swiezak84 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 witam. jakis czas temu wymieniłem termostat na ori + płyn g12. w niedługim czasie pękł jakis króciec (ten z czujniekiem temperatury) i ubywało płynu zrobiłem dwie dolewki po litrze płynu preston zanim go wymieniłem a potem jeszcze czujnik temp. bo po wymianie króćca przestał działać. podczas tych napraw płyn nie został wymieniony na nowy tylko dolewka płynu ale nie wiem jakiego. jeszcze potem pompa wody przy wymianie rozrządu i teraz płyn sie strasznie wolno nagrzewa - po ok 7-9km na blacie pokazuje 90oC, za to na klimatroniku pokazuje 82-83 stopnie nie wiecej czy ta mieszanina płynów chłodniczych mogła doprowadzic do tego ze termostat znowu sie zje... zepsół? w sumie raptem rok czasu bedzie jak był wymieniany
nero84 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 jeżeli chodzi o temperaturę to u mnie też na climatronicu jest 82-83st., a na blacie 90st. to jest raczej normalne. i też auto mi się nagrzewa po tych przynajmniej 5-7km spokojnej jazdy, bo jak się trochę depnie to dużo szybciej.
swiezak84 Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 no tak tylko z tego co pamietam to po wymianie termostatu pokazywało mi na climatroniku 88-89 stopni... ale moze to tylko moja wyobraźnia
MisiekDD Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Wątpię że płyn miał by być przyczyną tego że nagrzewa się tylko do 82 stopni. W moim przypadku jest tak że termostat był wymieniony rok temu i pokazywał maks 85 stopni ASO uznało że tak ma być bo 10% wahania są dozwolone , więc zostawiłem ten temat. Jednak dwa dni temu jadąc do Warszawy temp spadła i znowu wróciła do 90 a na climatronicu było 80 lub 79 stąd ten ruch wskazówki na blacie i termostat jest do wymiany. Nie wiem czy te części się tak szybko zużywają czy są tak beznadziejnie produkowane. I możliwe że w Twoim przypadku jest podobnie.
grabson765 Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 u mnie oryginalny termostat po 2.5 roku trzyma tylko 75 stopni fakt ze przez ten okres zrobilem prawie 100tys km.. jutro wymiana
ps2snake Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 A swiece od dogrzewania plynu chlodniczego sprawdzal ?? :gwizdanie: O ile pamietam termostat otwiera sie przy ok 87*C wiec plyn w obiegu automatycznie sie ochladza. Na dystansie paru kilometrow tego sie nie sprawdzi. Sprawdz po dluzdzym dystansie.
swiezak84 Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 A swiece od dogrzewania plynu chlodniczego sprawdzal ?? :gwizdanie: pierwsze slysze o takim wynalazku zastanawia mnie z czego wynika rozbieznosc miedzy tym co na blacie a tym co na klimatroniku... 9oC to niemało!
trezor4 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 a sprawdzales vagiem jaka masz temp ? u mnie jest na klmatronicku 89 i na blacie tez i w vagu tez to samo ..... ale z tego co kojarze to na blacie wskazowka juz przy 82 czy jakos tak bedzie stala pionowo a wiec tym sie nie sugeruj
MisiekDD Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 A swiece od dogrzewania plynu chlodniczego sprawdzal ?? :gwizdanie: O ile pamietam termostat otwiera sie przy ok 87*C wiec plyn w obiegu automatycznie sie ochladza. Na dystansie paru kilometrow tego sie nie sprawdzi. Sprawdz po dluzdzym dystansie. A jak ją sprawdzić kolego ?? A dokładnie gdzie ona jest ? Bo coś słyszałem o tej świecy ale nie mam pojęcia gdzie jej szukać ??
Bertoni Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Te świece są z tyłu głowicy w aluminiowym kroćcu z którego wąż wchodzi do nagrzewnicy...ale wersje z ciepłych krajów(np.hiszpania,włochy)tego nie miały.Sam je wymieniałem kilka dni temu(3szt. wszystki spalone)ale jeszcze niewiem czy to szybciej dogrzewa bo podobno się włanczają poniżej +5stopni.
