bubu323 Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam. Przeglądałem tak na prędce forum i nie znalazłem tego co mnie interesuje, dlatego zakładam ten wątek. Strzelił mi silnik BPW, z wiadomych wszystkim przyczyn , tylko że strzelił tak konkretnie że korbowód wyskoczył bokiem i stąd moje pytanie: Czy ktoś z forumowiczów przekładał zamiast BPW np. AVF, bądź AWX lub jakiś inny??? Chodzi mi o przekładkę całego silnika, czy będzie wszystko pasić, na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie silnika, żeby wszystko pasowało i było ok???
jaro4444 Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Wsadź lepiej BGW z Twoimi pompowtryskami. 100% takie same parametry, pojemność 2.0 i brak seryjnie wałków wyrównoważających. W zasadzie zamiast BPW da się włożyć każdy motor 1,9 PD z czujnikiem położenia wału w bloku (najlepiej o mocy równej i powyżej 130 KM, nieważne czy poprzeczny czy wzdłużny) tylko po co to robić? Nie możesz znaleźć świeżego BPW? Jeśli jako dawcę zastosujesz motor bez DPF musisz założyć swój wałek rozrządu, albo taki od silnika z DPF. A tak nawiasem mówąc dlaczego walnął Twój motor?
bubu323 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Najpierw strzelił "cudowny" napęd pompy oleju, dorobiłem solidnie gniazdo we wałku, nowy imbusik, założyłem nowe turbo i w drogę... niestety po dwóch tygodniach - niespodzianka :shocked: :wallbash: :wallbash: zarzegotało podczas ruszania ze skrzyżowania i poleciała kałuża oleju :thumbdown: Z prawej strony pod gruszką wyskoczył korbowód...[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2011, 19:59_________________________________________________apropos Twojego pytania : " Nie możesz znaleźć świeżego BPW?" Miałem kiedyś VW golf III z silnikiem 1,9 tdi 1HZ, ciorałem go 12 lat, sprzedałem 2 lata do tyłu z przebiegiem 620tyś, 7 lat chodził ze zmienionym chipem i turbiną (101kW) i facet jeździ nim do dziś, a moje audi ma teraz 120tyś i motor czapa Nie chcę poprostu widzieć żednego BPW, (czy wogóle innej 2,0 litrówki z genialnymi pomysłami inżynierów VAG-a) na podwórku, i stąd mój upór na włożenie 1,9... A i jeszcze jedno: z jakiego roku szukać silnika BGW i czy on jest konstrukcyjnie taki sam jak 1,9???
jaro4444 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 BGW to identyczna konstrukcja jak AWX/AVF tyle, że z powiększoną średnicą tłoka. BPW to BGW z dołożonymi wałkami wyrówoważającymi. Identyczny jak BPW jest BSS. Jak wywalić wałki znajdziesz na opis w tym dziale i zrobisz sobie wówczas dulitrowego AWX
Martin_Speed Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 A wytrzymalosc glowicy z 2.0 jest taka sama jak naprzyklad z AVF ????? No i co z wtryskami?? Ogolnie wiadomo mi ze w aVF sa dobre a w 2.0 gorsze nawet w tym co ma 140 koni ?
aju Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 i zrobisz sobie wówczas dulitrowego AWX taaaa BGW to identyczna konstrukcja jak AWX/AVF tyle, że z powiększoną średnicą tłoka. taaa u mnie stoi pasat anglik BGW z uszkodzoną głowicą To dla mnie wszytko w temacie
jaro4444 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 No i co z wtryskami?? Ogolnie wiadomo mi ze w aVF sa dobre a w 2.0 gorsze nawet w tym co ma 140 koni ? A skąd takie informacje? Oba motory posiadają pompowtryski Bosch i te z BPW są wydajniejsze jak BA montowane w AVF. Jak ma być inna wytrzymałość głowicy skoro ma ten sam nr katalogowy?
aju Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 oo Panie to znaczy że zaraz będę się woził passatem B6 podziękował
jaro4444 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 AJU proszę przestań pierniczyć bzdury. W BPW i BGW głowicę wykańcza procedura wypalania DPF. Jak wywalisz DPF nie ma problemów wówczas. Swoją drogą w AVF nagminnie wyrabiają się gniazda pompowtrysków, prowadnice zaworów łapią luzy a zdarzy się, że głowica pęknie. Mój ojczulek śmiga passkiem B5 z 1997r. z włożonym motorem BGW, bez DPF, z wywalonym katem i EGR (ex Rogala wóz). Zapierdziela aż miło, ma 162 KM na GT1749VA i nie dzieje się z nim po prostu nic. Oliwa, paliwo i w drogę. Aju wałek rozrządu musisz dać z BGW,BPW,BMM albo jakiegoś 1,9 z DPF bo jest inny jak w AWX/AVF.
aju Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 AJU proszę przestań pierniczyć bzdury. W BPW i BGW głowicę wykańcza procedura wypalania DPF. Jak wywalisz DPF nie ma problemów wówczas ale ja nie pierniczę głupot, napisałem że mam passata z takim silnikiem i uszkodzoną głowicą, nie wiedziałem że to ta sama głowica co w 1,9 i dlatego jak napisałeś że taka jak w 1,9 odpisałem że sobie zrobię to auto [br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 11:35_________________________________________________czyli włożyć głowicę z AWXa ale wałek przełożyć z tej z BPW?
jaro4444 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 czyli włożyć głowicę z AWXa ale wałek przełożyć z tej z BPW? Dokładnie tak jeśli tylko nie jest wytarty. Do tego nowe panewki do wałka najlepiej. Swoją drogą to Passat B5 FL nie B6
Martin_Speed Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Jak dlamnie slowa jaro4444 sa wiarygodne i chyba sie skusze na auto z silnikiem 2.0 BGW....Od ktorego roku sa juz montowane te silniki ??
bubu323 Opublikowano 25 Września 2011 Autor Opublikowano 25 Września 2011 Irek, wielkie dzięki za wszystko co napisałeś, ogromny szacun Jesteś naprawdę kopalnią wiedzy w tym temacie [br]Dopisany: 11 Wrzesień 2011, 20:48_________________________________________________Dorwałem wkońcu AWX 1.9 z anglika niby 107tyś mil przelatane zoperowałem go wedle przepisu dr.Jaro4444 tzn.: wrzuciłem moje pompowtryski, mój wałek rozrządu(nadawał się) , po drodze jeszcze nowe szklanki, smok pompy oleju od AWX-a skrócony o 1cm, wyszlifowana przegroda w misce olejowej BPW (musiała być moja miska, bo AWX ma inaczej montowaną łapę silnika), oczywiście wraz z miską, bagnet oleju też z silnika BPW, nowe koło dwumasowe (niestety mam skrzynię MULTITRONIC - wywalić koła się nie da) założony nowy rozrząd, zalany nowy olej i maszynka śmiga aż miło Pozdrawiam i dzięki za wsparcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się