Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPG] 2005 WERSJA US


trucker hiob

Rekomendowane odpowiedzi

Nasz nowy nabytek, Audi A4 z dwulitrowym silnikiem turbo, oczywiście benzyna i bezstopniowa skrzynia CVT. Auto ma 100 000 km przebiegu i wygląda jak nowe. Mam nadzieję, że nam będzie służył wiele lat.

DSC03610.jpg IMG-0732.jpg IMG-0731.jpg IMG-0730.jpg IMG-0727.jpg DSC03668.jpg DSC03657.jpg DSC03658.jpg DSC03654.jpg DSC03641.jpg

Samochód jest bez żadnych ulepszeń, w takim stanie w jakim wyjechał z fabryki. Oczywiście pomijając zużycie auta po 100 000 km.

Opcje: szyberdach, elektryczne szyby, skrzynia biegów tiptronic, skóra - włącznie z kierownicą, komputer pokładowy, 4-cyl. silnik 2.0 L/147 kW 16V turbo FSI, homogeneous base engine is T59/T61, (nie mam pojęcia co to oznacza, cytuję za listą opcji) :kox: , koła 17", otwieracz drzwi do garażu, autoalarm, elektryczna regulacja foteli i jakieś dobre radio, z CD, kasetami i satelitą. Czyli bez szaleństw, ale podstawowe rzeczy ma. Nie ma natomiast xenonów, bluetooth, ani nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super stan :good: szerokości

ale kozica :kox: masakryczna

sam latasz pewnie eMką, a to żonce nabyłeś :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam latasz pewnie eMką, a to żonce nabyłeś :naughty:

Zgadza się, ale jest jednak inaczej... W USA pielęgniarki zarabiają dwa razy więcej niż truckerzy, więc to ona kupuje takie auta, nie ja. :naughty: M-kę kupiła mi żona w prezencie, całkiem niedawno. Ja jestem w trasie zwykle dwa-trzy tygodnie, więc ona miała nim jeździć na co dzień, ale się bała trochę, by ktoś np. nie uderzył drzwiami parkując obok itp. Poza tym przyzwyczaiła się już do automatów i choć doskonale sobie radzi z manualną skrzynią, wolała coś wygodniejszego i "babskiego". Szukaliśmy więc drugiego auta, głównie patrząc na używane Volvo i BMW. Do Audi trafiłem właśnie dlatego, że była tam na sprzedaż 325-ka E46. Ale była kombi i czarna i w niezbyt dobrym stanie, a obok mieli tego Audi. Przejechała się nim i się jej zaczęły oczy świecić jak dziecku w sklepie z cukierkami. :> Reszta jest historią. :naughty:

eee tam, nie znacie się, biorę Pontiaca Grand Prix V6 z tyłu za eMką :decayed:

Pontiac mojego syna, rocznik 1995, niewielki przebieg. Na dziś chyba ma ze 130 tys km. Niemalże prezent od koleżanki żony, która miała dwa auta, ale jej mąż nie jeździ praktycznie i auto stało pod domem. Odkupiliśmy go za jakieś symboliczne 200 dolarów. Co prawda zaraz się zepsuł, pewnie od tego niejeżdżenia, woda się wlała do oleju i się nam zrobiło masło w silniku, ale okazało się, że problem był niegroźny i naprawa za kolejne paręset dolarów wystarczyła. A auto dla juniora jest dobre, bo dwudrzwiowe, tanie części i może go obijać bez wielkich strat finansowych. Nauczy się dobrze jeździć, kupi sobie lepszego.

