Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Crashtest przy prędkości ok 200km/h


Gość -makaveli-

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy że jedziesz 100km/h i z naprzeciwka tyle samo, masz to samo wtedy..

no nie masz racji , jak uderzysz czolowo w samochod z predkoscia 100km/h i auto z przeciwka bedzie jechalo tez 100km/h to tak jakbys uderzyl (w symulacji) w sciane z predkoscia 100km/h . To sie nie sumuje :gwizdanie: .Oczywiscie zakladamy ze nie zderzyles sie z autem ktore wazy 2x tyle co Twoje, i nie jest czolgiem /tirem/kombajnem/walcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lekcji fizyki, jeśli dwa obiekty zderzą się z predkością x to jest tak samo, jakby jeden obiekt uderzył w drugi nieruchomy z prędkością 2x.

Inna sprawa, że siła uderzenia zależy od kąta i wielkości punktu w którym się zderzają. Jeśli dwa auta "zaliczą" idealną czołówkę, to energia rozkłada się na całą szerokość auta, przez co każdy element dostaję mniejszą jej dawkę. W momencie uderzenia w wąski obiekt, np. drzewo słup, to energia gromadzi się w jednym punkcie, dlatego auta są przecięte na pół.

I warto zaznaczyć, że jeśli samochody uderzą się maska w maskę to nie ma żadnej energii, która ucieka, cała energia idzie w samochody.

Czyli jeśli walisz w kompletnie nieruchomą i nieodkształcalną przeszkodę - cała [niemal] engergia kinetyczna twojego samochodu jest skierowana przeciwko twojemu samochodowi,

A jeśli uderzają w siebie dwa samochody: część energi idzie na zmianę kierunku, część na różne inne drobne rzeczy, więc w rezultacie skutki są mniejsze niż suma prędkości dwóch samochodów wymierzona prosto w drzewo.

Należy jeszcze dodać że samochody są tak skonstruowane żeby pochłaniały energię. Inna sprawą że rzadko kiedy czołówki są czołówkami w 100% czyli idealnie "tablica w tablice". Jeśli więc np. samochody oberwą w swoje lewe lampy to energia pójdzie w samochody to raz, odrzuci je na prawo to dwa i zgubią troche tej energii na trakcji po przesunięciu.

Do tego warto sobie przestudiować filmiki z youtube, obrazujące zderzenia różnego typu, np:

Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test

i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś pleciesz to się właśnie sumuje

no jesli by tak nie bylo to uwierz mi ze smiertelnosc na drogach wzroslaby 3-krotnie :decayed: .Predkosc z jaka uderzaja sie sumuje oczywiscie ale energia w czasie uderzenia rozchodzi sie na 2pojazdy.Pozatym tak wspomnial Mateo , auta pochlaniaja ta energie i wten sposob lepiej wybrac czolo niz przydrozne drzewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta pochlaniaja ta energie i wten sposob lepiej wybrac czolo niz przydrozne drzewo

I lepiej narażać życie drugiej osoby która jedzie w drugim aucie :?: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta pochlaniaja ta energie i wten sposob lepiej wybrac czolo niz przydrozne drzewo

I lepiej narażać życie drugiej osoby która jedzie w drugim aucie :?: :wallbash:

Loozuj Pablo :> odruchowo i tak pieprz** w drzewo bo zadziala instynkt i bedziesz uciekac od zderzenia czolowego, dlatego ... pasazer i miejsce za pasazerem sa najbardziej niebezpiecznymi w samochodzie. Kierowca sie zawsze ratuje (instynktownie).

zebys sie znowu nie zgotowal to jest tylko taka ... hipoteza :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak uderzysz 200km/h w mur to tak jakbyś miał czołówkę 100 km/h vs 100 km/s", większych głupot nie czytałem :wink4:

Wystarczy że jedziesz 100km/h i z naprzeciwka tyle samo, masz to samo wtedy..

no nie masz racji , jak uderzysz czolowo w samochod z predkoscia 100km/h i auto z przeciwka bedzie jechalo tez 100km/h to tak jakbys uderzyl (w symulacji) w sciane z predkoscia 100km/h . To sie nie sumuje :gwizdanie: .Oczywiscie zakladamy ze nie zderzyles sie z autem ktore wazy 2x tyle co Twoje, i nie jest czolgiem /tirem/kombajnem/walcem.

mmcv fajnie to opisał, chodzi o pochłanianie energii uderzenia, ile energii pochłonie mur? :gwizdanie:

Żeby tak było, to auto jadące z prędkością 100km/h musiało by się zderzyć z murem który też "jedzie" w kierunku auta z tą samą prędkością, wtedy byłoby dokładnie jak na filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakby wyglądało po takim dzwonie jakieś małe miejskie autko :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wtedy prędkość się sumuje, czyli ktoś nie chodził na fizyke

... to ze predkosci sie sumuja to nie trzeba na fizyke chodzic zeby takie rzeczy wiedziec... :rolleyes: :rolleyes:. Chodzi o konkretna sytuacje , czemu odpowiada zderzenie (w crash tescie) ze sciana , ktora zaduzo tej energi nie pochlania. Po to instaluje sie energochlonne barierki i inne pierdoly zeby wlasnie, przy 100km/h jak sie o nia otrzesz/hukniesz , silnik nie urwal Ci z miejsca jader.

Pablo podal przyklad ze jak dwa auta beda mialy czolo przy 100km/h to tak jakbys w sciane walnol 200km/h co nie jest prawda i tyle. [br]Dopisany: 28 Październik 2011, 10:48_________________________________________________

Ciekawe jakby wyglądało po takim dzwonie jakieś małe miejskie autko :gwizdanie:

widzialem gdzies jak Smart uderzyl w Sklasse , nawet niezle mu to wyszlo . Smart jest jak klatka bezpieczenstwa , tyle ze dachowal i odskoczyl 3x bardziej jak Merc. Ale ludzie wewnatrz ocaleli :wink4: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...