markus85 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Właśnie wróciłem z trasy, najpierw podczas jazdy zaczeła mi zgrzytać 3-ka przy redukcji z wyższego biegu, po kolejnych 100km wracając do domu zablokował mi się 5 bieg, nijak nie można go wybić podczas jazdy, po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu auta bieg wyskoczył, kolejne próby wyjęcia 5 biegu też dawały taki efekt że przy redukcji biegu musiałem gasić podczas jazdy na krótką chwilę silnik i wyskakiwała, ale potem było coraz gorzej, nawet po zgaszeniu auta nie szło wyjąć, podszarpywałem sprzęgłem, odpalałem,gasiłem i w końcu wyskoczył 5 bieg, 2x tak się tało, po czym unikałem 5 biegu przez kolejne 150km, po czym 40km od domu zaryzykowałem wkładanie 5 biegu i teraz nie ma z problemu ze zmianą prócz zgrzytającego 3 biegu przy redukcji z wyższego. Trochę łopatologicznie to opisałem ale może będzie wiadomo o co chodzi. Pytanie! Co to może być? - skrzynia? - sprzęgło? (bierze wysoko) - synchronizator w skrzyni? - olej w skrzyni?(Jak sprawdzić poziom w skrzyni?) Z góry dzięki za sugestie i pomoc. Pozdrawiam Markus
aju Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 a co miałem Ci napisać, napraw synchronizatory? i za naprawę zapłacisz 2 razy tyle co za używaną skrzynię Wymiana na używkę to najtańsza opcja, co nie zmienia faktu że z robotą minimum 700zł jest nie Twoje a nie daj bóg wyjdzie że sprzęgło też przydało by się wymienić Wiem bo przerabiałem wymianę skrzyni dwa razy
markus85 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie no spoko, wymiankę zrobię sam, sam ją tam wkładałem jak przekładkę z automatu robiłem. Brać od 90KM czy szukać od AFN? A jak się ma sprawa sprzęgła, przymierzam się do chipsa tak na 130KM seria sprzęgło da rade?
aju Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 ja bym zmienił skrzynię na 130kę (sam tak zrobiłem) Sprzęgło da radę ale jak masz trochę wolnej gotówki to kup sprzęgło, fajnie mieć nowe ale jak nie to kup ładną używkę. Jak coś to mam parę kompletów godnych uwagi
markus85 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Dodam że przy każdym wkładaniu 3 biegu na postoju delikatnie zgrzytnie, ale jeśli np. wcisnę sprzęgło włożę 3 bieg i wyjmę i jeszcze raz włożę to już nie zgrzytnie, dopiero jak wyjmę 3 bieg i puszczę sprzęgło na postoju i jeszcze raz wcisnę to wtedy zgrzyta.
aju Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 to masz to co ja miałem w 1 skrzyni ;( U mnie pomogła wymiana...
markus85 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Dzięki za pomoc, będę coś na spokojnie szukał, Pozdrawiam
aju Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Dzięki za pomoc, będę coś na spokojnie szukał, Pozdrawiam szkoda że masz daleko a wysyłać się nie opłaca... mam pełno sprawdzonych osobiście skrzyń
jaro86glogow Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Mam dokładnie takie same objawy jak kolega i też prawdopodobnie bede musiał wymienić i mam pytanko jakie skrzynie podejdą bezproblemowo do mojego 1Z?? Druga sprawa tyczy sie sprzegła na jakie wymienić oryginalne do 1Z czy jakieś mocniejsze(mam program na ok 140KM) Trzecia sprawa ile mniej wiecej powinna kosztować wymiana (znajomy mech zawołał mi 650zł za wymiane szkrzyni i sprzegła- dużo czy to normalna cena??)
kalik Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Co do oznaczeń skrzyń pasujących poszukaj na forum, jest tego pełno. Za wymianę skrzyni ze sprzęgłem nie więcej niż 300zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się