Mam jakiś film, o starym Fordzie z 37. roku, ale w drugiej połowie widać tego Potiaca, zaraz po tym jak go kupiliśmy. Teraz już tak ładnie nie wygląda, po paru stłuczkach. :decayed:

ładna, ciekawe ile takie auto w us kosztuje, pewnie 1/3 ceny mniej :cool1:

Za Audi zapłaciliśmy 14,700 plus podatek, "papiery" itp. Razem wszystkie koszty wyniosły 16 tysięcy dolarów. BMW kosztowało 43 tysiące dolarów. W komentarzu do jednego z filmów ktoś podał link do ogłoszenia o sprzedaży dwudrzwiowej M3 w Polsce, ten sam rocznik, trochę mniejszy przebieg, za 41,2 tys euro, więc około 55 tys dolarów. Czyli rzeczywiście u nas taniej. :-D Natomiast Audi z tego roku chyba kupi się taniej w Polsce, choć nie z tym silnikiem. Nie znam jednak cen używanych aut u Was i trudno mi coś konkretnego powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś filmik z wnętrza mojego Audi, jeszcze ciepły! :decayed:

:) hamulce jak nowe ale ciekawi mnie czy klocki przy 100 tyś jeszcze oryginalne bo ja mam 80 tyś i mam oryginał a brachol zrobił 100 tyś czyli tyle co Wy i też ma oryginalne co jest raczej niespotykane w innych markach podobne przebiegi tyle że mi już świeci kontrolka i wymieniam na zimę. Ten multitronic to chyba najgorsza skrzynia jaką wymyślił człowiek moim zdaniem.

Audi A4 2.0T FSI Multitronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) hamulce jak nowe ale ciekawi mnie czy klocki przy 100 tyś jeszcze oryginalne bo ja mam 80 tyś i mam oryginał a brachol zrobił 100 tyś czyli tyle co Wy i też ma oryginalne co jest raczej niespotykane w innych markach podobne przebiegi tyle że mi już świeci kontrolka i wymieniam na zimę.

Według CarFaxa samochód był sprzedany przez pierwszego właściciela przy przebiegu 75 tys km, przez dealera Audi. Sprzedano go jako tak zwany "certyfikowany używany samochód", co się wiąże z poważnym przeglądem i wymianą wszystkiego, co się do wymiany nadaje, albo co wkrótce tej wymiany by wymagało. Wtedy zmieniono właśnie wszystkie klocki hamulcowe:

"06/30/2008 48,154 Donald Automotive Group

Front brake pads replaced

Maintenance inspection completed

Rear brake pads replaced

Ashtray replaced"

Ten multitronic to chyba najgorsza skrzynia jaką wymyślił człowiek moim zdaniem.

Nie wiem z którego roku jest auto na filmie, ale ta skrzynia w moim aucie już się tak nie zachowuje. Komputer symuluje posiadanie siedmiu biegów o różnych przełożeniach i już nie jest tak, że obroty pozostają na jednym poziomie, a auto zwiększa szybkość.

Nie wiem dlaczego uważasz tę skrzynię za "najgorszą". W porównaniu do tradycyjnego automatu ma dwie zalety: Lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa. Natomiast w porównaniu do manualnej skrzyni, każdy automat jest lepszy dla osoby, dla której auto jest po prostu środkiem transportu. Inaczej może twierdzić chyba tylko ten, kto po pierwsze nigdy z automatem nie jeździł, a po drugie ktoś, kto w swoim mieście nie ma korków na drogach, albo nie wracał nigdy po długim weekendzie zakopianką do Krakowa.

Oczywiście są maniacy upierający się przy lewarku w podłodze. Sam do nich należę i oba moje auta, M3 i VN780, mają w sumie 20 biegów do jazdy na wprost, zmienianych ręcznie, ale ja w pracy zmieniam biegi rano i do wieczora jadę na najwyższym biegu, a w domu jeżdżę autem tylko dla przyjemności. Nie muszę wyjeżdżać z domu, gdy są największe korki i pchać się do miasta. Mieszkam niemal na wsi, na dalekich przedmieściach, a jak gdzieś jadę, jadę w góry, gdzie tylko sarenki biegają po drodze. Jednak gdybym np. mieszkał w Krakowie, Warszawie, Nowym Jorku, czy Londynie i musiał codziennie dojeżdżać autem do pracy, zdecydowanie preferowałbym jakiś automat. Oczywiście najlepiej jakiegoś dwusprzęgłowego "manumatica", ale nawet tradycyjny automat jest wtedy lepszy niż stick shift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna audiczka, ale najbardziej podoba mi się twoje volvo. Nie pochwaliłeś sie, że masz coś mocniejszego od eMki :wink4:

