Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rzężący alternator


fred123411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z alternatorem, strasznie rzęzi i czasem przestaje chwilowo ładować. Ponadto ruszając za rolkę czuć spory luz w alternatorze. Pasek i napinacz wymieniłem około miecha temu, jednak ten ciągle piszczy. Postanowiłem więc że wymienię alternator na nowy. Problem w tym że nie jestem pewien jaki mam kupić. Jaki rocznik auta itd napisałem, rozrusznik to BOSCH, sa na nim takie numery: 123515003 oraz 028903028, napięcie 14v oraz amp. 70-120A, na plastikowej obudowie jest także nr 764. Zastanawiam sie czy nowy alternator może mieć 12V. Szukam nowego na allegro ale jest mało tych z napieciem 14V. Prosze o podpowiedź, ew. link do aukcji na allegro. Ceny są strasznie rozbieżne i nie wiem co wybrać. Na jednej aukcji nowy BOSCH za 600 zł na innej 350zł, a na jeszcze innej używka za 500 :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej oddać alternator do naprawy? w moich okolicach wymiana łożysk i szczotek to koszt 50zł + częsci. jeszcze warto sprawdzić sprzegielko na alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,tylko naprawa trwaaaaa.... a ja caly czas potrzeboje auta, wiec myślę aby poprostu kupić nowy. A z tym sprzęgiełkiem to nie pomyslalem, myślisz że to może być przyczyną? Z pod maski dobiega takie rzężenie jakby coś zaraz mialo odpaśc i ten piszczący pasek. Dodam ze jak przygazuje to psaek przestaje piszczeć i swiatła zaczynają swiecic jaśniej, wiec slizga sie na rolce od alternatora. Jalby tego było malo pasek ma straszny luz, nie jest moim zdaniem wystarczająco napięty, a dopiero co była wymiana napinacza i paska. Ps to już 3 napinacz przez rok, nie mam pojecia co jest nie tak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli szybko pada Ci napinacz to może być uszkodzona rolka alternatora. Sprzęgielko w rolce działa w ten sposób ze w jedna stronę kreci wirnik alternatora a w druga nie. Najłatwiej to sprawdzić zdejmując pasek, potem blokujesz wirnik w alternatorze, np malum śrubokrętem i starasz się kręcić rolka. Jeżeli w obie strony masz opór to sprzęgiełko do wymiany.

A co do samej naprawy alternatora to robią ją na miejscu, jeżeli przyjedziesz z już wymontowanym alternatorem to wymienią łożyska i szczotki w około godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...