Tommy Gun Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Witam, zwracam się do was koledzy i koleżanki z prośbą o pomoc. Logi postaram się wrzucić w najbliższym czasie, wpierw jednak pokrótce opiszę pacjenta: 2.5 TDI AFB 98r. - auto miało problemy z odpalaniem, było to wręcz masakryczne. Po oddaniu auta do serwisu Boscha stwierdzono zatarty przestawiacz kąta wtrysku. W związku z tym dokonano kompletnej regeneracji łącznie z wymianą sterownika. Przed regeneracją pompy auto po rozruchu niemiłosiernie kopciło ostrym gryzącym dymem o białym zabarwieniu. Po rozgrzaniu raczej to ustawało (jechałem kilkakrotnie za autem w celu obserwacji). Auto stało w serwisie 2 tygodnie, serwisant nie chciał jednak nam wydać auta ponieważ stwierdził że auto dalej strasznie dymi w dodatku nie ma przyśpieszenia (przepływomierz na 100% były robione logi które to wykazały). Ojciec potrzebował jednak pilnie auta i odebraliśmy je. Przez te 2 tygodnie serwisant skierował podejrzenie na lejące wtryskiwacze. Zdziwiło mnie to trochę ponieważ kuzyn który wymieniał nam wałki + wszystkie obowiązkowe rzeczy z tym związane + odma, wymienił także końcówki wtryskiwaczy (włoskie - tyle wiem). Serwisant zrobił test wszystkich wtryskiwaczy i pomyślnie przeszły one testy. Teraz pozostaje kwestia co może być przyczyną tego kopcenia. Wiem że ostatnio jest wilgoć w powietrzu, auto stało też pod chmurką, nie mniej jednak co może być przyczyną tego stanu rzeczy ?? Podczas tego postoju w serwisie raz osobiście odpaliłem auto w słoneczny dzień i nie było tego nadmiernego kopcenia. Dodam że płynu chłodniczego nie ubywa a świece są wymienione i elegancko grzeją. Rozrząd jest ustawiony prawidłowo, przy wymianie wałków kuzyn ustawił wszystko tak jak należy, przed 1 odpalaniem całość obracana wałem za pomocą klucza także nie ma mowy o pomyłce. Z tego co jeszcze pamiętam jakiś czas temu w logach stwierdzono zawalony EGR, jest póki co zaślepiony (zdaje sobie sprawę że w tych silnikach nie jest to wskazane) niebawem będę próbował go wyczyścić. Serwisant stwierdził także że jest jakiś problem natury elektronicznej z kątem wtrysku i chce za pomocą jakiegoś urządzenia sprawdzić to. Proszę was o pomoc ponieważ chciałbym wiedzieć jak rozmawiać z tym człowiekiem i chociaż w małym stopniu mieć pojęcie co jest na rzeczy.
kudalty66 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 zapnij vaga i sprawdz kąt wtrysku w grupie 004,. druga sprawa mi kopcił na biało w sezonie zimowym jak przycinała sie sztanga w turbinie i na wolnych obrotach nie uzyskiwała właściwego połozenia, z drugiej strony ta przycinająca sie sztanga była wynikiem padającej Vac pompy, i to tez skutkowało niewłaściwym działaniem EGRa. trzeba to wszystko posprawdzać Vagiem
Tommy Gun Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2011 Jutro z rana przed oddaniem auta na dalszą diagnozę zaloguję grupę 004. A z tą sztangą to może być coś na rzeczy bo pamiętam że przy logach jakiś czas temu to wyszło(różnica między on/off wynosiła raptem 50). Czy na podstawie zamieszczonego logu dynamicznego 011 jesteś w stanie określić czy wysterowanie n75 jest w porządku ? http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42552.html Poproszę serwisanta żeby odślepił wężyk sterujący EGR-em i załatwił ewentualnie n75. Nie sądziłem że może to mieć wpływ... Dziękuję za naprowadzenie
przemek4net Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 sa 3 rozwiazania 1) telefon do zaufanej wrozki 2) oddac auto do prawdziwego mechanika 3) ubezpieczyc i podpalic 4) wykonac logi, przeanalizowac i swiadomie postanowic co dalej Gdybys przypadkiem wybral(a) opcje 4 to nalezy wykonac silnik nagrzany (90st licznikowe), wolne obroty na luzie bez klim, grzania szyby itp 001S, 004S, 007S, 003S, 013S, 014S, 007S to samo ale tzw BS: 003BS, 004BS, 011BS dynamiczne (tez 90st): czyli np 3ka (od biedy 2ka) i pelny but od najlepiej obrotow 2000 (jak to tip to powiedzmy od 2500 = tak by ci juz nie redukowac) do 4tys: 003D, 004D, 008D, 011D + informacje o wszlekich okolosilnikowych bledach zapisanych w ecu (skasowac i sprawdzic czy wracaja) Pozdrawiam, Przemek
Tommy Gun Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2011 Proszę moderatora o usunięcie tego wątku.
Arturoo Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 napisz co było i co wyszło ,i co pomogło ,a nie wątek do hasioka :wallbash: każdy kto czyta i będzie miał kiedyś podobnie to sobie kiedyś przypomni ,że było coś takiego opisane na forum i dojdzie ładu ze swoim autkiem
Tommy Gun Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2012 Dlatego założyłem wątek z logami, dokładniejszym opisem i przede wszystkim temat jest doprecyzowany --> http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=236766.msg2833092#msg2833092
Arturoo Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 ok ale sam wiesz jak szukałeś podobnych watków ,że są pozaczynane i lipa bo zero info w nich jest :gwizdanie: bo nie jest opisane rozwiązanie problemu i zakończenie sprawy koniec OT
Marianset Opublikowano 21 Lutego 2023 Opublikowano 21 Lutego 2023 No i dokładnie jak Arturoo napisał przyszedłem rozwiązania nie ma a link Tommego nie działa . Super sprawa .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się