Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APU] Hamulec ręczny..brak


Maxcudo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :hi:

Problem mój polega na tym, iż ręcznego hamulca nie mam w ogolę na lewe kolo, a prawe łapie minimalnie, że bez najmniejszego problemu mogę przesuwać auto. Lewarek od ręcznego chodzi bez zarzutu, nie haczy się ani nic. Jak patrzyłem na te łepki kolo zacisków to jak ręczny zaciągam, to minimalnie się przesuwają, ale efektu brak :thumbdown:

Czy jest jakaś możliwość regulacji linek od hamulca ręcznego, czy w tym przypadku zostaje tylko ich wymiana, bo są już rozciągnięte? :mysli:

Pozdrawiam Maxcudo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznij od sprawdzenia czy te dźwigienki przy zaciskach działają poprawnie, tzn po zdjęciu zacisku z tarczy powinno dać się rękom go popchnąć i zaobserwować ruch tłoczka. Co do regulacji to trzeba od spodu zdjąć osłonę termiczną wydechu i tam znajdziesz regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja mała jest możliwa ale z kanału albo autko do góry dźwignięte , przy wydechu idą linki w takich metalowych tulejach ,którymi możesz spróbować podregulować siłę "łapania" :gwizdanie: :wink4: mam nadzieję ,ze zrozumiesz to co napisałem bo sam się zastanawiam nad logiką treści :wink4::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam bardzo podobny problem z tym że u mnie prawe tylne koło łapie dość mocno a lewe wcale. Jak zaglądałem pod autko to przy zaciąganiu ręcznego linki wszystkie chodzą tak samo. Zaciski oglądałem i są suche jak pieprz, tarcze są :) klocki też :) odpowietrzony, płyn jest. Jak kupiłem auto to heble były jak brzytwa wystarczyło dotknąć i stawał w miejscu. Teraz to już nie to, doszedłem właśnie do tego że lewe koło nie łapie. Czy możliwe że zaciski nadają się już tylko do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe :wink4: ,tym bardziej ,że nie pracują od wczoraj :wink4: ,ja swoje musiałem robić po zakupie samochodu ale warto te kilka złoty wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturoo można samemu je rozebrać i zrobić z zestawem naprawczym czy lepiej powierzyć to komuś kto się zna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja "zlecałem" :wink4: mechanikowi ,bałem się ,że spierdzieliłbym to bardziej :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja mała jest możliwa ale z kanału albo autko do góry dźwignięte , przy wydechu idą linki w takich metalowych tulejach ,którymi możesz spróbować podregulować siłę "łapania" :gwizdanie: :wink4: mam nadzieję ,ze zrozumiesz to co napisałem bo sam się zastanawiam nad logiką treści :wink4::decayed:

Zrozumialem :good: Byłem pod autem, oglądałem, ale niestety naście lat nieruszane i żadna regulacja nie działa :thumbdown: Przyjdzie czas na wymianę linek i po kłopocie(mam nadzieje) :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski do rozbiorki

wymiana linek nic nie pomorze?? :disgust: jak te są od nowości to z racji wieku i użytku mogły się wyciągnąć przecież :wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nim zaczniesz bawic sie linkami zdejmij zaciski i zobacz jak pracuje mechanizm od recznego, czy odbija i jak pracuje tłoczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak robiłem tarcze i klocki w tyłu, to zwróciłem uwagę i tam jest dobrze, tylko wygląda to tak, jakby linki miały za krótki skok, tzn za mało je pociąga, jeśli wiesz co mam na myśli :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:

pierwsze słyszę......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik ile by mnie kosztowała przyjemność regeneracji i pomalowania zacisków przód i tył do mojego B5 2.5 TDI ośka gdybym je tobie wysłał? :decayed: Pytam się gdyż na wiosnę będę musiał ten temat ugryźć, widzę że znasz się na temacie, a raczej wolałbym u siebie tym pseudofachowcom nie powierzać takiej roboty (prędzej chyba sam bym się zabrał za to) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy od tego co jest do zrobienia

koszt samego malowania i piaskowania przodu i tyłu z jarzmami 220zł + Kw w góre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...