Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Dziwne odgłosy z okolicy EGR-u ??


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

W momencie naciśnięcia na gaz zanim auto dostanie obrotów słychać pojedyncze " pierdnięcie". Dzwięk zlokalizowałem w okolicach EGR-u . Prawie za każdym naciśnięciem gazu na biegu jałowym to słychać. Zobaczcie na film i doradzcie coś. VAG nie pokazuje żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pracującym silniku zdejmij wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR i zajrzyj do jej wnętrza. najpierw będzie widoczna klapa gasząca w pozycji poziomej czyli otwartej a za nią trzonek wraz z zaworem EGR. Przy każdym dodaniu gazu zawór musi się zamknąć czyli trzonek ma opaść w dół. Jeśli będzie inaczej to masz prawdopodobnie uszkodzony N18 i wtedy wężyk wychodzący od niego do siłownika zaworu EGR (czyli tego srebrnego grzybka) trzeba będzie odłączyć i zaślepić. Sterownik silnika w Twoim przypadku nie pokaże wtedy żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobne odgłosy były w egr po pewnym czasie dostał czkawki podczas przyspieszania w okolicy 1800-1900 mechanik zdjął jeden przewodzik z egr i go zatkał = efekt zero pierdzenia i czkawki

:D

a oto moja nie profesjonalna przeróbka ale skuteczna :D

DSC_1012.jpg

DSC_1013.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie zachowanie = się uszkodzone n18 i/lub egr? czy jeszcze inne mogą być przyczyny? zdarza mi się po ostrym przelocie że mój egr chwilę tak robi na postoju po czym przestaje po paru/ parunastu sekundach :mysli:[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2011, 13:42_________________________________________________(Dodam że EGR mam nowy, ma niecały miesiąc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie było wycieków z egr, w poprzednim wozie egr przeciekał i było to widoczne, u mnie tego nie było a dźwięki były ;)

to co pokazałem na zdjęciach pomogło w moim przypadku :)

Pawullonn czy jak zdjąłeś ten wężyk i go zatkałeś śrubką to ten wystający bolec na którym był ten wężyk też trzeba zatkać czy on pozostaje otwarty ?

Mam jeszcze pytanie - czy taki zabieg który pokazał na fotce pawullonn można traktować jako zaślepienie EGR-a czy może należy jeszcze dodatkowo coś zatkać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie było wycieków z egr, w poprzednim wozie egr przeciekał i było to widoczne, u mnie tego nie było a dźwięki były ;)

to co pokazałem na zdjęciach pomogło w moim przypadku :)

Pawullonn czy jak zdjąłeś ten wężyk i go zatkałeś śrubką to ten wystający bolec na którym był ten wężyk też trzeba zatkać czy on pozostaje otwarty ?

Mam jeszcze pytanie - czy taki zabieg który pokazał na fotce pawullonn można traktować jako zaślepienie EGR-a czy może należy jeszcze dodatkowo coś zatkać ?

Dokładnie też cos takiego zrobiłem u kolegi u niego membrana uderzała a póżniej jak robil czip to wyłączyli mu egr programowo i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam odłaczony zawór egr i nawet kontrolki nie pali, a do tuningu wzielem rozwierciłem, zaspawałem i mam tylko klape gaszącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YATES, masz EGR w takim stanie, że możesz sobie pozwolić na zaślepienie tego badziewia i nic się silnikowi nie stanie. Te odgłosy nie są prawidłowe ale też i nie jakieś szokujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie akurat dziś zaślepiłem węzyk idący do EGR-a. Odgłosy oczywiście zniknęły ale jakiejś specjalnej różnicy w mocy silnika nie odczułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest tuning tylko pozbycie się drażniącego środowisko rozwiązania technicznego, które i tak nie działa jak jest wciskany pedał gazu. EGR jest tylko uchylany podczas jazdy ze stałą prędkością lub (i właśnie wtedy najczęściej) jak się zwalnia pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie wężyka pomoże jeśli EGR jest sprawny (szczelny) Jeśli się nie domyka przy przyśpieszaniu (a na to mi wydląda) trzeba wyczyścić. Ja w swoim zaślepiłem. Niby było ok ale jak zaślepiłem to od razu turbinę słyszę. Mój na stale był chyba lekko uchylony i ciśnienie z kolektora wydechowego uciekało do ssącego przez co nie miał odpowiedniego doładowania.

Zaślep! Jeśli nie auto nie jest ostro chipowane to będzie ok. Egr przyśpiesza chłodzenie silnika na wolnych obrotach - to jedyne dobrodziejstwo, jak auto ma 100-150 koni to stygnie samo wystarczająco szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...