Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Olej w wężu odmy


Majkel.a4

Rekomendowane odpowiedzi

po 10 latach można ją wymienić, w środku jest zawór który puszcza opary jak się zrobi ciśnienie w silniku

to moja ma juz 16 lat :decayed:

wymienie koszt nie duzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba ani wręcz nie ma sensu wymieniać tego zaworu jeśli działa sprawnie a wystarczy to sprawdzić dmuchając ustami w jego wejście, na które (przed jego demontażem) przychodzi dolny wąż wyjścia odmy ze skrzyni korbowej a do drugiego końca wyjścia przyłożyć dłoń. Tylko przy silniejszym dmuchaniu w zawór membrana się uniesie jeśli siła wdmuchiwanego powietrza pokona opór wewnętrznej sprężyny i wtedy dopiero na dłoni poczujemy wydmuch powietrza przez drugie wyjście zaworu, które jest połączone wężem z dolotem powietrza do turbo. Jeśli tak będzie działał zawór no nie ma sensu go wymieniać. Co innego jeśli będzie dmuchało powietrze z jego wyjścia nawet przy leciutkim dmuchaniu w jego wlot - wtedy albo membrana uszkodzona albo sprężyna.

zaw_r_ci_nieniowy_odmy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba ani wręcz nie ma sensu wymieniać tego zaworu jeśli działa sprawnie a wystarczy to sprawdzić dmuchając ustami w jego wejście, na które (przed jego demontażem) przychodzi dolny wąż wyjścia odmy ze skrzyni korbowej a do drugiego końca wyjścia przyłożyć dłoń. Tylko przy silniejszym dmuchaniu w zawór membrana się uniesie jeśli siła wdmuchiwanego powietrza pokona opór wewnętrznej sprężyny i wtedy dopiero na dłoni poczujemy wydmuch powietrza przez drugie wyjście zaworu, które jest połączone wężem z dolotem powietrza do turbo. Jeśli tak będzie działał zawór no nie ma sensu go wymieniać. Co innego jeśli będzie dmuchało powietrze z jego wyjścia nawet przy leciutkim dmuchaniu w jego wlot - wtedy albo membrana uszkodzona albo sprężyna.

http://s2.postimg.org/5i08dj69x/zaw_r_ci_nieniowy_odmy.jpg

szacun :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

ale jak dmuchniemy w odmę od strony skrzyni korbowej to powietrze wyleci nam dołem (pokrywa zaworów)

U siebie zatykam wylot od strony pokrywy zaworów a i tak bez oporu powietrze uchodzi na wyjściu do turba.

---------- Post dopisany 04-06-2014 at 20:14 ---------- Poprzedni post napisany 03-06-2014 at 21:00 ----------

A więc tak.

Bzdurą jest że dmuchając w (zawór odmy) można go sprawdzić, ponieważ powietrze zawsze będzie swobodnie przepływać. Niezależnie z której to strony

dmuchniemy i zatkamy. Membrana zamyka wyjście w dolot wtedy jak wytworzy się w zaworku podciśnienie. Widać to na zdjęciu powyżej. Membrana jest na samej górze. Co innego jak by była na dole.

Aby sprawdzić zawór należ zatkać otwór na wyjście w turbo, i jeden otwór z dwóch pozostałych. Trzecim należy zassać powietrze. Membrana się unosi. Po odetkaniu wyjścia do turbiny (cały czas zasysając powietrze) nie powinno tam tędy lecieć powietrze. Membrana powinna cały czas trzymać.

Nie wiem jaki to ma sens, ale tak to działa. Dzisiaj rozebrałem zaworek. W sumie nie potrzebnie bo był dobry. Z opisu powyżej byłem pewien o jego awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...