Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ASJ] Nie odpala za pierwszym razem


Norbi

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem za pierwszym razem. Odpala zawsze za drugim często za pierwszym.

Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa nabija ciśnienie, ale podczas kręcenia rozrusznikiem już nie pracuje i zaczyna dopiero jak silnik odpali (tak powinno być?)

Przypadłość nie jest mocno uciążliwa i dlatego zabieram się do niej jak pies do jeża, ale w końcu trzeba coś z tym zrobić...

Ostatnio zauważyłem, że mam uwalony króciec od zaworu który steruje jakimś podciśnieniem (coś chyba z listwą paliwową związane) w wolnej chwili wrzucę foto, lub schemat z ETKI. Skleiłem go i nic nie uległo zmianie, obecnie już dotarł nowy zawór wraz z wężykiem z ASO, ale go jeszcze nie wymieniłem , bo częściowo zamówiona część różni się od tej w aucie :confused4:

Nie oczekuję z Waszej strony rozwiązania problemu po tak częściowo podanych info, ale może jakieś sugestie, podobne przypadłości Was trapiły, może coś mnie naprowadzi...

Zaznaczone na czerwono moiejsce uszkodzenia zaworu podciśnienia a4e9978158837a21m.jpg

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często nie odpalanie za pierwszym razem powoduje instalacja LPG ,

gdy czas wtrysku na gazie znacząco rózni się od czasu wtrysku benzyny na wolnych obrotach.

Podczas startu wtedy czas wtrysku "pływa" ;P Ale w rs4 LPG ?

Przyczyną mogą być lejące wtryski,

uszkodzony regulator ciśnienia paliwa który "puszcza" paliwo w dolot i zalewa przez to auto.

Uszkodzony przewód vacum z dolotu do ww. regulatora

ewentualnie uszkodzony zaworek powrotny w pompie paliwa :)

to tak na szybko. Sprawdz jeszcze czy odpali za pierwszym razem gdy zgasnie lampka od IMMO

pozdro

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury?

Wtryskiwacze LPG mogą popuszczać gaz w dolot i zalewa. Należało by je prześwietlić w szklance wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś z Was widzi LPG w profilu?

czy któryś z Was widzi LPG w profilu?

Kolega zasugerował usterkę LPG wieć chyba coś w tym temacie wie.

Ty też masz LPG i jakoś w profilu nie jest zaznaczone? czyżbyś wstydził sie podtlenku? :gwizdanie:

Jak regulator ciśnienia jest taki sam jak w 1,8t to mogę udostępnić do testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś z Was widzi LPG w profilu?

czy któryś z Was widzi LPG w profilu?

Kolega zasugerował usterkę LPG wieć chyba coś w tym temacie wie.

Ty też masz LPG i jakoś w profilu nie jest zaznaczone? czyżbyś wstydził sie podtlenku? :gwizdanie:

Jak regulator ciśnienia jest taki sam jak w 1,8t to mogę udostępnić do testów.

ja się nie wstydzę :wink4: po prostu nie chce słuchać jaki to gaz jest zły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma LPG i się nie zanosi :), staram się trzymać autko w stanie kompletnej serii, jedyną zmianą był program, wracając do tematu...

Przez immo zdarza się też,że autko zastrajkuje, ale tu mamy z czymś innym do czynienia i nie jest to immo.

ghost1717 myślę,że jedna z rzeczy o których napisałeś jest powodem niedomagania. Stawiam na zawór zwrotny w pompie, bo auto po odpaleniu za tym drugim razem (np. po nocy) później przez cały dzień odpala od pierwszego, tak więc potrzeba czasu żeby paliwo odpłynęło, sprawdzę też przewody podciśnienia jak radziłeś Ty i Buba poza forum.

Jak ma ktoś jeszcze jakieś sugestię to walić śmiało.

Bubajak będziesz miał chwilę i chęci chłopie to możesz podjechać, chcę sprawdzić jak działa u Ciebie pompa paliwa, czy też wyłącza się przy kręceniu rozrusznikiem.

Ten screen który wkleiłem z uszkodzonym zaworem, a właściwie uwalonym trójnikiem , to jest jakieś sterowanie listwą paliwową, ktoś się orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, jak będę przejeżdźał to wpadne :wink4:

wrzuć nr tego zaworka bo na zdjęciu nie ma oznaczenia a nie mogę skojarzyć o który chodzi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zawór ma nr.078 611 933B, zawór z przewodem sprzedawana jako całość 078 145 733E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi sie ,że koledze wymieniałem kiedyś zaworek który odpowiadał za odpowietrzenie baku :) zasyfił się i auto nie wyrównywało ciśnienia paliwa w baku... :evil: aż go zassysało do środka ! gdy tankował auto wpsominał o głośnym syczeniu z pod korka. Gdy sie pokapował o co biega jeździł z lekko odkreconym korkiem i auto odpalało bez problemu. Pamietam ,że w puźniejszym stadium powodowało to spalenie bezpiecznika pompy paliwa!

Do sprawdzenia masz zaworek w okolicach pompy paliwa.

zaworek odpowietrzenia baku pod maską

sprawdz jak auto odpali jak będzie 3/4 baku

sprawdz jak odpali gdy wyrównasz cisnienie w baku przed odpaleniem ( odkrec korek i zakrec :P )

sprawdz czy regulator paliwa nie sika paliwem w dolot

Jesli Vag nie pokazuje błędów to powinno Ci wystarczyc.

U mnie tez myslalem ,ze to nie IMMO powoduje problemy z odpaleniem... a jeden z moich kluczyków ma jakąs wade ,ze muszę czekać na nim aż lampka IMMO ZGASNIE wczesniej nie odpali... kreci ale nie ma zapłonu i co Ty na to ? :) Na Drugim który posiadam nie ma tego... pali na dotyk!

Jaki przebieg ma auto ?

Wlej jej może czyscika do wtryskiwaczy do benzyny... :) Moja 3.0 od czasu do czasu dostaje albo STP albo XERAMIC do benzyny i zauwazalnie bardziej "lekko" pracuje moze warto sprawdzic.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że to co wrzuciłeś jest właśnie od układu paliwowego ale musisz sie upewnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg to 245tys. Przypomniało mi jeszcze jedno, jakiś czas temu miałem kilka razy taki przypadek,że czułem zapach paliwa w środku podczas jazdy, ale trwało to kilka minut i potem już nie było nic czuć... Obecnie tego problemu nie ma.

Po wyjeżdżeniu paliwa zawsze tankuję do pełna, przy odkręcaniu korka wlewu paliwa nie słychać syku zasysanego powietrza, więc to chyba nie odpowietrzenie. Przed chwilą poszedłem do garażu i odpalił za pierwszym razem (chyba wie,że o nim piszemy :) ), ale było zająknięcie, więc temat cały czas istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odkręcaniu korka wlewu paliwa nie słychać syku zasysanego powietrza

kurde nie dam sobie ręki obciąć ale chyba powinno być słychać :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wiem ,ze przyczyną nie palenia od strzała tylko 1-2 sek krecenia była słaba pompa paliwa. Miałem pewnośc dopiero gdy auto wczoraj rano wcalen nie odpaliło! Zdechła nagle totalnie... Dzisiaj dostała nową pompe i pali jak nówka ;D Dodam ,ze w baku była 1/3 paliwa.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...