Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak dobrać (tylne) amortyzatory?


jihad

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie będę musiał wymienić tylne amortyzatory.

Szukam w ETCE, szukam po katalogach producentów i mam problem.

Mianowicie wg wlepki i KS mam zawieszenie 1BE.

Niestety ETKA nie używa oznaczeń 1BA, 1BE itd., ale:

- amortyzator gazowy dla aut z wyposażeniem do jazdy po złych drogach

- amortyzator gazowy dla zawieszenia sportowego

- amortyzator gazowy

Z kolei w katalogu Sachs widzę:

- dla pojazdów z zawieszeniem sportowym

- dla pojazdów z zawieszeniem wzmocnionym

- dla pojazdów z zawieszeniem standardowym

Które jest które? Jak dobrać amortyzator "z katalogu" nie demontując starego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie 1BE to w B5 zawieszenie sportowe, więc amortyzator który ma krótszy skok od standardowego powinien być ok, więc amortyzator gazowy dla zawieszenia sportowego lub wg.Sachsa dla pojazdów z zawieszeniem sportowym.Zawieszenie standardowe to jakby +20mm w stosunku do 1BE, a zawieszenie do jazdy po złych drogach to +20mm w stosunku do standardu(1BE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Przeglądam katalog Sachs i znajduję sobie amortyzatory nr 170 814 opisane jako "dla pojazdów z zawieszeniem sportowym".

Wchodzę w szczegóły i widzę listę numerów VAG, których są zamiennikiem:

* 8D0 513 031

* 8D0 513 031 A

* 8D0 513 031 B

* 8D0 513 031 C

* 8D0 513 031 E

* 8D5 513 031

* 8D5 513 031 A

* 8D5 513 031 B

* 8D5 513 031 C

* 8D5 513 031 H

Teraz idę do ETKI i okazuje się, że amortyzatory z tej listy mają zupełnie inne zastosowanie, np.

8D0 513 031 B - amortyzator do samochodów z wyposażeniem do jazdy po złych drogach

8D0 513 031 E - amortyzator dla zawieszenia sportowego

Czy jedyna możliwość to przeczytanie numerów ze starych amortyzatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz zamienniki to weź po prostu olejowo-gazowe, ja polecam Kaybę. Według mnie różnica między 1BA a 1BE to tylko wysokość sprężyn, jeśli jest różnica w amorkach to w ich twardości a nie w długości.

Jak chcesz krótsze, w rozsądnej cenie to bierz MTS-y. Jak ma być seria bierz zwykłe olejowo-gazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...