Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Błąd 01537 - Vehicle Level Sensor; Supply Voltage


spanky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wracalem sobie wieczorkiem do domku i wjezdzajac w ciemna uliczke zauwazylem ze ksenony ledwo swieca [tzn zasieg ich nie przekracza 2 metrów] .Wiec nie zastanawiajac sie długo po zjezdzie do garazu zapiałem Vagine i w Xenonach [blok 55] wypluło taki oto bład

1 Fault Found:

01537 - Vehicle Level Sensor; Supply Voltage

31-00 - Open or Short to Ground

i teraz tak ...

podejrzewam ze uwalony jest czujnik poziomu ....

tylko teraz który

-przedni [przy lewym przednim kole na wahaczu] , a może ten z tyłu

[nigdy nie miałem z tym do czynienia wiec nie wiem czy moja diagnoza jest słuszna ....]

ETKA podaje ze sa dwa czujniki z przodu i z tyłu ...

fb943fdf96f35251m.jpg

czy one pracuja niezaleznie skad mam wiedziec który się wysral .... ?

Na Vagu pokazuje mi napiecie na obu czujnikach 5.10 V,

569e419684336df9m.jpg

jakie powinno być prawidlowe ....

[według podpowiadajacej chmurki jest poza granicami]

-sprawdzilem bezpieczniki [wszystkie OK]

-kabelki sprawdzilem [nie widzialem żeby cos było przerwane]

co jeszcze przydalo by się sprawdzic żeby mieć pewnosc ze to czujnik się wysral ... [nie chce wyrzucac 200 zł]

może ktos już przerabial temat ....

p.s jak jest z wymiana tego czujnika .. trzeba na cos uwazac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na twoje rozwiązanie , u mnie ostatnio to samo i ten sam bład. Jak narazie nie znalazłem przyczyny. A zenon wyregulowałem recznie i odpiąłem kosteczki w reflektorach od samopoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem to ... ale u mnie nie pokazuje który sie wysrał .... :mysli:

nic moze w tygodniu bede mial dojcie do podnosnika to zobacze jak to wyglada ....

p.s moze ktos kto ma B5 z ksenonami zrobi lolgi z bloku 55 grupa 02 ... zobacze jakie sa napiecia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem to ... ale u mnie nie pokazuje który sie wysrał .... :mysli:

Gość niby coś tam poruszał w wiązce i pokazało błąd.

nic moze w tygodniu bede mial dojcie do podnosnika to zobacze jak to wyglada ....

p.s moze ktos kto ma B5 z ksenonami zrobi lolgi z bloku 55 grupa 02 ... zobacze jakie sa napiecia ....

Jak nikt nie sprawdzi, to jak jutro nie zapomnę to podepnę się na spocie pod którąś z B5 i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikt nie sprawdzi, to jak jutro nie zapomnę to podepnę się na spocie pod którąś z B5 i sprawdzę.

bede wdzieczny .... :wink4:[br]Dopisany: 17 Marzec 2008, 09:12 _________________________________________________

Czekam na twoje rozwiązanie , u mnie ostatnio to samo i ten sam bład. Jak narazie nie znalazłem przyczyny. A zenon wyregulowałem recznie i odpiąłem kosteczki w reflektorach od samopoziomowania.

a zrób kanał 55 grupe 02 ... [ciekawe jakie masz napiecie ?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem dwa miesiace temu - sa dwa czujniki - jeden jest na przednim lewym wachaczu - drugi jest na srodku z tylu. kanal 55 pokazal mi blad lewy przod - najpierw rozebralem wszystko i przeczyscilem - ale nic nie dalo. po sprawdzeniu zlaczek i dochodzacego pradu zapadla decyzja wymiany - koszt w ASO takiego czujnika to okolo 250 zlotych - mnie udalo sie wychaczyc taniej - nowy za 190 zlotych. Jak wymienialem na nowy to znalazlem roznice - w srodku jest zwykly potencjometr - w nowym wajcha regulacyjna chodzila z oporem - w starym krecila sie luzno wiec najprawdopodobniej byl potencjometr popsuty. po wymianie test kanalu 55 - kasowanie i pozniej zero bledow!![br]Dopisany: 17 Marzec 2008, 11:09 _________________________________________________z wymiana nie am problemu - klucz 10 x 2 i imbus zdaje sie ze 5!! odkrecasz wajche i dwie srobki przytrzymujace ten czarny box z potencjometrem. ze zdjeciem kola jakies 30 minut z czyszczeniem wszystkiego!![br]Dopisany: 17 Marzec 2008, 11:11 _________________________________________________jeszcze jedno - obydwa czujniki sa takie same - numer czesci 4b0907503