Tiptronic to nie jest raczej skrzynia bezstopniowa, chyba predzej multitronic. U siebie mam tipa i to normalna zatomatyzowana 6 biegówka. Tutaj też raczej jest Tip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia z filmiku to multitronic (czyli zachowywuje się jak skrzynia CVT w każdym skuterze) więc masz automat z tiptronikiem, automaty sobie chwalę :-) natomiast multitronic fatality

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic to nie jest raczej skrzynia bezstopniowa, chyba predzej multitronic. U siebie mam tipa i to normalna zatomatyzowana 6 biegówka. Tutaj też raczej jest Tip

skrzynia z filmiku to multitronic (czyli zachowywuje się jak skrzynia CVT w każdym skuterze) więc masz automat z tiptronikiem, automaty sobie chwalę :-) natomiast multitronic fatality

Ja wiem, co to jest tiptronic i co to jest multitronic. W moim Audi z całą pewnością jest multitronic, ale teraz są one tak zaprogramowane, że zachowują się jak siedmiobiegowe tiptroniki. Chodziło bowiem o to, że nikt nie lubił uczucia przyspieszania auta na stałych obrotach. Brzmiało to jak jazda windą, albo ze ślizgającym się sprzęgłem. Zmieniono więc oprogramowanie komputera sterującego skrzynią biegów i stworzono wirtualną, siedmiobiegową skrzynię, mimo, że tak naprawdę jest ona bezstopniowa. Moje auto nie zachowuj się tak, jak to na powyższym filmie. Prawdę mówiąc nagram zaraz film pokazujący obrotomierz i prędkościomierz w moim aucie i zobaczycie jak ładnie ta skrzynia naśladuje normalny automat. [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 14:16_________________________________________________Proszę: 2005 Audi A4 B7 Multitronic, widok na deskę rozdzielczą:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic to nie jest raczej skrzynia bezstopniowa, chyba predzej multitronic. U siebie mam tipa i to normalna zatomatyzowana 6 biegówka. Tutaj też raczej jest Tip

skrzynia z filmiku to multitronic (czyli zachowywuje się jak skrzynia CVT w każdym skuterze) więc masz automat z tiptronikiem, automaty sobie chwalę :-) natomiast multitronic fatality

Ja wiem, co to jest tiptronic i co to jest multitronic. W moim Audi z całą pewnością jest multitronic, ale teraz są one tak zaprogramowane, że zachowują się jak siedmiobiegowe tiptroniki. Chodziło bowiem o to, że nikt nie lubił uczucia przyspieszania auta na stałych obrotach. Brzmiało to jak jazda windą, albo ze ślizgającym się sprzęgłem. Zmieniono więc oprogramowanie komputera sterującego skrzynią biegów i stworzono wirtualną, siedmiobiegową skrzynię, mimo, że tak naprawdę jest ona bezstopniowa. Moje auto nie zachowuj się tak, jak to na powyższym filmie. Prawdę mówiąc nagram zaraz film pokazujący obrotomierz i prędkościomierz w moim aucie i zobaczycie jak ładnie ta skrzynia naśladuje normalny automat. [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 14:16_________________________________________________Proszę: 2005 Audi A4 B7 Multitronic, widok na deskę rozdzielczą:

A no to chyba że tak bo w Europie w większości diesle oczywiście mają skrzynię CVT nazywaną nie wiem czemu multitronic, w ameryce dużo aut ją ma murano np czy jakieś inne SUVy.

