Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wyjąca syrena alarmu fabrycznego , jestem bezsilny....


piowoz22

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim.

Od trzech dni próbuje zwalczyć ów problem. Fabryczny alarm ciągle się włącza i wyłącza.

Otóż okazało się, że jest woda pod dywanikiem. Wyjąłem wszystkie fotele, rozebrałem cały tunel środkowy i podniosłem dywan.

Okazało się, że woda jest po prawej stronie (auto anglik). Lewa strone gdzie znajduje się moduł komforu jest kompletnie sucha. Nie ma ani kropelki. Wszystko ładnie wytarłem do sucha po czym zamknąłem się w środku i poprosiłem żonę o lanie wody na auto ze wszystkich stron. Bez rezultatu...nic nie było widać żeby leciało do środka...Postanowiłem złożyć wszystko do kupy i wziąć się za sprawdzenie wiązek kabli w drzwiach. Okazało się, że jeden przewód był przerwany w drzwiach kierowcy. Kolor pomarańczowo-zielony. Złączyłem go z powrotem. Podłączyłem się Vagiem i wyskoczyły następujące błędy w komforcie:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 959 433 BC

Component and/or Version: Komfortgerát T3B 1110

Software Coding: 16232

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: 8E2959802B Tőrsteuer.FS BRM 0003

Additional Info: 8E2959801B Tőrsteuer.BF BRM 0002

Additional Info: 8E0959801A Tőrsteuer.HL BRM 0003

Additional Info: 8E0959802A Tőrsteuer.HR BRM 0003

8 Faults Found:

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

53-00 - Supply Voltage Too Low

01134 - Shareware Version. To Decode all DTCs

37-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01134 - Shareware Version. To Decode all DTCs

49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01616 - Signal Wire to Interior Monitor

49-10 - No Communications - Intermittent

01370 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

01368 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side

35-00 - -

00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs

37-00 - Please Register/Activate

Usunąłem wszystkie i żadne nie powróciły. Odłączyłem Vaga i zamknąłęm auto z pilota no i oczywiście zaczęło wyć....

szybko podłączyłem się znowu i zero błędów....

Dodam tylko, że w międzyczasie dywanik został ładnie osuszony. Prwadopodobne miejsce wlewania wody znajduje się pod obudową komputera. Poprzedni właściciel coś robił i urwał jeden zaczep od śruby i obudowa dostała "w łeb" także. Jest lekko pęknieta.

Sygnał alarmu to takie pi pi pi pi.

Wyje przez chwilę, wyłączy się na chwilę i zaczyna znowu wyć...i tak ciągle.

Nie mam problemów z odpalaniem, cała elektryka działa prawidłowo.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Próbowałem wyłączyć ten fabryczny alarm poprzez odjęcie cyfry 1 od wartości w komforcie (1 jest dla anglików) ale nie mogę- komputer nie pozwala.

Numer kodowania komfortu to 16232.

Wiem, że się trochę rozpisałem, ale chciałem dać jak najwięcej informacji żeby pomóc w ustaleniu diagnozy.

Na chwilę obecną nie ma błędów w komforcie...

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co widzę, to masz neizarejestrowaną wersję VAG-COM. Nie pamiętam teraz ale albo niezarejestrowany VAG-COM, albo VCDS Lite nie pozwala na zmiany kodowania. Ja używam VWTool, albo Polski VAG. Spróbuj tym, a co do alarmu, to wygląda, że jednak wilgoć robi przebicia, może jeszcze jakiś kabel przetarty/uszkodzony...

Pozdr.

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie.

dzisiaj zdjąłem tylną prawą lampę. Komputer pokazywał mi wczoraj brak świateł stopu, a dzisiaj światła już działały. Okazało się, że rozwarstwiła się uszczelka w lampie i woda lała się do środka... Wziąłem wszystko osuszyłem i zakleiłem taśmą żeby się nie lało. Zastanawiam czy to nie było przyczyną wyjącego alarmu. Czy przebicie na przewodach lampy może mieć wpływ na alarm? Alarm potrafi wyć na zamkniętym aucie i otwartym też więc postanowiłem odłączyć syrene.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde wywołanie alarmu fabrycznego skutkuje zapisaniem się błędu a w zasadzie informacji który czujnik wywołał alarm, drzwi, wew. monitoring itp.

Jeśli nie masz żednych błędów tzn że nic go nie wywołało, wraz z syrena powinny migać kierunki, migają?

Wydaje mi się ze masz problem tylko z syrenka gdzieś jest przebicie.

A syrena montowana jest właśnie pod tylną prawą lampą (jak mnie pamięć nie myli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

53-00 - Supply Voltage Too Low

Sprawdz sobie akumulator jeszcze bo slabe napiecie bylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. vag zarejestrowany.

2. jeśli masz czujke w lampie (monitor wnętrza) to sprawdź ja - odłącz i zamknij auto

3. spróbuj wykodować monitoring wnętrza. NIe pamiętam dokładnie grze to jest ale taką pocje widziałem w vagu.

jak wykodujesz to zamknij autko i czekaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, będe działać po niedzieli. Dziękuje za rady. Trochę jestem zajęty. Narazie odłączyłem wtyczkę od syreny i wysuszyłem i zakleiłem tylną lampe. Być może woda z lampy jakimś cudem przedostawała się na kable od syreny...

Przy wyciu syreny kierunki nie migały. Tylko wyła syrena.

Dam znać wkrótce co zdziałałem.

Tymczasem idę do kina :)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 10 Grudzień 2011, 21:04_________________________________________________Witam wszystkich, mialem troszke dluzsza przerwe.

W koncu zlokalizowalem miejsce gdzie leci woda. Pojechalem na myjnie no i po wszystkim zdazylem dojechac do ronda a tutaj...zaczela migac kontrolka od swiec i bodajze esp, zero reakcji na pedale gazu- krotko mowiac tryb awaryjny. Dojechalem do domu jakos i po zdjeciu plastikowej obudowy pod kierownica okazalo sie, ze czujnik na pedale gazu jest zawilgocony...Wysuszylem, zlozylem wszystko no i jest juz ok.

Woda jednak leci pod obudowa komputera. Raz ze jest troszke peknieta a dwa brakuje srub....

Pojechalem i kupilem dzis caly zestaw- dolna obudowe, pokrywe, zestaw srubek, nakretek, podkladek. Jednym slowem mowiac pelen zestaw potrzebny do wymiany. W sobote bede wymienial ta obudowe. W zwiazku z tym, mam pytanie.

Czy po odlaczeniu wtyczek od komputera (musze wszystko rozpiac zeby wymienic dolna obudowe) i podlaczeniu wszystkiego z powrotem bede mial jakies problemy z immobilajzerem lub ogolnie czyms innym?

Czy bedzie potrzebna jakas adaptacja?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...