Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Po wymianie zbiorniczka nastąpił problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z ubywającym płynem i rok temu przy przeglądzie w ASO stwierdzono, że trzeba wymienić zbiorniczek. No i po wymianie, po kilku tygodniach zauważyłem, że słabo grzeje ogrzewanie. Na dzień dzisiejszy ogrzewanie działa coraz gorzej, właściwie prawie wcale, tzn. grzeje tylko, jak jadę autem z górki, lub jak przegazuję na postoju. Poza tym wąż dolotowy do nagrzewnicy jest ciepły a wylotowy zimny. Temperatura silnika jest ok i wydaje mi się, że termostat działa poprawnie. Nagrzewnica padła? Ale dlaczego grzeje i to bardzo dobrze, przy jeździe z górki?

Opublikowano

Dziwne z tym grzaniem z gorki :mysli: Sa jakies bledy w klimatroniku ?

Opublikowano

Jutro jadę na kompa i może coś się wyjaśni.

Opublikowano

Jutro jadę na kompa i może coś się wyjaśni.

Raczej po wymianie zbiorniczka uklad nie powienien sie zapowietrzyć :) Moze to zbieg okolicznosci i moze ktorys silniczek klap sie zaciąl.

Opublikowano

W dniu dzisiejszym byłem na przeglądzie i okazało się, że były błędy w klimie. Nie pamiętam jakie, bo zapomniałem wydruku, a późno się zorientowałem i dopiero po niedzieli dam znać jakie. Ciekawostką jest to, że obecnie grzeje prawidłowo. Może podczas wymiany filtra pyłków coś gościu poruszał? :wink4:[br]Dopisany: 26 Listopad 2011, 17:04_________________________________________________Taki jest wynik:

00716 041

Silnik nastawczy klapy zamkniętego obiegu powietrza V113

Blokuje lub bez napięcia

Status: statyczny

Ale wydaje mi się, że to nie jest główna przyczyna :mysli:

Opublikowano

Silniczek pewnie sie zaciął :) Sprobuj pierwsze zrobić Nastawy Podstawowe w klimatroniku ( opis jest na FORUM ) jak dalej bedzie bład to trzeba silniczek wyciagnac i sprawdzic potencjometr (opis tez jest na FORUM ) :)

Opublikowano

Dzięki. Mam nadzieję, że dzisiaj lub jutro znajdę trochę czasu i to posprawdzam. [br]Dopisany: 29 Listopad 2011, 09:52_________________________________________________W dniu dzisiejszym sprawdziłem i silnik działa, klapa otwiera się i zamyka bez problemu. To może być problem z potencjometrem, ale to sobie zostawiam na potem, bo to nie ma bezpośredniego związku z moim problemem ogrzewania.

Zgodnie z opisami w innych wątkach dotyczących awarii ogrzewania wykonałem odpowietrzanie: zsunąłem wąż powrotny (górny) z króćca nagrzewnicy tak, aby powietrze mogło wydostawać się poprzez dziurkę w tymże wężu, uruchomiłem silnik (potrzebna druga osoba), i powietrze wyleciało aż do wylotu płynu. Ogrzewanie zaczęło działać dużo lepiej, ale po jednym dniu znowu zaczęło słabo grzać. Dziś powtórzyłem zabieg i jest znowu poprawa. Jak to nie pomorze to skuszę się na płukanie nagrzewnicy. Tylko dziwi mnie to zapowietrzanie, przedtem tego problemu nie było :kwasny:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=55955.0;highlight=odpowietrzanie

Opublikowano

wracając do początku problemu, po wymianie zbiorniczka problem ubywającego płynu nie występuje? może masz przedmuch do płynu

Opublikowano

Problem pozostał, a wygląda to tak, że płyn jest wyrzucany ze zbiorniczka przez zawór w korku. Czytałem trochę na naszym forum i wszystko wskazuje na walniętą uszczelkę,;( ale chciałbym być pewien na 100%. Muszę poszukać jakiegoś dobrego fachmana. Tak na marginesie, byłem ostatnio w ASO na przeglądzie i powalił mnie brak możliwości lub chęci pracowników w kwestii sprawdzenia ciśnienia lub obecności spalin w układzie. Zostałem tylko poinformowany, że to może być uszczelka, ale nie koniecznie :facepalm:

Opublikowano

tragedia z tym ASO, zbiorniczek kazali wymienić i szczęśliwi :thumbdown:

korek zbiorniczka tez wymieniałeś? jak odkręcisz korek na ciepłym to co się dzieje?

rozrząd był dawno zmieniany? może pompa wody niedomaga

Opublikowano

Obecnie jest 180 tys., a rozrząd był wymieniany przy 120. Co do korka, to w ASo najpierw zalecili wymienianę, ale bez poprawy. Przy odkręceniu korka następuje gwałtowny wyrzut płynu do zbiorniczka tj. jeżeli jest poniżej 1/2 zbiorniczka to po odkręceniu wyskakuje pow. 3/4.

Opublikowano

:shocked: Nie miałem pojęcia, o istnieniu takiego ustrojstwa w moim aucie :mysli::hi:[br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 19:32_________________________________________________W dniu dzisiejszym preparat do sprawdzania spalin zmienił kolor... no i teraz

B ędę

M iał

W ydatki

:smutas:

Opublikowano

ASO odpada. Rok temu zagadałem do gościa ile taki interes kosztuje?, to powiedział, że niedawno robili wymianę głowicy w 2,0tdi i to kosztowało 7 tysiaków. :kwasny::facepalm: A tak poza tym, to dziękuję za wszystkie wpisy :hi:

Opublikowano

Podsyłam jeszcze dwa tematy:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=215903.0

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=95063

Za 7tys. to kupisz nowy silnik ;) Chyba, że chcesz to zrobić na AC, to wtedy rozliczenie serwisowe i niech wymieniają wszystko na nowe, włącznie z głowicą, rozrządem i co tam jeszcze da się podciągnąć pod to :)

Zapytaj zaprzyjaźnionego agenta czy to przejdzie

Opublikowano

No silnik będzie naprawiony, ale auto bite :kwasny:

Opublikowano

Zrobione:

Szlif głowicy – 100,00

Szlif bloku + robocizna – 700,00

Uszczelka głowicy – 147,18

Zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy – 129,40

Uszczelka kolektora – 8,08

Gumki zaworowe – 26,04

Pasek rozrządu – 168,42

Pompa wody – 132,90

Zestaw rozrządu – 350,82

Uszczelka kolektora wydechu – 21,06

Uszczelka pokrywy – 32,47

Simering wałka rozrządu – 28,10

Śruby głowicy – 84,62

Świece żarowe – 241,16

Płyn chłodniczy – 40,00

Razem 2210PLN

:radocha: Wróciło ciepełko..., w samą porę :beer1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...