robson.r Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 Witam wszytkich. Powoli sie zabieram za wymiane przegubu z prawej strony bo już zaczął przy jeździe na wprost dość ostro strzelać. Wcześniej przez jakieś 8 tyś strzelał przy skręcie, ale jak sie dowiedziałem od biedy można ryzykować jazdą (w sumie nie miałem czasu go zmienić). Z lewej strony wymieniałem jakieś 20tyś temu. Kupiłem w intercarsie typowy przegub 4max-a, (b 8D0 498 099 B - chyba to ten) i było ok. Tu sie okazało że przegub z prawej strony założony jest większy od tego z lewej i kupiony nie pasuje. I tak sie własnie zastanawiam czy ktoś wymienił całą zwrotnice ? u mnie numery zwrotnic : lewa strona - 8D0 407 258 T prawa strona - 8D0 407 257 M Niby obie zwrotnice figuruja w ETCE tyle że ta zwrotnica nie jest od tego silnika (właśnie sprawdziłem) Mam pytanie ile jest w sumie rodzajów wielkości przegubów stosowanych w A4 ? 2 czy więcej ? Czy to nie jest czasem od 2,5 TDI ? tylko że numer zwrotnicy też nie pasuje. W sumie nie moge wogóle dopasować tego numeru zwrotnicy. Czy najprościej nie bedzie czasem iść rozebrać jeszcze raz i go pomierzyć. Tylko że już dziś nie zrobie tego.
YATES Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 W modelu B5 są trzy rodzaje przegubów: pierwszy pasuje z diesli do 1Z,AHU i AFN,drugi do AJM,a trzeci do najmocniejszych wersji silnikowych. Weż suwmiarkę i bez rozbierania zmierz średnicę przegubu i zwróć uwagę na centralną śrubę - w dwóch rodzajach jest M 14,a w tym trzecim najmocniejszym M 16.
robson.r Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Opublikowano 16 Lutego 2008 Dzięki, dziś w końcu znalazłem chwilę czasu i zmierzyłem średnice zewnętrzną lewego przegubu = 98mm (ten z lewej ma 90mm ), a do odkręcenia przegubu potrzebuje klucza imbusowego 17, spróbuje znaleść na stronce intercarsa do którego przegubu ta średnica pasuje.
YATES Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Tu masz narysowany przegub o średnicy 98mm http://moto.allegro.pl/item312201886_przeguby_audi_a4_6_8_passat_1_9_2_5tdi_2_4_2_6_2_8.html
robson.r Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 Dobra, odkręciłem przegub, pomierzyłem i dobrałem, jutro bede zmieniac okazało sie że prawa zwrotnica z przegubem jest od silnika 2,5 , a lewa od 1,9. I teraz sie zastanawiam czy dwa różne przeguby : jeden większy , drugi mniejszy mają jakieś znaczenie i czy mogą czemuś zszkodzić ?.
Piterex Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Podłącze sie pod temat , kupiłem przegub do 2.5 TDI - i po 10 tys.km. zaczyna terkotać przy skęcie. Możecie polecić jakis przegub żeby sie nie rozleciał tak szybko ??? Zaznaczam , że nie katowłem go żeby się tak szybko rozsypał...
tomaszv8 Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 robson.r -ty masz jakąś "manianę" w aucie. Te dwie różne zwrotnice to np. dwa różne łożyska, dwie różne piasty i pewnie kilka innych detali. Przywróć może stan fabryczny. Chyba że chcesz z tyłu na klapie miec 1,9/V6. Prawa zwrotnica jest stosowana w tym roczniku w benzynach V6. Zwróć jeszcze uwagę czy klocki i tarcze ham. są po obu stronach równe.
robson.r Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja wiem że mam maniane ale jak kupowałem to nie widziałem tego, dopiero przy próbie zmiany przegubu wyszło to wszystko. Na razie nie bede nic z tym robil. Ale jak już bym sie zabrał to lepiej mieć zwtotnice z przegubem mocniejszą czy ta oryginalna ,bo nie bedzie mi w sumie robic różnicy którą bedę zmieniał. A przegub ten większy to od 2,5 TDI kupiłem i bedę wkoncu jakoś jutro wymieniał.
tomaszv8 Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja jestem zwolennikiem przywracania stanu fabrycznego. Ułatwia to nabywanie części. Czy zmiana przegubu na mocniejsz (większy) to dobre rozwiązanie - nie wiem. Trzeba by jeszcze sprawdzić jak to się ma do np. rury półosi, przegubu wewnętrznego, łożysk w mechaniźmie różnicowym. Układ i tak jest tak trwały jak jego najsłabsze ogniwo. Skoro producent wybrał takie rozwiązanie to znaczy że starcza. A co do przegubów to tak jak napisano wyżej - GKN.
drarek Opublikowano 18 Marca 2008 Opublikowano 18 Marca 2008 Witam. Potrzebuję przegub do mojej na lewą stronę (od kierowcy). Wiem, że są różne typy przegubów. Czy ktoś może wie jaki jest nr katalogowy przegubu do A4 silnik AJM. Słyszałem że dobra firma to Lobro. Ile taki przegub może kosztować tak żebym nie przpłacił?? Pozdrawiam
YATES Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Do AJM przegub LOBRO jest drogi - na allegro około 300zl,a w sklepach 380-400zł.
Michallo33 Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 jak przegub LOBRO kosztuje ok300zl to w mniej wiecej w tej samej cenie sa przeguby SPIDANA. Ktora z firm jest lepsza? wiem ze SPIDAN jest niemiecki i jakosciowo tez jest dobry ale nic niewiem o firmie LOBRO.
YATES Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Lobro to górna półka - oryginalnie fabrycznie montowany w naszych A4.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się