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem dwa miesiace temu - sa dwa czujniki - jeden jest na przednim lewym wachaczu - drugi jest na srodku z tylu. kanal 55 pokazal mi blad lewy przod - najpierw rozebralem wszystko i przeczyscilem - ale nic nie dalo. po sprawdzeniu zlaczek i dochodzacego pradu zapadla decyzja wymiany - koszt w ASO takiego czujnika to okolo 250 zlotych - mnie udalo sie wychaczyc taniej - nowy za 190 zlotych. Jak wymienialem na nowy to znalazlem roznice - w srodku jest zwykly potencjometr - w nowym wajcha regulacyjna chodzila z oporem - w starym krecila sie luzno wiec najprawdopodobniej byl potencjometr popsuty. po wymianie test kanalu 55 - kasowanie i pozniej zero bledow!![br]Dopisany: 17 Marzec 2008, 11:09 _________________________________________________z wymiana nie am problemu - klucz 10 x 2 i imbus zdaje sie ze 5!! odkrecasz wajche i dwie srobki przytrzymujace ten czarny box z potencjometrem. ze zdjeciem kola jakies 30 minut z czyszczeniem wszystkiego!!

dzieki ....

tylko u wszystkich pokazuje który sie wysral a u mnie nie :mysli: ...

chyba zakasam rekawy i posprawdzam napiecia na kazdym ... [moze to jednak tylko kabelek sie przerwal/przetarł]

p.s dzwonilem do ASO [ 190 zł :kwasny:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest napisane, błąd napięcia zasilającego.

Po mojemu zwarcie.

A nieopisane, który czujnik, bo nie wykrywa błędu czujnika ale złe zasilanie.

PS: właśnie sobie poczytałem, i w modelu B5 samopoziomowanie podczas jazdy to bajka (bzdura). Regulacja zasięgu reflektora przeprowadzana jest tylko podczas postoju.

1. raz po odpaleniu, co zresztą można zauważyć,

2. raz, kiedy system wykryje zmianę położenia czujników, ale prędkość pojazdu jest mniejsza niż 1 km/h.

Dlatego na nierównościach poprzecznych fabryczna instalacja xenonowa i dokładane rażą po oczach dokładnie tak samo, jeśli są dobrze ustawione.

Na potwierdzenie widok z instrukcji.

57ff0e84b75f995bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest napisane, błąd napięcia zasilającego.

Po mojemu zwarcie.

A nieopisane, który czujnik, bo nie wykrywa błędu czujnika ale złe zasilanie.

no własnie ....

wyglada na to ze mam przeczesac instalke pod samochodem i przeczyscic kostki od czujnikow ....

co do opisanej przez Ciebie pseudo regulacji to sie z Toba zgodze w 100 % ...

p.s a jak jest z tymi napieciami .... w 02 ... ? [według chmurki jest to problem z kabelkami [zwarcie] ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wskazania vag'a postawiłbym na brak masy na czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,22V z przodu, 2,36V z tyłu z tym że czym niżej tym większe napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wskazania vag'a postawiłbym na brak masy na czujnikach.

3,22V z przodu, 2,36V z tyłu z tym że czym niżej tym większe napięcie.

i chyba wszystko jasne .... [wyglada na brak masy]

dzieki ...

p.s wczoraj wieczorkiem wsiadłem do furmanki i o dziwo zenony wstały .... jednak moja roadosc trwala krotko .. pojezdzilem kilka minut i znowu opadły .... wiec wniosek jeden musze przeczesac instalke i przeczyscic kostki od czujnikow ... powinno pomoc .... :naughty:

[ale to dopiero w sobote - dam znac co i jak poszlo]

[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 09:13 _________________________________________________Witam ....

No i problem rozwiazany ..... ale wszystko po kolei .:

Wkoncu znalazlem chwile czasu i wpadlem do kanalu .

Pierwsze testy za pomoca Vag’a i po kolei wpinanie i wypinanie kostek od czyjnikow [przedni i tylni ] i oto jak to się przedstawialo to na Vagu [błedy]:

Przedni wypiety:

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Przedni i tylni wypięty:

2 Faults Found:

00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

00774 - Level Control System Sensor; Left Rear (G76)

31-00 - Open or Short to Ground

tylny wypiety oraz dwa wpiete :

1 Fault Found:

01537 - Vehicle Level Sensor; Supply Voltage

31-00 - Open or Short to Ground

jak widac po takim zachowaniu błedów wywnioskowałem ze problem tkwi w przednim czujnilku ....ale żeby być pewnym wzialem w lapki miernik i analogicznie zaczalem mierzyc napiecie na kostkach od czujnikow.

