Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Wyniki testu - jak wpływa wielkość felgi na osiągi samochodu


Santa Cruz

Rekomendowane odpowiedzi

Pablo o a co to znaczy to jak to jest wreszcie a wlasnie odbywa sie jutro spot?? bo ja w koncu wpadne na niego tak to nie mialem czasu, bedziesz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale przy słabych silnikach to tylko 16 :( no chyba że by coś takiego zapodać 205/50 R17 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że by coś takiego zapodać 205/50 R17 :mysli:

oczywiście że można ale zależy od tego jakiej szerokości są felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"niestety ale przy słabych silnikach to tylko 16"

Ze zdjęć w artykule wynika że felga rośnie, opona chudnie obwód zostaje bez zmian (wskazania prędkości się zgadzają)

Nie rozumiem dlaczego tylko 16?

bo niektórzy wierzą nadal w mity :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie cos w tym jest :good: ja chce 19 ale max szerokosc 225 jest to wykonalne ??

no pewnie, osobiście na takich jeżdżę, a przy ośmiu calach to i 215/35 spokojnie zakładasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupiłem SKę śmigałem na 225/45/17 z seryjną felgą, waga takiego zestawu była ok 25,5 kg, obecnie poruszam się lato/zima na 225/40/18 z OZ Superleggerą które w zestawie ważą ok 18,5 kg

18":

-lepsze wkręcanie na obroty (elastyczność) w szczególności tam gdzie jest trochę mniej NM

-lepsze trzymanie drogi i mniejsza podatność na przeciążenia boczne

-lepsze hamowanie

-spalanie porównywalne (ewentualnie +1l, ciężko to w Sce określić ;) )

-zdecydowanie lepsze uzyskiwanie prędkości (głównie odczuwalne od 200 km/h w górę)

-mniejsza wygoda

-większa lekkość samochodu pod względem skręcania

17":

-może ciut lepsze spalanie

-lepszy komfort (zdecydowanie mniej zwracałem uwagę na dziury)

-gorsze pokonywanie zakrętów

-lepsze wkręcanie na obroty ale tylko w pewnym zakresie, bo zaraz odczuwalna była masa koła, gdzie 18" musi mieć ciut więcej czasu na wkręcenie ale zaraz nadrabia to z nawiązką

Miesięcznie pokonuje ok 6-6,5 tys km służbowym na rozmiarze 195/65/15 po najróżniejszych drogach w całej południowo-wschodniej Polsce, i szczerze wystarcza w 100% do mojego samochodu, jeżeli bym robił tyle Ską, nie kupiłbym 18", ale 17" i też coś lekkiego a zarazem mocnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją niunię kupiłem na 15". Teraz wsadziłem 16" i jestem zadowolony ale kusiło mnie aby wsadzić 17" niestety cena opon to już inna bajka więc ekonomia zwyciężyła i jak na razie zostaję przy 16"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały poprzedni sezon jeździłem na 17", teraz po wymianie na zimowe 16" samochód lepiej sie zbiera oraz mniej pali. Do tego komfort podróżowania jest zdecydowanie lepszy.Nie sądziłem że różnice osiągów, przyspieszania będą tak odczuwalne. Mimo wszystko patrząc wizualnie moim zdaniem model b6 ładnie wyglada dopiero od 17" w zwyż. Wiadomo że do tego musi być autko obniżone by nie wyglądalo jak terenowe. Na kolejny sezon zamierzam włożyć 18" i nie przejmować się spalaniem minimalnie większym gdyz spalanie i tak jest spore ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na zimę 215/55/16 - na przyszły sezon zmniejszę na 205, a na lato mam 225/40/18 i jestem nie zmniejszył bym tej felgi. Znajomi mówią mi, że mam zmienić na mniejszą felgę bo szkoda na naszych drogach. Nie wiem dlaczego tak mówią - chyba nigdy nie jeździli na takich felgach i ze 170km pod maską :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gigantomanii nie ma końca.... ja jedze juz podnad 4 lata na oponach 205/60/15 i seryjnym zawiasie i ani przez chwile nie pomyslalem zeby zmianiac na wieksze... niedługo bedziemy ogladac klubowe a4 na takich felgach, bo przeciez im wieksza tym lepsza

hummer_h2_30inch_tires_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem kola u siebie w aucie "zwykle" 195/65/15 z 225/40/18 i dodam ze proby wykonywalem kilka razy i za kazdym razem wynik byl ten sam :

0-100 km/h na 195/65/15 = 8.4 s

0-100 km/h na 225/40/18 = 9.0 s

-elastycznosc na poszczegolnych biegach na 4 i 5 taka sama ,bez zmian :good:

-zyzycie paliwa niecaly litr wiecej na 18stkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem kola u siebie w aucie "zwykle" 195/65/15 z 225/40/18 i dodam ze proby wykonywalem kilka razy i za kazdym razem wynik byl ten sam :

0-100 km/h na 195/65/15 = 8.4 s

0-100 km/h na 225/40/18 = 9.0 s

-elastycznosc na poszczegolnych biegach na 4 i 5 taka sama ,bez zmian :good:

-zyzycie paliwa niecaly litr wiecej na 18stkach

:good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem kola u siebie w aucie "zwykle" 195/65/15 z 225/40/18 i dodam ze proby wykonywalem kilka razy i za kazdym razem wynik byl ten sam :

0-100 km/h na 195/65/15 = 8.4 s

0-100 km/h na 225/40/18 = 9.0 s

-elastycznosc na poszczegolnych biegach na 4 i 5 taka sama ,bez zmian :good:

-zyzycie paliwa niecaly litr wiecej na 18stkach

bardzo możliwe, moim zdaniem żeby zakładać liczmy w Quattro 225/40/18 trzeba mieć min 300 KM poniżej nie ma sensu po prostu, chyba że chcemy tylko wizualny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...