DanekPL Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam Mam nastepujący problem a mi nie pomogło W mojej 2.6 ABC doszło do makabrycznej zbrodni, Uruchomiłem silnik , ok 5-10 min na "park'ingu" wszystko pracowało bardzo ładnie, obroty ok 1000-1200 temperaturka sobie rosła ładnie do 90C zrobiłem pare kółek po parkingu bez żadnego żyłowania auta, obroty zaczeły falować ( poniżej fotki i filmy ) temperatura dalej w okolicach 90C. jednak po ok 20-30 min pracy na "wolnych" obrotach temperatura zaczela rosnac co widać w załaczeniu doszła do 110C a na fisie pojawiła sie animacja temperatury.... wyłączyłem auto co by nie przegrzać silnika.... płyn w układzie chłodzenia wrzał słychać było bulgot w okolicy wężów przy reflektorze ( strona kierowcy)... wszystkie węże widoczne od góry w tym dwa wchodzące do nagrzewnicy były gorące , po odkreceniu korka zbiornika wyrównawczego podnosił sie poziom płynu ale nie chciałem zeby go wywaliło ( wystarczyło ze uciekł spustem u dołu zbiorniczka ) nie wiem co może być przyczyną, nie mam vaga, fis robiąc swoj self check test wyrzuca na koniec OK :/ Proszę o pomoc ew porade co sprawdzic. Dodam jeszcze ze stojac przed maska na chłodnicy po prawej stronie jest wiatrak na wisko który kreci sie raz wolniej raz szybciej w zaleznosci jak temp rosnie, po lewej stronie jest miejsce na wentylator jednak go nie ma .... nie wiem czy byc powinien .
TobiaszAudiA4B5 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Proponował bym wymienic termostat ktory nie otwiera drugiego obiegu przez co grzeje sie silnik na nic innego mi to nie wyglada .
marcinusss Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Na pewno być powinien u mnie bynajmniej jest a nawet dwa bo wywaliłem visco i wstawiłem drugi elektryczny,który się załącza dopiero jak ten pierwszy wskoczy na drugi bieg.Nie wierzę takim wynalazkom jak visco.Jeżeli nie masz wentylatora elektrycznego tam gdzie powinien być to samo visco może nie dać rady.Jak silnik chodzi na wolnych to i visco ma wolne obroty.A może jeszcze to visco nie działa jak trzeba i to już jest klapa totalna.
tomek20stencel5 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 A tam, gadasz, u mnie jest jeden duży elektryczny wentylator a tam gdzie normalnie znajduje się drugi są takie plastikowe klapki otwierane pędem powietrza. Jakoś wszystko daje radę i nic się nie przegrzewa. To wygląda na termostat i tyle.
yamahayzfr13 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Ja tak miałem jak mi sie chłodnica zatkała i musiałem akurat trase robić.. z Zakopanego do Szczecina i temp. silnika cały czas od 95-115. w zależnosci jak sie jechało.. ale u CIebie tez stawial bym na termostat
marcinusss Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 A tam, gadasz, u mnie jest jeden duży elektryczny wentylator a tam gdzie normalnie znajduje się drugi są takie plastikowe klapki otwierane pędem powietrza. Jakoś wszystko daje radę i nic się nie przegrzewa. To wygląda na termostat i tyle. Nie porównuj kolego silniczka 1.8 z SILNIKEM 2.6,który ma dwie głowice i potrzebuje o wiele lepszego chłodzenia niż wyżyłowany 1.8
tomek20stencel5 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 No nie przesadzaj już ok, to nie 4.2, żeby elektryczny nie miał dać rady... Jeżeli oryginalnie był tam jeden elektryczny to musi dać radę i koniec. W ogóle to teraz o tej porze przy jeździe to wentylator w ogóle się nie włącza, więc nie próbujcie wciskać koledze bzdur, że wentylatory nie wyrabiają... a to, że Ty marcinusss nie wierzysz takim wynalazkom to nie znaczy że jest to do niczego i nie spełnia swojej roli, bez przesady, niemcy projektując auto chyba wiedzieli trochę lepiej od Ciebie (z całym szacunkiem) co da radę a co nie. Poza tym 1.8t to silnik dość mocno grzejący się...
marcinusss Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 No nie przesadzaj już ok, to nie 4.2, żeby elektryczny nie miał dać rady... Jeżeli oryginalnie był tam jeden elektryczny to musi dać radę i koniec. W ogóle to teraz o tej porze przy jeździe to wentylator w ogóle się nie włącza, więc nie próbujcie wciskać koledze bzdur, że wentylatory nie wyrabiają... a to, że Ty marcinusss nie wierzysz takim wynalazkom to nie znaczy że jest to do niczego i nie spełnia swojej roli, bez przesady, niemcy projektując auto chyba wiedzieli trochę lepiej od Ciebie (z całym szacunkiem) co da radę a co nie. Poza tym 1.8t to silnik dość mocno grzejący się... Nie przeczytałeś do końca problemu kolegi...elektrycznego kolega właśnie nie ma tylko same visco a elektryczny w tym silniku zawsze był oprócz visco widocznie ktoś wymontował.Ten silnik 2.6 potrzebuje 2 wentylatory szczególnie w lato i przy włączonej klimie,a jak visco jet siadnięte (np.w korkach stojąc nie chodzi mi o jazdę) to sam elektryczny w życiu nie da rady przyjacielu.Znam ten silnik od podszewki jeżdżę tym autem parę dobrych lat więc nie kłóć się ze mną kolego pozdrawiam.
DanekPL Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Dodam że wymieniłem termostat. Stary był zapieczony jak nie wiem co auto stoi bo nie mam czasu przy nim robic ale jest coraz cieplej wiec zabieram sie zeby jak najszybciej klucha zaczeła jezdzic. problem pojawil sie przy odpowietrzaniu . po minucie od wlaczenia silnika zaczyna wywalac płyn przez ten kruciec pod wyrównawczym. musze jakos sie za to zabrac, jak odpowietrze na eleganckosci to zdam relacje jak działa jeden wiatrak na visco bo cos mi sie tez wydaje ze powinien byc drugi a ktos go wymontował ;/ narazie jest problem z odpowietrzeniem. Dziekuje jak narazie za wszystkie porady PS - wymienic termostat w abc to niezła jatka zeby rozrzadu nie zwalac ---------- Post dopisany 19-05-2012 at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2012 at 18:44 ---------- Pany problem z ostatniej chwili. Wóz zlapal temperature powyzej 90 stopni i dochodził do 110 po czym na fisie wywalało error ze sie przegrzewa. nie działał wentylator ten drugi obok wisko. podpiąłem go na krótko pod aku i działa wiec sam wentyl jest sprawny. jak widać w poprzednich postach , nowy termostat, wentylator ok, układ zalany i odpowietrzony ( miesiac czasu jezdze bez najmniejszego problemu az do dzis ) malo tego jak ten drugi wentylator spiąłem na krótko to temperatura spadla nieznacznie do ok 100 stopni, jednak po kilku minutach jazdy zaczeła rosnąć spowrotem ( wentylator cały czas pracował ) Wisko także na drugim biegu, biedne robiło co mogło bede grzebal jutro ale moze ktos podrzuci jakas konstruktywna podpowiedz.... Czujnik temp? Urwane kable od wentylatora ? jakis sterownik czy inny czort wie .... wszelkie propozycje mile widziane, bede dzis dłubał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się