Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nowy napinacz paska wieloklinowego popiskuje na zimnym


PawcioTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego może masz racje ale przy odpaleniu z rana to słychac nawet jak maska zamknieta, auważam ,że wku... sie słusznie bo kupilem napinacz SKF i paski GATES (bo ten od klimy też zmieniłem) na części wydałem 405zł. Jakośc tych części chyba jest jak made in china wiec cos tu nie jest tak.

Kiedyś miałem 80-tke B3 2.0 z lpg paliło to 10-12 lpg śmigalo jak wściekłe wygladalo kozacko i nic się tam nie psuło przez 4 lata. echh gdzie te auta z pocztku lat 90 tych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, piski przez 30s przy temperaturze poniżej +2 po odpaleniu auta rano, na wolnych obrotach. Na początku wymieniłem pasek klinowy i rolkę, która siedzi na sprężynie. Sprężyny nie wymieniałem bo wyglądało że napina w porządku, a na rolce po wyjęciu słychać było łożysko (rolka SKF, pasek Gates). Nie pomogło. Wymieniłem więc pasek klimatyzacji (Gates) i napinacz na tym pasku (ruville). Stary pasek i rolka co prawda były ok więc się nie dziwię że dalej nic nie pomogło.... Dodatkowo naciągnąłem dobrze ten napinacz na pasku klimy - pomogło ale piski pojawiają się okresowo. Wymieniłem też akumulator gdyż miałem podejrzenie, że po dłuższym czasie potrzebuje dużych ilości prądu i alternator się nie wyrabia. Nie pomogło.

Stwierdziłem że wymienię jeszcze napinacz ze sprężyną, kupiłem go (ruville) i czeka bo roboty z tym jest dużo... Właściwie to nawet nie wierzę, że pomoże gdyż wymieniałem go razem z rozrządem 30 tys km temu.

Gdybym wiedział, że temat pochłonie takie koszty to w ogóle bym go nie tykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja wymieniałem napinacz paska klinowego kompletny razem z rozrządem i pompą wody.

Napinacz Hans Preis, pasek Contitech. Wszystko wymienione, bo dostałem stare części z powrotem.

Przebieg 25 tys. km

Piski pojawiły się w momencie ochłodzenia i zwiększenia wilgotności (auto stoi pod chmurką).

Wniosek: ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może masz racje ale przy odpaleniu z rana to słychac nawet jak maska zamknieta, auważam ,że wku... sie słusznie bo kupilem napinacz SKF i paski GATES (bo ten od klimy też zmieniłem) na części wydałem 405zł. Jakośc tych części chyba jest jak made in china wiec cos tu nie jest tak.

Kiedyś miałem 80-tke B3 2.0 z lpg paliło to 10-12 lpg śmigalo jak wściekłe wygladalo kozacko i nic się tam nie psuło przez 4 lata. echh gdzie te auta z pocztku lat 90 tych

Kolego a co tu nie jest made in china, w niemczech tylko naklejają naklejkę że "in germany". Moja B3 1.8i z 91r hula do dziś na LPG i zero problemów. Dziś produkcja idzie na ilość a nie na jakość,ale na dziś dzień mam TDI i muszę dbać ,bo jak zapuścisz to w pewnym momencie go nie ogarniesz. Tak to już jest. Co do rolki, wiem że ciężka sprawa ze względu na mało miejsca ale weź klucz nasadowy chyba 15 albo 17 załóż przedłużkę i kręcąc wbrew wskazówką zegara zżuć pasek i pokręć tą rolkę palcami to wtedy będziesz wiedział czy ta rolka siadła ,czy jest dobra,roboty 15min a 100% pewność. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rolki, wiem że ciężka sprawa ze względu na mało miejsca ale weź klucz nasadowy chyba 15 albo 17 załóż przedłużkę i kręcąc wbrew wskazówką zegara zżuć pasek i pokręć tą rolkę palcami to wtedy będziesz wiedział czy ta rolka siadła ,czy jest dobra,roboty 15min a 100% pewność. Pozdrawiam.

Jeżeli ma takie piski jak u mnie, to taki zabieg nic nie wniesie bo przerabiałem już to.

A swoją drogą, czy ktoś z Was widział taką rolkę napinającą jak jest skonstruowana w środku ? I co może w niej piszczeć ?

Chyba sam rozbiorę tą starą rolkę i zobaczę ją od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rolki, wiem że ciężka sprawa ze względu na mało miejsca ale weź klucz nasadowy chyba 15 albo 17 załóż przedłużkę i kręcąc wbrew wskazówką zegara zżuć pasek i pokręć tą rolkę palcami to wtedy będziesz wiedział czy ta rolka siadła ,czy jest dobra,roboty 15min a 100% pewność. Pozdrawiam.