MisiekDD Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Aż sprawdzę u siebie co tam się dzieje. U mnie powinny być bo samochód ze Szwecji przytargany Dzięki kolego za podpowiedź A jeszcze takie pytanko ? Drogie są te świece ??
Bertoni Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Ja dałem za świece z Febi (nr.katalogowy 15956)-17zł szt.
Mariusz96 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Witam.dołącze się do tematu.U mnie Jest coś takiego że po wymianie termostatu samochod łapie 90stopni po Okolo 9 10 km a jak w tym czasie złapie za górny przewód chłodnicy to Jest twardy i po otwarciu się go robi się troche miekki czy to normalne?
MisiekDD Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Ja dałem za świece z Febi (nr.katalogowy 15956)-17zł szt. Dzięki kolego
gizmus2006 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 A mi tam się wydaje, że takie wahania są ok. Moja 90 nie przekroczy za to jak się nagrzeje i jest chłodno to spadnie nieznacznie przed 90 przy takiej spokojniutkiej jeździe potem znów 90 i tak w kółko. A np u kolegi w Alfie 1.9JTD temperatura przy jego spokojnej jeździe była coś ponad 70. Jak się go spytałem to mówi, że tak zawsze było i że podskakuje jak jest naprawdę ciepło i ją przyciśnie.
MisiekDD Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Kolego nie jest w porządku . Silnik ma pracować w odpowiedniej temperaturze i koniec. Mój Tato też ma Audi A4 i tam temperatura nie skacze. Też miał problem z termostatem i wymieniał go do skutku czyli 3 razy. I teraz po 3 latach od wymiany temp. to 88-90 i śmiga aż miło Ja już kupiłem termostat i płyn :> jeszcze tylko świece sprawdzić i wymiana . A później podzielę się wynikami .
gizmus2006 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Silnik to ma pracować w odpowiednim przedziale temperatur a termostat owszem może i koledze puszcza troche wcześniej obieg i skoro uważa to za wadę niech wymieni. Wg mnie jeśli silnik trzyma temperaturę pod obciążeniem i podczas normalnej jazdy jest ok. Nie dziwi mnie też niewielki spadek temperatury zimą czy w chłodne dni jeśli zdejmiemy noge z gazu. Skoro silnik ma lżej nie produkuje ciepła to co ma go grzać?. Diesle są stosunkowo sprawne i osobiście martwiły by bardziej wzrosty temperatury niż spadki jej o te 10% od wartości 90. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz tutaj jeszcze krótki artykuł. Na miejscu kolegi sprawę bym po prostu obserwował a nie od razu ładował się w koszta i kolejne wymiany czujników/termostatów.
Mariusz96 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Witam.A co możesz powiedziec o przewodach od chlodnicy. Kiedy i po jakim dystansie przejechania powinny być tej samej temperatury? czy odrazu po pierwszym otwarciu termostatu.
gizmus2006 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 No aż tak dobrze to się nie znam na tym. To co napisałem to z własnych obserwacji i z tego co przeczytałem na różnych forach. Jakiej temperatury powinny być które i po jakim czasie to nie wiem być może z chłodnicą jest tak jak z grzejnikiem wpada do niej ciepła ciecz a ma wypłynąć zimna. Na chłopski rozum nie powinny mieć więc tej samej temperatury.
Mariusz96 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Czyli mechanik mial rację bo po pierwszym otwarciu termostatu moim zdaniem napewno się nie wyrówna temperatura z przewodami górny\dolny jak sądzisz jak Jest u Ciebie? nie znam się dobrze dlatego pytam . [br]Dopisany: 14 Październik 2011, 23:15_________________________________________________Termostat się otwiera gdy ma wystarczająca temperaturę i gdy Jest ciepły bardzo ale jak nie ma temperatury to ma mały obieg dobrze mówię?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się