Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Technologia czy Pojemność ??


Gość MorgothDBMA

Który silnik wybierasz ?  

  1. 1. Który silnik wybierasz ?



Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy hipotetycznie że mamy dwa silniki, który byście wybrali?

Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14, produkowany od 1988 roku

Silnik2:

Pojemność 1.6litra, turbo, 4 cylindry R4, 20 zaworów (5 zaw/cyl), benzyna, pizoelektryczne wtryskiwacze, 190 PS przy 6600 RPM, 260 Nm przy 3500 RPM, spalanie 7-16litrów, średnio 11-12, produkowany od 2005

Proszę o wybranie i skomentowanie dlaczego taki a nie inny wybor :)

I obstawiajcie który silnik jaki przebieg (hipotetycznie) by wytrzymał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14

ja ten :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego, bo wdałem się ostatnio w dyskusję w tym temacie i chcę usłyszeć argumenty innych

Acha i jeszcze jdno hipotetyczny 1.6T produkowany od 2005 roku, a hipotetyczny 2.9 V6 od 1988 roku....

A i możecie jeszcze dodawać wasze estymacje po jakim przebiegu który silnik umrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwoch wybiore ten mniejszy... Turbo - darmowa moc:)

Audi robiac 125KM z 1.8 troche sie nie popisalo, bo pali to 1l - 1.5l wiecej niz moj byly oplowski 1.8 C18XE o tej samej mocy.

Co do przebiegów to najpewniej przy poprawnej eksploatacji obydwu umrze pierwsze 1.6, ale przez ten czas na paliwie i eksploatacji (swiece, olej itp) oszczedzone zostanie na kilka remoncikow 1.6, albo i nowy silnik.

Ale generalnie postawilbym obok tych dwoch: wolnossace 2 litry hondy z CTRa. Albo to co honda wklada do S2000:D Dla mnie to jest technologia...

Pozdro

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na 2.9 jest to bardzo mocny silnik nie dosc ze ma 190km to ma 6 garow i te piekne odglosy prawie takie same jak v8 ....mmmmmmmm :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy hipotetycznie że mamy dwa silniki, który byście wybrali?

Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14, produkowany od 1988 roku

Silnik2:

Pojemność 1.6litra, turbo, 4 cylindry R4, 20 zaworów (5 zaw/cyl), benzyna, pizoelektryczne wtryskiwacze, 190 PS przy 6600 RPM, 260 Nm przy 3500 RPM, spalanie 7-16litrów, średnio 11-12, produkowany od 2005

Proszę o wybranie i skomentowanie dlaczego taki a nie inny wybor :)

I obstawiajcie który silnik jaki przebieg (hipotetycznie) by wytrzymał ...

Przy takim wyborze wziąłbym ten drugi. Ten pierwszy to stary paliwożłop bez szans na rozsądne mody. Ten drugi nowoczesniejszy, na suszarce, z którego wyciągniesz spokojnie +30 KM i 50 Nm.

Niemniej chciałbym poznać jeszcze producenta tych motorynek, a domyślam się z dziwacznych pojemności że to jakaś japońszczyzna :mrgreen:

Pierwszy silnik pojeździ pewnie dłużej ale zrujnuje właściciela, za zaoszczędzone pieniądze na paliwie będzie można wymienić drugi silnik po 300 tys km.

Niemniej osoboście nie wziąłbym żadnego z nich ... sami wiecie dlaczego :mrgreen: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ są to hipotetyczne silniki, więc wybrałbym pierwszy (tak zagłosowałem), bo sądząc po wysileniu i pojemności nie były by takie łatwe modyfikacje tego drugiego.

Poza tym jak już audi się przyznało, 5V na cylinder nie dodaje nic ponad 4V na cylinder, jedynie komplikuje budowę głowicy i jej późniejsze ewentualne naprawy.

A jeszcze te4n dźwięk v6-tki. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem za 2,9 :) bo sam mam 2,6 z nizbyt nowa technologia... ale wiem ze moge zredukowach nawet z 4 na 2 i silnik sie nie rozpadnie a w 1,6t moglo by byc z tym gorzej czyli ze wzgledu na elastycznosc kulture pracy i zywotnosc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałbym ten 2.9 gdyż jego budowa jest napewno prostrza a prawdziwa moc bierze się z pojemności takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden taki zestaw garów , który bije resztę pod względem kultury ... R5
uwielbiam dzwiek ur-quattro lub RS2 !!!! szkoda ze juz nie robia tego silnika :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...