paulo24_1985 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Witam wszystkich. Umyłem tydzień temu samochód na statojlu i niemogłem zapalić samochodu, po 5-ej próbie udało się. Problem z odpaleniem powtórzył się kilka razy. Domyślam się że coś po prostu zostało zalane wodą tylko co, przewody wysokiego napięcia sprawdzałem i nic nie zauważyłem. Myłem jakiś miesiąc temu na podobnej myjni tylko że na Orlenie i wszystko było w porządku. Macie może jakieś pomysły?
MultiPanda69 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 może do filtru powietrza gdzieś sie dostała woda? Jak jeżdziłem mini morrisem to miał taką przypadłość, że jak sie wjechało w kałuże to silnik gasł bo woda dostawała się do filtra - po kilku próbach poźniej odpalał i wszystko było ok.
paulo24_1985 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 ok sprawdzę to dzięki.
wrclaguna Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Sprawdz tez czy czasem woda nie stoi ci w podszybiu Mozliwe ze masz zatkane odplywy wody .
grzes1150 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Sprawdz tez czy czasem woda nie stoi ci w podszybiu Mozliwe ze masz zatkane odplywy wody . Pewnie podlało ecu :gwizdanie:
paulo24_1985 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 ok, a co to jest ecu i gdzie go szukać?
fayera Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 komputer pod maską prawy gorny róg patrząc od przodu auta...
paulo24_1985 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 zaglądałem i w filtr powietrza i ecu wszytko w porządku. O dziwo dziś zapalałem go co najmniej 6 razy w odstępach 45 minutowych i wszystko ok. Może zalanie było bardzo małe i odparowało. ODPUKAĆ!!! Ale dzięki wszystkim!
wrclaguna Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 No to teraz jak masz mozliwosc podepnij pod kompa i sprawdz bledy .
paulo24_1985 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 podpinałem i wyskakiwał błąd że jest niepodpięty czujnik temperatury...........?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 20:28_________________________________________________Zauważyłem że na zimnym zawsze odpala a jak się rozgrzeje to zdarza mu się nie zapalić, załapie po trzeciej próbie i chodzi w tedy na 2000 obr. dopiero po2 min. się uspokaja. Zauważyłem też że jak odpalę na zimnym to po 30 sekundach załącza się wentylator, ale to chyba wina czujnika chłodzenia tylko gdzie go szukać, domyślam się że gdzieś w chłodnicy. Może miał ktoś takie przypadki
tomek20stencel5 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 U mnie też wentyl się załącza na zimnym i chodzi przez chwilę, wydaje mi się, że to czujnik temp. z tyłu bloku przy króćcu doprowadzającym płyn do bloku. Obczaj czy to właśnie to i napisz, wtedy będę pewny a tak to czasu nie miałem żeby to sprawdzić.
paulo24_1985 Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 dlaczego z tyłu ja myśle że to czujnik przy chłodnicy
tomek20stencel5 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Bo czujnik temp. płynu chłodzącego jest z tyłu silnika na wejściu do głowicy.
paulo24_1985 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 sprawdziłem właśnie komputer i w samym rogu obudowy było pęknięcie małe ale teoretycznie woda mogła się dostać do środka. Zakleiłem i mam nadzieje że problem z odpaleniem zniknie. Co do czujki to na bank jest przy chłodnicy na przewodzie. Jestem ciekawy ile kosztuje taka czujka, Może ktoś się orientuje? [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:12_________________________________________________Płynu chłodzącego może i tak ale załącza wentylator czujnik ten przy chłodnicy [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:14_________________________________________________niestety problem nie zniknął . Podejrzewam cewkę?
grzes1150 Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 sprawdziłem właśnie komputer i w samym rogu obudowy było pęknięcie małe ale teoretycznie woda mogła się dostać do środka. Zakleiłem i mam nadzieje że problem z odpaleniem zniknie. Co do czujki to na bank jest przy chłodnicy na przewodzie. Jestem ciekawy ile kosztuje taka czujka, Może ktoś się orientuje? [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:12_________________________________________________Płynu chłodzącego może i tak ale załącza wentylator czujnik ten przy chłodnicy [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:14_________________________________________________niestety problem nie zniknął . Podejrzewam cewkę? ALT ma 4 cewki i nawet jak by jedna całokowicie była padnięta to auto i tak pali na dotyk ale nie równo chodzi wtedy.
