aron82 0 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Dzisiaj podczas powrotu z pracy do domu zawiódł mnie akumulator, jak nigdy niesprawiał problemów i zawszę odpalał silnik od pierwszego zakręcenia, nagle odmówił posłuszeństwa i to na środku skrzyżowania zaraz po tym jak zgasł mi samochód :gwizdanie: Po powrocie do domu wymontowałem go i chciałem go podładować, ale niemożna go nawet podłączyć do wyłączonego prostownika - za każdym razem pali mi bezpiecznik w prostowniku... sprawdzałem napięcie jest 12,4V więc niby wszystko OK. Zatem co jest grane? Co się mogło stać? Czy to oznacza że nadszedł czas na wymianę aku tak w środku upalnego lata ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesgaj 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Jak pali ci bezpieczniki to pomyliłeś bieguny na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dubi 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 tak jak kolega mowi Bieguny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aron82 0 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Macie racje, chyba musiałem wczoraj coś pomieszać. Dzisiaj kupiłem nowy bezpiecznik podłączyłem i wygląda na to że prostownik ładuje. Poczekam do wieczora, zamontuje w aucie i zobaczę czy będzie OK. Dziwi mnie tylko fakt że akumulator się rozładował tak nagle i to latem (wczoraj było ze 30 stopni). Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem Może z ładowaniem jest coś ne tak?! Czy można samemu za pomocą miernika sprawdzić ładowanie na zaciskach alternatora?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Macie racje, chyba musiałem wczoraj coś pomieszać. Dzisiaj kupiłem nowy bezpiecznik podłączyłem i wygląda na to że prostownik ładuje. Poczekam do wieczora, zamontuje w aucie i zobaczę czy będzie OK. Dziwi mnie tylko fakt że akumulator się rozładował tak nagle i to latem (wczoraj było ze 30 stopni). Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem Może z ładowaniem jest coś ne tak?! Czy można samemu za pomocą miernika sprawdzić ładowanie na zaciskach alternatora?? wystaqrczy że zmierzysz napięcie na klemach w trakcie gdy masz uruchomiony silnik. Jesli działa ładowanie to będziesz miał około 14,4V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aron82 0 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Nowy aku i po sprawie :> Sprawdziłem date produkcji starego aku - w listopadzie będzie miał 7 lat tak więc i tak długo wytrzymał. Ładowanie w normie 14,20V na zaciskach akumulatora, 14,26 na alternatorze. Panowie dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Sprawdź jeszcze jakie masz ładowanie pod obciążeniem. Powłączaj trochę urządzeń (ogrzewanie tylnej szyby, światła, nawiew na full itp.) i sprawdź wtedy ile masz. Nie powinno spaść poniżej 13V ( z haczykiem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyy 1 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 dokładnie jak tomaszstn podpowiedział musisz sprawdzić pod obciążeniem, jesli nawet akumulator padł to auto nie powinno zgasnąć ponieważ podczas jazdy alternator zasila wszystkie urządzenia, stawiam na zawieszające się szczotki lub coś z elektryką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się