Widzę że średnie spalanie 9,3l/100km więc całkiem spoko :-) quattro mi troszkę więcej pali ale co dziwne czy jadę spokojnie czy dynamicznie to więcej niż 11 średnio mi nie wzięła :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic to nie jest raczej skrzynia bezstopniowa, chyba predzej multitronic. U siebie mam tipa i to normalna zatomatyzowana 6 biegówka. Tutaj też raczej jest Tip

skrzynia z filmiku to multitronic (czyli zachowywuje się jak skrzynia CVT w każdym skuterze) więc masz automat z tiptronikiem, automaty sobie chwalę :-) natomiast multitronic fatality

Ja wiem, co to jest tiptronic i co to jest multitronic. W moim Audi z całą pewnością jest multitronic, ale teraz są one tak zaprogramowane, że zachowują się jak siedmiobiegowe tiptroniki. Chodziło bowiem o to, że nikt nie lubił uczucia przyspieszania auta na stałych obrotach. Brzmiało to jak jazda windą, albo ze ślizgającym się sprzęgłem. Zmieniono więc oprogramowanie komputera sterującego skrzynią biegów i stworzono wirtualną, siedmiobiegową skrzynię, mimo, że tak naprawdę jest ona bezstopniowa. Moje auto nie zachowuj się tak, jak to na powyższym filmie. Prawdę mówiąc nagram zaraz film pokazujący obrotomierz i prędkościomierz w moim aucie i zobaczycie jak ładnie ta skrzynia naśladuje normalny automat. [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 14:16_________________________________________________Proszę: 2005 Audi A4 B7 Multitronic, widok na deskę rozdzielczą:

A no to chyba że tak bo w Europie w większości diesle oczywiście mają skrzynię CVT nazywaną nie wiem czemu multitronic, w ameryce dużo aut ją ma murano np czy jakieś inne SUVy.

Multitronic to jest właśnie CVT. CVT to taka "ogólna nazwa", "Multitronic" to nazwa zastrzeżona przez Audi.

Wsiadłem jeszcze raz w auto, żeby sprawdzić inne ustawienia i rzeczywiście, gdy się zostawi lewarek w położeniu "D", znikają wirtualne biegi i mamy normalną CVT. Dokręciłem jeszcze jeden film i zaraz je posklejam do kupy i tu wkleję.

Widzę że średnie spalanie 9,3l/100km więc całkiem spoko :-) quattro mi troszkę więcej pali ale co dziwne czy jadę spokojnie czy dynamicznie to więcej niż 11 średnio mi nie wzięła :good:

Na razie sam się zastanawiam jak to będzie ze spalaniem. Auto nowe, wszyscy po kolei testują, więc trudno na razie coś konkretnego powiedzieć. Parę tygodni normalnej eksploatacji da nam odpowiedź. Na razie jednak wydaje się, że będzie wyraźnie ekonomiczniejszy niż była nasza Mazda V6 o podobnej mocy (220 KM) i z tradycyjnym automatem. Mazda paliła ok 11,5-12 litrów na setkę, Audi na razie pokazuje poniżej 10, ale nie wiem na ile dokładny jest komputer pokładowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikny motorek :good: ale wersja DTM 220 kucy w quattro byłaby jeszcze lepsza :naughty:

No i ja tam wole mamuala :gwizdanie:

Piękne autko :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pikny motorek :good: ale wersja DTM 220 kucy w quattro byłaby jeszcze lepsza :naughty:

No i ja tam wole mamuala :gwizdanie:

Piękne autko :wink4:

Wiesz, ja mam do zabawy i manuala, i 420 KM. Audi jest dla mojej żony, żeby sobie wygodnie i spokojnie jeździła do pracy i na zakupy i żeby się odczepiła od mojej M Trójeczki. Mojej, bo ją dostałem od niej w prezencie. ;-)

Mam już poprawiony film z multitronikiem. Pokazuje i wirtualną zmianę biegów, czyli po prostu powyższy film i pokazuje też, że da się rozpędzać "bezstopniowo" zostawiając auto na "D":

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne :good:

Drogi widzę macie proste jak stół :kox:

Nie to co u nas w dziurawym Krk chociaż ostatnio jest dużo lepiej niż kiedyś było.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oglądałem Twoją Mke już wcześniej:) Mi poprostu podoba sie ta audina w wersji DTM :naughty:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...