paulo24_1985 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 ok. dzięki czytając forum przez całą sobotę najbardziej prawdopodobna usterka to czujnik temperatury, tylko u mnie wskazuje prawidłowo, ale jak dobrze pamiętam u jednego z kolegów na forum czujnik wskazywał prawdziwą temperaturę ale mimo to nie działał prawidłowo. Chce wykluczyć zalewanie świec gazem, gasząc samochód zawsze na benzynie i chyba tak powinno się zawsze gasić samochód?
darkle Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Czujników temp są trzy. Ten przy chłodnicy włącza tylko wentylator. Ten z tyłu silnika odpowiada za wskazanie na desce rozdzielczej a trzeci w okolicach termostatu podaje wskazania temperatury na ECU. I to ten jest odpowiedzialny często za problemy z pracą silnika.[br]Dopisany: 03 Październik 2011, 07:35_________________________________________________Samochód zawsze, przynajmniej na noc powinno się gasić na benzynie.
paulo24_1985 Opublikowano 3 Października 2011 Autor Opublikowano 3 Października 2011 ok. dzięki za rozjaśnienie sprawy.[br]Dopisany: 03 Październik 2011, 10:03_________________________________________________A tak na marginesie w którym dokładnie miejscu jest ten czujnik i termostat. Przepraszam za moją niewiedzę, ale bardziej się znam na zawieszeniu.
addassko Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 sprawdziłem właśnie komputer i w samym rogu obudowy było pęknięcie małe ale teoretycznie woda mogła się dostać do środka. Zakleiłem i mam nadzieje że problem z odpaleniem zniknie. Co do czujki to na bank jest przy chłodnicy na przewodzie. Jestem ciekawy ile kosztuje taka czujka, Może ktoś się orientuje? [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:12_________________________________________________Płynu chłodzącego może i tak ale załącza wentylator czujnik ten przy chłodnicy [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 18:14_________________________________________________niestety problem nie zniknął . Podejrzewam cewkę? ALT ma 4 cewki i nawet jak by jedna całokowicie była padnięta to auto i tak pali na dotyk ale nie równo chodzi wtedy. dokładnie, sam jestem bardzo ciekawy jak problem zostanie rozwiazany i co to jest...
paulo24_1985 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 problem dalej pozostał tylko już rzadziej. nie wymieniałem żadnych czujników. Od dwóch tygodni problemu niema, zastosowałem technikę mam nadzieję że to właśnie o to chodziło, mianowicie przed każdym z gaszeniem silnika czekam z 5 sekund aż silnik się uspokoi. poczekamy zobaczymy. niepokoi mnie bez przerwy chodzący wentylator czy to jest normalne(obiło się mi o uszy na tym forum temat ciągłej pracy wentylatora, ale zgubiłem temat z powodu braku internetu,,przeprowadzka"napisane było w nim że ten typ tak ma), ale zdarzyło mi się dwa razy że wskazówka od temp. się zawiesiła na parę minut. czy mój samochód to jakiś ?cudak czy to jest wina czujki temp? sam już nie wiem próbuje to rozgryźć. Przypomniały mi się słowa gazownika jak pojechałem na pierwszą regulację gazu. Zapaliła się kontrolka silnika, gazownik skasował błąd ale w trakcie coś bąkał pod nosem że jakiś błąd czujnika temperatury, no ale po zakończeniu ustawiania powiedział że jest w porządku, kontrolka zapaliła się po paru kilometrach. po silniku nic nie odczułem, poza tym że zaraz po założeniu gazu przy dławia się przy dodawaniu gazu, na benzynie niema tego problemu, poinformowałem oczywiście o tym gazownika no i utworzył jeszcze raz mapkę pracy silnika i było ok, do czasu wyjechania od gazownika (wspomniałem o tym wyżej) po kilku kilometrach. problem chyba się wyjaśnia czy to czujka temp.???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się