[B5 1Z] Wywaliło płyn
0

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Panowie miałem wczoraj niemiłą niespodzianke na drodze, jadąc około 90 km/h nagle zaczeła migac kontrolka od niskiego poziomu płynu chłodzącego. Po kilki sekundach stanął, maska do góry(dymu kupe) i moim oczom okazał się widok pustego zbiorniczka wyrównaczego, a wszystko było w płynie chłodniczym. Po oględzinach zobaczyłem, że waż na tym zdjęciu http://w801.wrzuta.pl/obraz/34hpJINi9G1/silnik-audi-a4-98 porpstu się ześlizgnął z trzpnia.(dodam, że podczas jazdy nie zauważyłem skoków temperatury, nwet jak pojawił się komunikat o stanie płynu to temp była równiutko 90 stopni. Po zakręceniu tego węża na ten "trzpień"(wogóle co to jest to co dochodzi do silnika a do tego jest na opaske ten wąż???) wlałem wody*gdyż tylko to posiadałem pod ręka w trasie), uruchomiłem silnik i nic nie ubyło. Poczekałem, aż osiągnie 90 stopni żeby zobaczyć czy czasem się nie zagotuje, ale wszytko wygląda na oki. teraz moje pytanie czy oprócz tego, że np była za słabo dociśnieta opaska to z biegem czasu pod wpływem ciśnienia wąż spadł całkowicie z tego trzpnia czy też coś innego mogła się do tego przyczynić ....martwić się czy nie ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem nie ma czym się martwić po prostu puściła opaska i wąż zeskoczył. O ile nie przegrzałeś silnika

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    przegrzać, nie powinienem, ponieważ jechałem spokojnie no może to było 100 :) a po pojawieniu się komunikatu hmmm przejechałem może z 200 m gdyż szukałem jakiegoś pobocza(droga wąska przez las i pełno tirów). a ten trzpień który dochodzi do silnika i do którego jest przymocowany tę wąż to co to takiego ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w tym kroćcu co zaznaczyleś na focie w AVG zamontowany jest jeszcze czujnik temp. cieczy.

    Mialem podobną sytuację bo właśnie na tym czujniku mi zaczęło wywalać płyn. Wymieniłem oring i wydawało się ok.

    Po dłuższym czasie okazało się, że tym razem wywala przez korek bezpieczeństwa a przyczyną nadmiernego ciśnienia winna jest uszczelka pod głowicą... :confused4:

    Więc jeżeli wywaliło tobię ten przewód, to kontroluj czy przewody od chłodzenia nie są za twarde i czy nie ubywa tobie płynu z układu w innym miejscu... :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ten "Trzpień który dochodzi do silnika i do którego jest przymocowany ten wąż" to Króciec układu chłodzenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdź czy drozny jest przewód powrotny do abiorniczka - z tego gróbego weza ten cieki łaczący sie ze zbiorniczkiem...

    równiez moze by wadliwy korek zbiorniczka - on ma otwracie przy około 1,5bar'a aby z układu odpuscic wytworzone cisnienie... korek z 20zł kosztuje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie ponawiam temat...ale mialem wycieczkę autostradą do wrocławia :) własnie mnie zcholowali do domu :( co się okazało znowu to samo. myslałem, że przykece ten wąż do krócca i pojade dalej aleee dupaaaa. A wiecie o co kaman, a mianowicie o to, że koniec krućca do którego był mocowany na obejmę ten wąż porpstu rozleciał się na kawałki i to nawet takie drobne :( porpstu wydaje mi się, że ten plastik ze starości już nie miał swoich właściwości chemicznych i się rozsypał. Już wiem, że nazywa się krucciec układu chłodzenia, ale teraz moje pytanie gdyż obawiam się tych drobin....nie wiem jaka jest zasada obiegu chłodziwa, ale czy te drobne kawałki mogły dostać się do silnika czy też np chłodnicy, bądź gdzie kolwiek. jakie moga być tego następstwa ?? Poradżcie mi gdyż z samą wymianą nie powinienem mieć problemu, ale teraz tak zapobiegawczo prosze o porady jak się do tego zabrać, jak podejść.

    [br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 22:45_________________________________________________Proszę o jak najszybszą pomoc/odpowiedź. [br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 23:09_________________________________________________.....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ze staroscia wcale sie nie mylisz- przypominam sobie jak kiedys u teścia w passacie b5 TDI takze króciec sie ułamał. oderwała sie czesc jak przymocowany jest przewód od reszty króćca... pojechałem do ASO kupiłem nówke za 50zł i z bani...

    no niestety drobiny poszły napewno w silnik - i napewno dostanie sie do pompy wody co moze spowodowac ułamanie sie lopatek wirnika tloczacego chlodziwo - chyba ze wirnik jest zeliwny lub metalowy to sie nie stanie nic...

    zawsze mozesz zdjac dolny przewód z chłodnicy i zrobic płukanie bierzaca woda ze szlaucha ogrodowego i to samo z chłodnica. góra wlewac wode a dołem wyleci...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ze staroscia wcale sie nie mylisz- przypominam sobie jak kiedys u teścia w passacie b5 TDI takze króciec sie ułamał. oderwała sie czesc jak przymocowany jest przewód od reszty króćca... pojechałem do ASO kupiłem nówke za 50zł i z bani...

    no niestety drobiny poszły napewno w silnik - i napewno dostanie sie do pompy wody co moze spowodowac ułamanie sie lopatek wirnika tloczacego chlodziwo - chyba ze wirnik jest zeliwny lub metalowy to sie nie stanie nic...

    zawsze mozesz zdjac dolny przewód z chłodnicy i zrobic płukanie bierzaca woda ze szlaucha ogrodowego i to samo z chłodnica. góra wlewac wode a dołem wyleci...

    :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no własnie tak chyba też zrobie, ale jeszcze jedno pytanko jesli zdejmę ten dolny wąż. to teraz wode mam lać w blok silnika tam gdzie był przymocowany ten kruciec??[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2011, 08:54_________________________________________________??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak, tylko płyn będzie leciał na zbiorniczek wyrównawczy bo i tak masz w tym wypadku zamknięty obięg płynu przez termostat...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no własnie tak chyba też zrobie, ale jeszcze jedno pytanko jesli zdejmę ten dolny wąż. to teraz wode mam lać w blok silnika tam gdzie był przymocowany ten kruciec??[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2011, 08:54_________________________________________________??

    Tez mialem podobny przypadek z tym ze mialem dziurke fi3 jak by ktos przewiercil :) Pod koniec zeszlego roku w aso placilem ok 160zl po rabatach.

    Ja plukalem w taki sposob ze wykrecilem termostat, przykrecilem krociec do bloku (oczywiscie bez termostatu) i wode wprowadzalem przez nagrzewnice. Dobrze po takim zabiegu zalac uklad woda destylowana z plynem do czyszczenia chlodnic i przejechac ze 20km. Spuscic przeplukac woda destylowana i nalac plynu :)[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2011, 09:53_________________________________________________P.S nie zapomnij o termostacie :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy