Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Gotuje się płyn w układzie


nsttoma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem jak w temacie czyli: gotuje mi się płyn w układzie chłodzenia. Dolny wąż chłodnicy jest zimny, wymieniłem termostat i problem nie znikną. Do dam jeszcze że wymieniana był pompa wodna (przelatane ma ok 15 000km). Wymontowałem termostat i temp cały czas lekko po nad 60st. (czyli chłodnica drożna).

Proszę o pomoc.

Jeszcze do dam że ogrzewanie działa prawidłowo, na VAG-u wskazuję 105st przy temp 90 na zegarze i dziś wywaliło mi płyn ze zbiorniczka bo woda zawrzała :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ją też pompę obstawiam poniewaz nawet jak wyjołes Termostat to Poprostu woda nie krąży w obiegu. A sprawdziłeś po wyjęciu Termostatu czy węże robią się ciepłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: dawno dawno temu byłem w podobnej sytuacji, nic nie pomagało...pomysły się skończyły :wallbash:

pomysł był taki że brat obserwował komorę silnika ja dawałem w środku gazu (a temp. płynu już była na czerwonym) i problem był nie w osprzęcie ale w wężu gumowym, jak się okazało po rozgrzaniu wąż robił sie bardzo elastyczny - jak dawałem gazu to ten wąż od dolnej części chłodnicy zapadał się pod wpływem ssania z pompy , tym samym blokował się duży obieg i woda się gotowała i tyle...chłodnica była drożna, pompa sprawna, termostat też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie zagotował się i płyn przez zbiorniczek wywaliło. Po wyjęci termostatu obejrzałem łopatki pompy i wyglądają ok wirnik też się obraca.

pompa obraca sie na wylaczonym silniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po wyjęciu termostatu temperatura utrzymywała się w granicach 60 st. to wg mnie logicznym się wydaje tutaj szukać przyczyny. Bez obrazy ale upewnij się że w dobrą stronę go montujesz :kox:

ps. "do dam"? "po nad"? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko robione było wg książki "Sam naprawiam" więc nie ma mowy o odwrotnym zamontowaniu termostatu a pisanie takich głupot:

pompa obraca sie na wylaczonym silniku??

to normalnie szlak mnie trafia. Wracając do tematu kumpel poradził mi żeby w termostacie wywiercic mały otworek (wiertło 1.5mm) i zamocowac termostat owym otworkiem do góry. Tak też zrobiłem i po problemie, autko szybko łapie temp i trzyma 90st bez różnicy czy na postoju czy w trasie. Na vagu temp. 90st i nic po za tym się nie dzieje. Temat uważam za zamknięty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą pompą koledze chodziło o to czy przy wyjętym termostacie na wyłączonym silniku można wirnikiem kręcić bo to oznaczałoby uwaloną pompę. Czy robienie dziur w termostacie to dobry pomysł to bym się zastanowił. Zobaczymy jak długo będzie ok. Napisz jak coś będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...