Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Niepokojąca praca ogrzewania


Zidan22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problemy zaczynają się w momencie, kiedy temperatura na kanale 49 osiąga 65'C (do tego momentu rośnie bardzo szybko) . Temperatura od tego momentu będzie rosnąć do 90' kiedy ogrzewanie kabiny jest wyłączone (i osiągnie 90'), ale tylko kiedy ogrzewanie zostanie włączone temp zatrzymuje się np na 73' i taka sytuacja utrzymuje się baaaaaaaaaaaaardzo długo. Oczywiście temperatura przy włączonym nagrzewaniu rośnie ale po baaaaaaardzo długim czasie.

Taka sama sytuacja ma miejsce również przy szybkiej jeździe w trasie. Temperatura silnika przy włączonym nagrzewaniu kabiny rośnie szybko do 65' ale potem jest już KATASTROFA, trzeba ogólnie przejechać 18km żeby auto się nagrzało do 90'

1. Wymieniłem termostat (nic się nie poprawiło)

2. Przy dodawaniu gazu słychać bulgotanie przy nagrzewnicy (mechanik mówi, że to nic strasznego)

NIe wiem co to może być

Obserwując klimatronik 49 i 51 kanał zauważyłem , że temperatura obu kanałów zrównuje się przy około 65'-67' a potem zwiększa się tylko temperatura kanału 51!! W momencie, kiedy kanał 51 osiąga 90' na kanale 49 jest dopiero koło75'

Wskazówka temp na blacie podąża za temperaturą temp kanału 49.

po 18kM na obu kanałach jest już 90 po równo :)

Czy ktoś wie, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę długo ci się rozgrzewa jak dopiero po 18 km masz na blacie 90 stopni

U mnie po 4-5 km mam na klimatroniku 60 stopni, po 7-8 km jest 90 na zegarach (czyli min 80 na klimatroniku) jadąc cały czas trasą przy ok.2200 rpm

Może z czujnikiem coś nie tak, jakby był termostat to max dogrzałbyś silnik do ok 70-75 stopni (miałem tak przy zwalonym termostacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok temu miałem wymieniany czujnik, tyle tylko,że do dziś pamiętam wątpliwości mechanika przy wymianie!

dokładnie założyłem czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-059919501a-audi-seat-skoda-vw-i1943699532.html

coś w tym stylu

mechanik zastanawiał się który czujnik jest do wymiany, mówił mi wtedy że są dwa takie same w moim aucie. Wtedy po wymianie czujnika wszystko było ok (miałem wtedy znaczne wachania temp na blacie od 0' do 90')

Jest szansa, że wtedy mechanik wymieni łmi zły czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kupowałem ORI i działa jak należy, wyjmij moze wtyczkę z tego czujnika, oczyść styki (psiknij jakimś sparyem do styków elektycznych typu "kontakt", lub WD 40, kilkukrotnie wpinaj i wyciągaj wtyczkę i zobacz jaki będzie efekt, może coś nie łączy,

Porównaj wskazania VAGiem w grupie 03 silnika i i bodajże grupie 7 w liczniku, jeżeli wartości te nie są do siebie zbliżone to czujnik do d...y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ten czujnik dotyczy kanału 49, to on wystawia sygnał na zegary i osobny sygnał do sterownika silnika,

Ten czujnik z allegro ma w sobie 2 obwody pomiaru temp., o których napisałałem powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kilku dni obserwuje auto podczas jazdy i po wymianie termostatu dalej jest źle ;/

Przy jeździe z włączonym ogrzewaniem auto nagrzewa się szybko do 52' (kanał 49) potem temperatura bardzo wolno rośnie....

i jest taki moment, kiedy na kanale 90 jest już 90' a na kanale 49 dopiero 63'..... TRAGEDIA jeżdżąc po mieście cały czas w temperaturach +3' +4' nie mogę zagrzać auta do temperatury do około 90' !!!!!!! musze wyjechać na trase i tam dopiero łapie 90' (pewnie jest to związane z szybszym przepływem wody przez układ).

KTOŚ WIE CO TO MOŻE BYĆ??

POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali mało, moc ma dobrą, jak się dogrzeje to już grzeje bardzo dobrze ...... gdzie znajde ten czujnik w moim aucie?? może to czujnik??

dysponujecie zdjęciem na którym widać czujnik?

[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 11:57_________________________________________________Właśnie wymieniłem ten czujnik....

na wolnych obrotach na postoju znowu to samo

kiedy na 51kanale jest już 90'

na 49kanale jest dopiero 63'-64'

Po drugie górny wąż jest delikatnie ciepły przy tem 90'

wymieniałem już termostat

POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na kanale 49 jest temparatura taka sama jak na zegarach to czujnik masz OK

Na kanał 51 nie patrz, to coś innego niż temparatura płynu.

Zrób tak: jak rano będziesz gdzieś jechał to nie włączaj ogrzewania tylko ustaw klimatronik na kanał 49 lub 51

Obserwuj wzrost temperatury na tych kanałach (bez załączania ogrzewania) będą rosły podobnie.

Napisz co i jak

te author=Zidan22 link=topic=232306.msg2790454#msg2790454 date=1323427511]

pali mało, moc ma dobrą, jak się dogrzeje to już grzeje bardzo dobrze ...... gdzie znajde ten czujnik w moim aucie?? może to czujnik??

dysponujecie zdjęciem na którym widać czujnik?

[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 11:57_________________________________________________Właśnie wymieniłem ten czujnik....

na wolnych obrotach na postoju znowu to samo

kiedy na 51kanale jest już 90'

na 49kanale jest dopiero 63'-64'

Po drugie górny wąż jest delikatnie ciepły przy tem 90'

wymieniałem już termostat

POMOCY!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...