Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem z akumulatorem


aron82

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podczas powrotu z pracy do domu zawiódł mnie akumulator, jak nigdy niesprawiał problemów i zawszę odpalał silnik od pierwszego zakręcenia, nagle odmówił posłuszeństwa i to na środku skrzyżowania zaraz po tym jak zgasł mi samochód :gwizdanie: Po powrocie do domu wymontowałem go i chciałem go podładować, ale niemożna go nawet podłączyć do wyłączonego prostownika - za każdym razem pali mi bezpiecznik w prostowniku... sprawdzałem napięcie jest 12,4V więc niby wszystko OK. Zatem co jest grane? Co się mogło stać? Czy to oznacza że nadszedł czas na wymianę aku tak w środku upalnego lata :confused4: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, chyba musiałem wczoraj coś pomieszać. Dzisiaj kupiłem nowy bezpiecznik podłączyłem i wygląda na to że prostownik ładuje. Poczekam do wieczora, zamontuje w aucie i zobaczę czy będzie OK. Dziwi mnie tylko fakt że akumulator się rozładował tak nagle i to latem (wczoraj było ze 30 stopni). Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem :mysli: Może z ładowaniem jest coś ne tak?! Czy można samemu za pomocą miernika sprawdzić ładowanie na zaciskach alternatora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje, chyba musiałem wczoraj coś pomieszać. Dzisiaj kupiłem nowy bezpiecznik podłączyłem i wygląda na to że prostownik ładuje. Poczekam do wieczora, zamontuje w aucie i zobaczę czy będzie OK. Dziwi mnie tylko fakt że akumulator się rozładował tak nagle i to latem (wczoraj było ze 30 stopni). Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem :mysli: Może z ładowaniem jest coś ne tak?! Czy można samemu za pomocą miernika sprawdzić ładowanie na zaciskach alternatora??

wystaqrczy że zmierzysz napięcie na klemach w trakcie gdy masz uruchomiony silnik. Jesli działa ładowanie to będziesz miał około 14,4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy aku i po sprawie :> Sprawdziłem date produkcji starego aku - w listopadzie będzie miał 7 lat tak więc i tak długo wytrzymał.

Ładowanie w normie 14,20V na zaciskach akumulatora, 14,26 na alternatorze.

Panowie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jakie masz ładowanie pod obciążeniem. Powłączaj trochę urządzeń (ogrzewanie tylnej szyby, światła, nawiew na full itp.) i sprawdź wtedy ile masz. Nie powinno spaść poniżej 13V ( z haczykiem ) :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak tomaszstn podpowiedział musisz sprawdzić pod obciążeniem, jesli nawet akumulator padł to auto nie powinno zgasnąć ponieważ podczas jazdy alternator zasila wszystkie urządzenia, stawiam na zawieszające się szczotki lub coś z elektryką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...