Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Różnice we wskazaniach temperatury płynu chłodniczego


krzysiek015

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Latem kupiłem audi i od początku nie działał mi wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. Podłączyłem pod kompa i po rozgrzaniu pokazuje 72 -75 stopni. Pomyślałem termostat albo coś ale przypadkiem trafiłem na wątek o kanałach na klimatroniku i okazuje się, że na kanale 51 pokazuje idealnie 90stopni. Przy uruchomieniu odzwierciedla to rzeczywistą temperaturę otoczenia z małym +, podczas pracy silnika systematycznie rośnie aż do 90 i staje. Nie ma mowy o 91st. Czas nagrzewania jest w normie, nie powiem ile bo w zimne dni przed startem auto chodzi 5-10min na postoju ale wiem, że nie ma tragedii.

Wczoraj próbowałem zrobić logi, podglądałem dawkę paliwa (4-4,4 czy to mało?) i tu nasunęła mi się myśl, że przez błędne wskazania może komputer głupoty robić z dawką paliwa.

W wykazie błędów jest short to ground ale nie pamiętam który czujnik. Wkażnik na desce działa bo sprawdzałem.

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdz wskazania temperatury na kanale 49 w klimatroniku a nie na 51 (tam zawsze będziesz miał 90 stopni).

Wskazówka Ci się wogóle nie podnosi czy zatrzymuje się na tych 77-80 stopni? Podejrzewam termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle się nie podnosi. Z tymi kanałami to chyba nie zawsze jest tak identycznie ale może się mylę. A dlaczego tam zawsze będzie 90st?

Tzn. zawsze rośnie do 90 i więcej nie będzie. Wskazania temperatury masz na 49 kanale i to sprawdzaj.

Skoro wskazówka się nie podnosi to możesz mieć uszkodzone zegary ale sprawdziłbym najpierw czujnik temperatury i termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czujniki temperatury są dwa w jednej obudowie. Jeden podaje na deskę (sprawdzamy w instrument cluster) a drugi na komputer. Może ten na deskę jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są dwa, jeden jest uszkodzony nie da się ukryć ale wskazania temperatury są 3.

1. 0st. na desce (zegary działają bo sprawdzałem)

2. 90 na klimatroniku ( kanał 49 to wg moich danych licznik błędów sygnału prędkościomierza)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0

3. około 70st na komputerze.\

Zdarzało się, że wskaźnik na desce wstawał kilka razy ale nie pokazywał 90st. też pokazywał poniżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oto mi chodziło. Są rozbieżności w tych kodach. U mnie kilka się nie zgadza. Ciekawe od czego to zależy.

Najbardziej interesuje mnie wpływ na inne parametry w ecu choćby dawka paliwa. Auto pali mało na trasie warszawa - Istebna- Warszawa 3 osoby i trzy rowery przy bardzo spokojnej jeździe 5,2L bez klimatyzacji. Ogrzewanie działa wzorowo. w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. W klimie nie ma błędów, Na vagu tylko ten short to ground

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wynegocjujesz ze dwa dni urlopu z moim szefem na lekturę tego wątku?.

:hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

Spoko daj numer do szefa :gwizdanie:

Najlepiej wymień termostat, czujnik, płyn chłodniczy no i jeszcze pompę wody a potem podłącz kompa :naughty::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. Dzieki za zaangazowanie :>

plyn jest nowy, pompa tez, zostaje termostat i czujnik. Zaczne od czujnika bo tanszy.

Czy nie powinien wiecej palic jesli jest niedogrzany? Pali mi mniej niz fiesta z litrowym silnikiem.

Troche poczytalem ten watek ale brakuje w nim jedoznacznych wnioskow, to jeden z tych watkow pozbawionych konca.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mogę Ci sprzedać taki czujnik. Mam używany, dobry. Jakiś czas temu myślałem, że powoduje on problemy z odpalaniem i wymieniłem. Okazało się, że byłem w błędzie :disgust: Nowy kosztuje coś koło 100-120PLN. Mogę opchnąć Ci mój, używany za 50 + wysyłka. Tylko musiałbyś sprawdzić czy numer pasuje. Mój ma numer 059 919 501 A. Musiałbyś tylko o-ring w ASO kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od czujnika bo tanszy.

Ciekawe gdzie i jakiej jakości. Ori termostat ok 100zł, czujnik 108zł płacilem ori. Polecaja tylko ori czujnik g2/g62 a termostat ja osobiscie mam Wahlera za 30zł i działa 2 zime bez problemu.

2. 90 na klimatroniku ( kanał 49 to wg moich danych licznik błędów sygnału prędkościomierza)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0

To masz ciulate dane, 51 jest temp płynu a nie silnika, osiagnie 90 i koniec bo czujnik wyżej nie mierzy, na 49 jest temp silnika i tam sie sprawdza, tam jest to samo co na Vag-u. I nie madruj jesli chcesz miec dobra porade, jesli mowia ze na 49 sie sprawdza to tam zajrzyj, jesli nie chcesz pomocy, nie zawracaj głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, po dłuższej lekturze już się połapałem. Te dane mam z tego forum, forum jest ciulate?

W kwestii ceny czujnika to wydawało mi się, że gdzieś po 30 pln widziałem ale widocznie jakaś pomroczność mnie ogarnęła.

Kolego VicVega, dziękuję, pomyślę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od czujnika bo tanszy.

Ciekawe gdzie i jakiej jakości. Ori termostat ok 100zł, czujnik 108zł płacilem ori. Polecaja tylko ori czujnik g2/g62 a termostat ja osobiscie mam Wahlera za 30zł i działa 2 zime bez problemu.

2. 90 na klimatroniku ( kanał 49 to wg moich danych licznik błędów sygnału prędkościomierza)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0

To masz ciulate dane, 51 jest temp płynu a nie silnika, osiagnie 90 i koniec bo czujnik wyżej nie mierzy, na 49 jest temp silnika i tam sie sprawdza, tam jest to samo co na Vag-u. I nie madruj jesli chcesz miec dobra porade, jesli mowia ze na 49 sie sprawdza to tam zajrzyj, jesli nie chcesz pomocy, nie zawracaj głowy.

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem kanał 49 i nie jest dobrze. Po uruchomieniu silnika było 30, zakładam, że czujnik niżej nie rozumie. Po przejechaniu 5-7 km urosło do 60 i potem znowu spadło do 30(okooło 10km) i to był koniec wycieczki klima na 19 stopni nic nie ruszałem. Po 2h znowu odpalam i pokazywało chyba ponad 30 ale dokładnie nie pamiętam, znowu trochę się zagrzał a jak wróciłem do domu to na postoju przytrzymałem gaz prze kilkadziesiąt sec i temperatura weszła na około 70 i w tedy stał wskaźnik.

Trochę to wygląda jak by nie było termostatu w ogóle ale auto mało pali jak na swoją jazdę. Przy temperaturze około 10-15 stopni 52litry na 980km.

Czy to możliwe, że jeżdżę bez termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Na pewno sprawdzę. Tylko z kasą na ori czujnik na razie krucho. Kupiło się szrota z niemcowni to się ma :wallbash:[br]Dopisany: 19 Listopad 2011, 22:59_________________________________________________Witam,

Termostat wymieniłem ale szlak trafił czujnik. Nie pokazuje ani na ecu ani na desce. Trup, za korek robi.

Do kolegi VicVega: Jeśli oferta jest aktualna wysyłaj dane do przelewu. Kupuje.

Wiadomość powinna dotrzeć również na PRIV ale mam wątpliwości więc jeszcze tu napisałem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...