Ten manewr potwerdzil moje pierwsze przypuszczenia .

[w momencie gdy wpinalem kostke do przedniego czujnika napiecie na obydwu czujnikach zanikalo]

szybki telefon do ASO i zamowilem czujniczek

[dla ciekawostki cena czujnika :

ASO VW – 189 zł

ASO Audi – 190 zł

Kupilem w VW ...... bo mam blizej :naughty: ]

A tak wyglada nowy czujniczek :

79d743eeefdb2dc5m.jpg

Tak wyglada zamontowany na samochodzie ...

9194e6d1df27573cm.jpg

Po zamontowaniu czyjnika ksenon wstal jak należy a napiecia powrocily do normy . :th:

[może tez mój opis komus się przyda ]

P.S nawet do wymiany czyjnika polozenia ksenonow potrzebny jest VAG ...

4263674c6ef5c18fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może odświeżę troszkę temat...

Właśnie siedzę w autku i jest byk

Control Module Part Number: 4Z7 907 357

Component and/or Version: dynamische LWR D06

Software Coding: 00060

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

z tym, że na przodzie mam 0,02 V a na tyle 2,58 V.

Ktoś mi to wytłumaczy? Czujnik zwalony czy może również problem z kablami?[br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 19:42_________________________________________________Wyjaśni ktoś jak to z tymi napięciami??

Co oznacza napięcie rzędu 0,02V???? Walnięty czujnik czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może odświeżę troszkę temat...

Właśnie siedzę w autku i jest byk

Control Module Part Number: 4Z7 907 357

Component and/or Version: dynamische LWR D06

Software Coding: 00060

Work Shop Code: WSC 63351

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

z tym, że na przodzie mam 0,02 V a na tyle 2,58 V.

Ktoś mi to wytłumaczy? Czujnik zwalony czy może również problem z kablami?[br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 19:42_________________________________________________Wyjaśni ktoś jak to z tymi napięciami??

Co oznacza napięcie rzędu 0,02V???? Walnięty czujnik czy coś innego?

0.02V to znaczy ze za duze napiecie ....

tyl masz dobry ...

albo czujnik albo kostka .... poziomowanie ksenonow dziala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, że nie chodzi przy włączaniu świateł. Nie ma tzw. "show room'u". Lampy nie idą góra-dół... I oczywiście jest na FISie błąd o tym i nie idzie go skasować. Przy próbach kasowania, odbłyśnik opuszcza lampy na dół i wraca do prawidłowej pozycji.

Czasem błąd sam znika lub lampy idą na max w dół na sekundę, po czym wracają do prawidłowej pozycji. Więc chyba gdzieś coś nie styka? Kostka złapana jest pęknięta i złapana na trytytkę. Najwidoczniej ktoś tam już mieszał. Skąd wziąć taką kostkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega spanky mówił - czujnik poziomu padł. Wymieniłem najpierw kostkę (którą kupiłem w ASO - trzeba kupić kostkę + piny) ale błąd był nadal.

Kupiłem używany czujnik. Błąd zniknął... na miesiąc... ;( Znów to samo... błąd 00776

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o samopoziomowaniu w B5 jest kilka, ale ten zdaje się być obiektywnie najszerszy, więc się podepnę tutaj.

Błąd z VAG-a:

Control Module Part Number: 4B0 907 357

Component and/or Version: LEUCHTWEITEREGLER D003

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 06325

1 Fault Found:

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Przy czym przy włączaniu świateł działa wstępna regulacja (wspomniane "góra - dół"). Jeśli będzie trzeba to oczywiście kupię czujnik, ale zanim wydam 2xx PLN chciałbym zapytać co ew. mogę sprawdzić aby potwierdzić/wykluczyć uszkodzenie czujnika.

---------- Post dopisany 05-10-2012 at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2012 at 08:54 ----------

Ktoś coś ... ?

---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 20:45 ----------

Sprawdziłem w VAG'u napięcia i tył był 2.2 - 2.4 (podskakiwałem na tylnym siedzeniu :) ), natomiast przód 0,02 - 0,04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...