Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] G2/G62 problem? AFN


pieron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czytałem wiele wątków na temat niedogrzewania silników TDi, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Odkąd kupiłem moja A4 AFN, silnik nie "łapał" temperatury roboczej. Było niemożliwe osiągnąć 90 stopni. Bardzo żadko wskazówka ruszała sie do pierwszej kreski (70 stopni C?), ale po chwili spadala znowu na sam dół. Musze tu wspomnieć, że cały czas jeździłem bardzo spokojnie do ok. 2000 obr/min, gdyż wiem że kręcenie na wyższe obroty niedogrzanego TDI jest "niezdrowe" dla turbo sprężarki. Po jakimś miesiącu wymieniłem termostat (jakiś tani ze sklepu z częsciami nie z aso) wraz z płynem i sytuacja zmieniła sie o tyle, że wskazówka rusza się do 1 lub2 lub nawet czasem 3 (90*C! ;)) kreski, ale po kilku minutach bardzo szybo (ok 2sek) spada na sam dół ;( Wczoraj znalazłem na forum wątek na temat kodów klimatronika. Z tego co zrozumiałem, to potrzebowałem sprawdzić temperaturę na kanale 49 i 51. Mój test wyglądał następująco: odpaliłem zimny silnik włączyłem tą funkcję klimatronika z kodami i na obu kanałach temp rosła mniej więcej równomiernie. Do ok 40*C stałem na wolnych obrotach, późnie powoli zacząlem jechać. Po ok. 5min. jechałem na 3 biegu (miasto), kiedy temp na kanale 49 doszła do 76*C (zgodnie ze wskazaniem zegara na desce) i zaczęła szybko, tak jak poprzednimi razy spadać. Wskazówka na desce oparła sie na maxa po lewej a temp. na klimatroniku kanał 49 spadła do 30 i tak juz zostało. Na kanale 51 temperatura rosła równimiernie, po jednym stopniu az do 90*C (kiedy ka kan. 49 zaczela spadać, na kan. 51 rosła dalej do 90*C) i tak już się utrzymywało. Po ty całym testowaniu na moją skromną głowę wydaje mi się, że temp. silnika jest OK tylko ten czujnik uszukuje, a może muszę jeszcze raz wymienić termostat na jakiś lepszy. Za tydzień czeka mnie droga do domku na Święta (2000 km.) i nie wiem czy mogę tak jechać. Przepraszam, za takie wypracowanie, ale chciałem mój problem jak najlepiej opisać. Jeżeli o czymś zapomniałem, prosze napisać i i proszę również o odpowiedź. Może ktoś bardziej doświadczony zna rozwiązanie. Z góry dziękuję bardzo i pozdrawiam. Paweł Peroń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, z Twojego opisu objawów wynika, że uszkodzony jest albo G2 albo gdzieś przetarta wiązka z jego pinów czyli pinów nr 2 i 4 zespolonych w jednej obudowie czujników G62/G2. Mimo wszystko usterka czujnika G2 lub jego obwodu nie niesie za sobą żadnych nieprawidłowości w prawidłowym sterowaniu silnika - tu istotny wpływ na to ma czujnik G62 ale on jest sprawny. Możesz śmiało wyjeżdżać w trasy. Jedyny mankament usterki G2 będzie skutkował tym, że nie będziesz wiedział kiedy np. zagotuje się płyn chłodzący w silniku jeśli jakimś nieszczęśliwym wypadkiem do tego by doszło. Jeśli chcesz sprawdzić czy to wina czujnika G2 czy wiązki to musisz wypiąć wtyczkę z G62/G2 i zrobić mostek pomiędzy pinami 2 i 4 opornikiem o stałej rezystancji np. 300 ohm i wtedy podejrzeć jaka będzie wskazywana temperatura dla czujnika G2 i czy będzie się utrzymywać stale czy w czasie testu spadnie nagle. Jeśli będzie ciągle się utrzymywać na stałym poziomie to wymieniaj czujnik a jeśli również spadnie to do sprawdzenia/wymiany będzie wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo zainwestuj w termostat ORI. inne raczej sie nie sprawdzają albo szybko padają. to juz nie ra było mówione na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem identow swoim AFN tez mial tak jak u Ciebie ze spadala wmomencie temperatura.Zmienilem czujnikcieczy i wszystko ok juz bylodotego termostat wymienilem iwszaystko w najlepszym pozadku jest teraz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem identow swoim AFN tez mial tak jak u Ciebie ze spadala wmomencie temperatura.Zmienilem czujnikcieczy i wszystko ok juz bylodotego termostat wymienilem iwszaystko w najlepszym pozadku jest teraz:)

nie chcę być niemiły, ale czy Ty czytasz kolego to co napiszesz? Korepetycje z języka polskiego by Ci się przydały.

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawna spacja +przemęczenie po pracy i efekty widać w poprzednim poście.Jak ktoś nie zrozumiał o co mi chodziło to sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo Sztomelowi i reszcie kolegów! Skoro mogę tak jechać to już w PL sie tym zajmę. Ale jeszcze po niedzieli pojadę na szrot ba mam niedaleko taki konkretny. Wykrece ten czujnik i wymieni. Może pomoże ;) a jak nie to w PL kupię w aso. A co do termostatu to narazie zostawie, bo wydaje mi sie, że pracuje prawidłowo. Na 51 kanale klimatronika rośnie równomiernie temp. do 90*C i tak już się utrzymuję. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...