Jeżeli ma takie piski jak u mnie, to taki zabieg nic nie wniesie bo przerabiałem już to.

A swoją drogą, czy ktoś z Was widział taką rolkę napinającą jak jest skonstruowana w środku ? I co może w niej piszczeć ?

Chyba sam rozbiorę tą starą rolkę i zobaczę ją od środka.

W samej rolce jest tylko wprasowane łożysko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jak co ale napinacz lepiej kupić ori, wytrzyma więcej(mam taką nadzieje) niż dwa zamienniki, a wtedy doliczając czas i koszt wymiany opłaca się zakup ori, nie wspomne o gwarancji, podobnie można kalkulować przy zakupie kompletu rozrząd, w aso kosztuj ponad 400zł ale jest na 90tys i mamy jakaś gwarancje, a zamienniki na 60tys a gwarancja... :)

wszystkie zamienniki nie ważne jakiej firmy są robione tak by padły jak najszybciej, taki jest biznes, kiedyś mechanik wsadził mi kilka wahaczy topran, po roku znowu stukało i co się okazało, wszystkie stare ori! były ciągle ok a do wymiany były wszystkie topran, po roku czasu! od tamtej pory koniec z tandetą bo chytry płaci podwójnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah masz racje z tymi zamiennikami. Znam prosty przykład, otóż znajomy z którym jeżdżę do pracy kupił w czerwcu jakiś napinacz i bardzo się cieszył, że wyrwał go tanio (120zł) i co ? Dziś mamy koniec listopada a rolka trzeszczy jak moja.

W samej rolce jest tylko wprasowane łożysko.

Czyli prawdopodobnie mamy winowajcę ? :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to kwestia jakosci zamiennika ?

Mi miesiąc temu jebnał właśnie ten napinacz. Kupiłem ori (na ktory czekałem tydzień bo w Poznaniu u importera nie mieli wiec szedł z germani) bo wole mieć święty spokój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciahciah masz racje z tymi zamiennikami. Znam prosty przykład, otóż znajomy z którym jeżdżę do pracy kupił w czerwcu jakiś napinacz i bardzo się cieszył, że wyrwał go tanio (120zł) i co ? Dziś mamy koniec listopada a rolka trzeszczy jak moja.

W samej rolce jest tylko wprasowane łożysko.

Czyli prawdopodobnie mamy winowajcę ? :cool1:

Ja mam nowa INA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluźnij lekko pasek i będzie git. też tak miałem

Przecież napinacz jest na sprężynie to jak go polużnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ostatnio miałem problem z piszczącym napinaczem, ale nie aż tak jak tym filmiku wymieniłem na INA i problem jak ręką odjął. :good::wink4:

I z tego co wiem to nie wolno psikać na te elementy specyfików typy wd 40. wiem, że to tylko dla sprawdzenia :cool1:

lecz dla owego sprawdzenia lepiej wylać pół szklanki wody. Bo WD 40 źle wpływa na te elementy :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdźcie na sto procent sprzęgło alternatora. Ono jest po to by napinacz jak najmniej (lub wcale) drgał. Na zimnym silniku altek jest mocno obciążony ładowaniem aku po rozruchu i świecami żarowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma sprzęgiełka fabrycznie. Skoro auta tak wychodziły fabrycznie to znaczy że musiały działać bez problemu, rozumiem że napinacz w takim wypadku może krócej działać, ale nie żeby od nowości mi popiskiwało.

Na rozgrzanym ustaje, podejrzewam że to przez ten lipny GATES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma sprzęgiełka fabrycznie. Skoro auta tak wychodziły fabrycznie to znaczy że musiały działać bez problemu, rozumiem że napinacz w takim wypadku może krócej działać, ale nie żeby od nowości mi popiskiwało.

Na rozgrzanym ustaje, podejrzewam że to przez ten lipny GATES.

ja mam Contitecha więc pasek odpada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem byl podobny popiskiwalo na zimnym. 2 napinacze wymienilem. zrobiem tak ok 15 tys km. zawsze rano gul mi skakal jak tak popiskiwalo. az jade kiedys miedzy budynkami i slysze jak dodaje gazu ze cos lekko popiskuje. pojechalem do mechanika zdjal pasek (gates) i okazalo sie ze jest na nim metaliczny nalot. mechanik zajrzal glebiej i stwierdzil ze kolo od walu jest wytarte. wymienilem wszystkie rolki dla pewnosci wymienilem alternator. od tamtej pory spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...