Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Nie można wyczyścic przepływomierza?


NanYeo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Swoje A4 posiadam od niedawna. Problem mam taki ze po odpaleniu falują obroty i autko gaśnie. Czytając forum dowiedziałem się ze przyczyną może być przepływomierz. Więc pojechałem do mechanika, wymienić olej, wszystkie filtry i świece. Zleciłem mu również przeczyszczenie przepływomierza. Odbierając samochód mechanik stwierdził ze w tym aucie przepływomierza sie nie czyści ponieważ jest elektroniczny i można go uszkodzić. Powiedział że trzeba będzie kupić nowy ale na razie mogę tak jeździć.

Pytanie moje jest takie czy mechanik miał racje i czeka mnie spory wydatek, czy może jechać do innego mechanika i czy samochód może mi któregoś dnia w cale nie odpalić?

I drugie pytanie czy może ktoś zna dobrego mechanika w Płocku, Włocławku lub okolicach.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A adaptacja przepustnicy była robiona? I sonda lambda sprawdzona?

Odepnij przepływke i zobacz czy auto zachowuje się tak samo...jesli tak to przepływka do wymiany :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Fakt faktem przepływomierz się zużywa i na to nie ma rady. Czyszczenie pozwala przedłużyć nieco jego żywot. Jeśli faktycznie przepływka już padła to tak czy siak czeka cię wymiana. Co do jej ewentualnego uszkodzenia to jest to jak najbardziej możliwe jednak jeśli się wie co się robi (nawiasem mówiąc to nie ma w tym filozofii) to trudno coś spierdzielić.

Równie dobrze sam to możesz zrobić, demontujesz przepływkę, wacikiem namoczonym jakimś preparatem lub po prostu spirytusem czyścisz "druty", czekasz aż wyschnie i tyle.

W zasadzie to dobrze, że mechanik się nie brał za coś o czym pewnie nie ma pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to przy przepustnicy i sondzie nic nie było grzebane. Sam mam nie wielkie pojęcie, ale spróbuje wyczyścić przepływomierz, mam nadzieje ze nic nie uszkodze.

Czy raczej tego nie robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wallbash: dzięki Kaziu ciemno juz ale lece poszukać[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 19:02 _________________________________________________hmm... u mnie to trochę inaczej wygląda ale chyba znalazłem, odpiąłem wtyczkę znajdującą sie za filtrem powietrza i nadal to samo, obroty spadają i silnik gaśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych obrotow sprawdz czy nie lapie lewego powietrza? i wyczysc przepustnice to tez duzo daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię to w najbliższym czasie, mam nadzieje że pomoże, jeśli nie to pewnie bedzie trzeba przepływki nowej szukać.

Dzięki za pomoc chłopaki :th:[br]Dopisany: 18 Marzec 2008, 20:59 _________________________________________________Wymieniłem przepływomierz i wyczysciłem przepustnicę. Falowanie znikło ale po odpalaniu nadal gasnie. Mechanik mówił ze komputer wykazuje że jest słaby sygnał z kluczyka i dla tego tak sie dzieje. Zapasowego nie mam mam nadzieje ze jak dorobir to problem zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powtórze : sprawdz czy dolot jest NA PEWNO całkowice szczelny :] Miałem podobny problem ,myslałem juz nawet ze pompka paliwa a okazało sie ze ssie lewe powietrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Wymieniłem przepływomierz i wyczysciłem przepustnicę. Falowanie znikło ale po odpalaniu nadal gasnie. Mechanik mówił ze komputer wykazuje że jest słaby sygnał z kluczyka i dla tego tak sie dzieje. Zapasowego nie mam mam nadzieje ze jak dorobir to problem zniknie

immo??? że też nikt wcześniej nie pomyślał o tym :polew:

Na forum jest fotostory jak naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne problemy z obrotami jak pisaliscie powyżej.

Otóż gdy przepływka jest podłączona silnik pracuje nierówno. Czasem podczas jazdy , gdy dojezdżałem do skrzyzowania silnik zgasł.

Po odłączeniu przeływki silnik pracuje w miare równo .

Ktoś na forum pisał że mozna sprawdzić przepływkę , czy działa , dmuchając w nią ( po odkręceniu gum). Jeśli silnik zareaguje tzn. ze działa.

Próbowałem tak zrobić ,zero reakcji.

Chciałem przeczyścić Przepływomierz ( rozumiem że tylko tą siateczke metalową i nie dotykać tego jakby żarnika w zarówce), ale ta siatka była tylko lekko przyciemniona, ale całkowicie przepuszczalna.

Wyczyściłem ,złozyłem i NIC . Po staremu.

A może źle to czyściłem??? Czy po wstawieniu nowej przepływki odczuje to na mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...