Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Brak ogrzewania tylnej szyby - 4.2 V na wyjściu z climatronica na tylną szybę


Dragon30

Rekomendowane odpowiedzi

ja właśnie walczę z podgrzewaniem tylnej szyby w Audi a4 b5 po lifcie. Pierwsze co sprawdziłem to spadek napiecia po włączeniu przycisku ogrzewania tylnej szyby na panelu climatronica tzn na wyłączonym silniku podpiąłęm miernik do akumulatora i włączałem i wyłączałem ogrzewanie tylnej szyby i nawet 0,1 V nie drgnęło wiec nie oczekiwałem cudów i już wiedziałem ze nie działa, bo zważajac na bezpiecznik 30A zabezpieczający ten obwód spadek napieca na zgaszonym silniku powinien byc sporo większy. Sprawdziłem bezpiecznik nr 26 i jest ok, napiecie przepływa. Zastanawiam się tylko czy przycisk na climatronicu nie jest zintegrowany z przekaźnikiem bo za każdym razem jak właczam ogrzewanie to jest charakterystyczny ogłos przekaźnika dobiegający z okolic przycisku. Co Wy na to??

Koledzy na forum piszą o przekaźniku 9 za tablicą rozdzielczą, u mnie nie ma przekaźnika za tablicą rozdzielczą pod numerem 9. Za to upewniłem sie że przekaźnik ogrzewania szyby tylnej jest umiejscowiony w panelu climatronica. Zdjałęm całkowicie lewy tylny boczek koło tylnej szyby. Do szyby nie dopływa napiecie. Miernik wskazuje 0V. Po zdjęciu tylnego boczka mamy dostęp do wzmacniacza antenowego. Do wzmacniacza antenowego od szyby "biegnie" czarny przewód, ze wzmacniacza wychodzi w postaci białego przewodu. Sprawdziłem miernikiem czy przewód na tym odcinku nie jest przerwany i jest ok. We wzmacniaczu jest niby coś na wzór cewki która łączy przewód czarny z białym. jak podłaczyłem miernik napiecia do białego przewodu to miałem napięcie 4,17V. Dalej przystąpiłem do sprawdzenia czy biały przewód nie jest uszkodzony na odcinku panel climatronica-wzmacniacz antenowy no i tez okazało sie że jest ok. W panelu climatronica ten przewód biały wchodzi w panel w postaci kostki (jak patrzymy na wyświetlacz climatronica to kostka w prawym dolnym rogu- kostka dwuprzewodowa. Biały przewód jest przewodem którym leci napiecie na szybę. We wspomnianej przezemnie kostce jest również drugi przewód biało-żółty, nim napiecie wpływa ze skrzynki z bezpiecznikami. Po podłączeniu miernika do białego przewodu wychodzącego z panelu climatronica miernik wskazał napiecie 4,17V. Wniosek taki że prawdopodobnie mam uszkodzony panel climatronica pod względem ogrzewania tylnej szyby. Muszę rozebrac panel i zerknąc do środka.

powie mi ktoś czy napięcie na tylnej szybie powinno się równać napięciu na akumulatorze czy jest gdzieś pomniejszane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno idzie z climatronika?

tylnaszyba.png

V

Biały przewód wychodzący z climatronica leci do szyby, a gdzie wg Ciebie leci przewód wychodzący z climatronica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo ja mam zapalane z wyłącznika tylną szybę na grzanie i według schematu idzie z przekaźnika J9.Druga sprawa to raczej nie powinno iść z climatronica bezpośrednio bo do grzania tam idzie więkrzy prąd i dlatego potrzebny jest przekaźnik.

http://imageshack.us/photo/my-images/580/tylnaszyba.png/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno idzie z climatronika?

tylnaszyba.png

pisałem że u mnie przekaznik jest w climatronica tzn w panelu. Słychać go podczas włączania i wyłączania przycisku. Przewodem biało żółtym wchodzi napięcie od bezpiecznika tylnej szyby a białym wychodzi z climatronica na tylną szybę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co słyszysz to może być tylko przekaźnik czasowy który wylącza grzanie po określonym czasie a prądowy jest inny i w nim mogą być styki nadpalone .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co słyszysz to może być tylko przekaźnik czasowy który wylącza grzanie po określonym czasie a prądowy jest inny i w nim mogą być styki nadpalone .

też prawda. Zupełnie o tym zapomniałem. Wtedy byłoby logiczne. Po włączeniu przycisku pojawiało by się napięcie 4.2 V na białym przewodzie i zalaczaloby przekaznik . Ale powiedz mi czemu jak podłączylem jeden. Przewód miernik do białego przewodu przy climatronicu a drugi przewód miernik do białego przewodu przy szybie to miałem przepływ prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz szybę i wtedy sprawdź napięcie na tym przewodzie bez obciążenia i powinno być 12V a mierząc w czasie grzania to jest spadek napięcia wywołanym dużym poborem prądu.Tak jak wcześniej wpomniałem znajdź przekaźnik rozbierz jego i przeczyść styki i powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego czytałem na innym forum i możliwe ze przekaźnik jest w wyłączniku.Jego rozbierz i sprawdź.

http://imageshack.us/photo/my-images/27/obraz017pv.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/560/obraz018r.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój włącznik ogrzewania tylnej szyby jest w panelu climatronica, a Ty kolego wysłałeś mi chyba włącznik z tej starszej a4.

tutaj jest coś w podobie do mojego problemu

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2110265.html#10026383

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik ogrzewania szyby jest poza panelem climatronica,

tu masz schemat i numer przekaźnika na listwie:

Przek_ogrz_szyby.jpg

Schem_ogrz_szyby.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik ogrzewania szyby jest poza panelem climatronica,

tu masz schemat i numer przekaźnika na listwie:

ok, mówimy o skrzynce przekaźników za tablicą rozdzielczą??

u mnie jest w miejscu nr 7 pusto, brak kostki do wpięcia przekaźnika

1321000277666.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik ogrzewania szyby jest poza panelem climatronica,

tu masz schemat i numer przekaźnika na listwie:

ok, mówimy o skrzynce przekaźników za tablicą rozdzielczą??

u mnie jest w miejscu nr 7 pusto, brak kostki do wpięcia przekaźnika

1321000277666.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

:mysli: a ta szyba grzała i przestała grzać?, czy nie grzała odkąd Masz auto?

Przewód zasilający szybę znajdziesz w niebieskiej kostce na dole słupka kierowcy, masz schemat dołóż przekaźnik i po sprawie.

Inaczej pozostaje Ci lecieć po przewodach i patrzeć, gdzie który idzie. Ja bym zaczął od tego co zasila szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto mam od wakacji, ale dopiero teraz zauważyłęm że nie ma ogrzewania szyby bo dopiero teraz jest potrzebna.[br]Dopisany: 12 Listopad 2011, 08:55_________________________________________________problem rozwiązany, był zimny lut w panelu climatronica przy przekaźniku. Szyba już grzeje i pojawiło się normalne napięcie na tylną szybę (biały przewód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...