PB bo jak napisałem wcześniej na LPG jest dobrze? w/g mnie nie dlatego że czujnik ten odpowiada za podanie iskry w odpowiednim momencie (jeśli się mylę proszę mnie sprostować) a w końcu podanie iskry dla LPG jest tak samo ważne jak dla PB 3. Gdzie znajduje się ten czujnik i ewentualnie jak go wymienić? W tym silniku jest w aparacie zapłonowym a jak go wymienić - na razie nie wiem mam walnięty elektroniczny napinacz wałków rozrządu Pierwsze słyszę o czymś takim - chyba coś Ci się pomyliło Jeszcze jedno pytanie: Doczytałem, że błąd nr 515 pojawia się w trakcie podłączenia vaga na wyłączonym silniku, a jeśli robi się diagnozę przy pracującym silniku to jest ok. Czy ktoś może to potwierdzić bo tego "naszego" Golfa trudno jest utrzymać przez dłuższą chwilę na pracującym silniku. Cały czas gaśnie.
marewel Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Ja potwierdzę,jakby hal padł to wcale by nie palił. Zrób przewrócenie ostawień fabrycznych sterownika często pomaga.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się