przemko8 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Witam Panowie Posiadam Audi A4 B5 1997r. 2.8 V6 193PS ACK i zastanawiam się nad własnoręcznym wykonaniem kompletnego wydechu do wcześniej wymienionego auta ze stali kwasoodpornej (orientowałem się już trochę i takie gotowce tanie nie są ). I tak się zastanawiam żeby na spokojnie wszystko ogarnąć i pospawać czy nie dopaść kolektorów wydechowych na wzór żeby swoich nie wydłubywać bo kolektory są najbardziej kłopotliwe do wykonania. Muszą być dokładnie wykonane a dalej to rura i nara Chyba że kolektory olać Ponadto czy może być tak że od kolektora do wydechu końcowego będzie tylko rura? Czy zdrowiej będzie podrzucić katy albo coś w te klocki? Oczywiście mile widziane sugestie, opinie i porady ponieważ jestem laikiem więc :gwizdanie: Pozdrawiam ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Na początku wielkie podziękowania dla kolegi Devastation za pomoc i wskazówki co do wykonania poszczególnych klamotów wydechu z kwasówki. Wydech wykonany własnymi rękami. Na dzień dzisiejszy wygląda tak: a brzmi tak: Pozdrawiam
Dev Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 kolektory zostaw, wydech spokojnie oganiesz sam jak potrafisz spawac, najlepiej półautomatem szukaj cienkościennej rury, max 1.5mm, tłumiki zrobisz z wkładów kominowych i po sprawie
czorny_07 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Tutaj znajdziesz co nieco o kwasie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163531.0
przemko8 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 rurkę to się kupi odpowiednią a pospawa tigiem
przemko8 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2011 gryzłem się z tym czy kolektory też dorabiać bo też dał bym radę tylko czy gra jest warta świeczki. A poza tym to czy wydech może być na przewylot z rury czy może jednak wrzucić po drodze katy albo jakiś tłumik...
majkel_majki Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Na przelocie w końcu dostaniesz w głowę od hałasu, więc chociaż jeden tłumik powinien być, a zwykłe albo lepiej i sportowe, metalowe katalizatory wypadałoby założyć chociaż zaraz mnie pewnie zadziobią, że co ja opowiadam, że po co katalizator :gwizdanie:
przemko8 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Na przelocie w końcu dostaniesz w głowę od hałasu, więc chociaż jeden tłumik powinien być, a zwykłe albo lepiej i sportowe, metalowe katalizatory wypadałoby założyć chociaż zaraz mnie pewnie zadziobią, że co ja opowiadam, że po co katalizator :gwizdanie: heh katy to pewnie tylko po to żeby na przeglądzie nie było problemu choć w moim przypadku to akurat luz na torbie A miałeś na myśli katalizator z prawdziwego zdarzenia czy tanią imitację z allegro?
majkel_majki Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Katalizator z prawdziwego zdarzenia, żeby nie śmierdziało. Trzeba trochę myśleć o środowisku i bliźnich. Kiedy stoję w korku w cywilizowanym kraju to zawsze można oddychać swobodnie, u nas czasami nie da się wytrzymać jadać za jakimś sprzętem bo domorośli tuningowy wycinają katalizatory żeby im lepiej auto jechało, szkoda gadać
przemko8 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 ciekawe ile nowe katy ale pewnie sporo a poza tym muszę liczyć razy dwa brak kata to jeszcze pół biedy nie raz się widziało jak z rury wydechowej wydobywa się niebieski dym silniczek sobie siura olej a z rury jak z komina elektrowni... to dopiero tragedia Kurde, mam coraz więcej wątpliwości czy bawić się w ten wydech
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 ja zrobiłem kilkanaście wydechów z nierdzewki, pierwszy ponad 18 lat temu wszystkie do dzisiaj są w autach na Twoim miejscu to bym sie nie zastanawiał i robił
przemko8 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 ja zrobiłem kilkanaście wydechów z nierdzewki, pierwszy ponad 18 lat temu wszystkie do dzisiaj są w autach na Twoim miejscu to bym sie nie zastanawiał i robił waham się mocno ale skłonny jestem się zabawić z tym wydechem tylko daj mi jakąś dobrą receptę na to skoro robiłeś takie wydechy, był bym wdzięczny za info jak najlepiej wykonać takie graty i co potrzebne by zadziałać w temacie. I też dalej dylemat czy dawać katy czy nie lub jakieś tłumiki... pozdrawiam
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 szukaj cienkosciennej rury minimum 2", blache 1mm, dobre wiertla i kumaty tokarz tlumiki robilem zawsze z nierdzewnych wkladow kominowych 0.9mm nie zrobisz ksztaltu jak ori, zreszta nie ma sensu, taki bedzie 50% lzejszy zaprojektujesz sobie sam , to jest proste, pamietaj aby komor w tlumiku byla parzysta ilosc oraz zeby byly jednakowej pojmnosci, wowczas bedzie cichy (interferencja fal) ja najpierw robie wklad a potem wsuwam w rure i spawam, rowiez przegrody do wkladu, spawy wrzucam gdy wklad jest na miejscu, wowczas wierce male otwory w rurze (wkladzie kominowym) musisz to zrobic bo inaczej wklad bedzie brzeczal i Cie wku...rwial jak masz jakies jeszcze pytania to nr do mnie masz ponizej, chetnie Ci pomoge
przemko8 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 szukaj cienkosciennej rury minimum 2", blache 1mm, dobre wiertla i kumaty tokarz tlumiki robilem zawsze z nierdzewnych wkladow kominowych 0.9mm nie zrobisz ksztaltu jak ori, zreszta nie ma sensu, taki bedzie 50% lzejszy zaprojektujesz sobie sam , to jest proste, pamietaj aby komor w tlumiku byla parzysta ilosc oraz zeby byly jednakowej pojmnosci, wowczas bedzie cichy (interferencja fal) ja najpierw robie wklad a potem wsuwam w rure i spawam, rowiez przegrody do wkladu, spawy wrzucam gdy wklad jest na miejscu, wowczas wierce male otwory w rurze (wkladzie kominowym) musisz to zrobic bo inaczej wklad bedzie brzeczal i Cie wku...rwial jak masz jakies jeszcze pytania to nr do mnie masz ponizej, chetnie Ci pomoge Ok, czyli muszę nabyć rurę co najmniej fi 50 cienkościenną, blachę 1mm, wiertła i tokarza który mi potoczy rurki po cięciu czy jeszcze będzie miał jakąś rolę? Ponadto kawałek wkładu kominowego do tego. Muszę polukać na necie jak jest zbudowany tłumik żeby sobie wykonać samemu nowy bo to trochę mnie to przeraża Ponieważ musi być dokładnie wykonany bo będzie kaszanka z dźwiękiem. A masz może jakiś szkic jak powinien wyglądać taki tłumik ewentualnie jakieś fotki? Sorki że tak cię nękam ale mistrzem rezania nie jestem a chciałbym wykonać ten tłumik jak najlepiej. Żebym mógł się nim chwalić a nie musiał chwalić (tłumaczyć) kto tak zj**...ał robotę :gwizdanie: Z góry dzięki i pozdrawiam
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 schematu nie mam, to wszystko tak żle wygląda ale niech Cie to nie zniecheca ja za kazdym razem miałem podobny dylemat czy dobrze wyjdzie i czy bedzie miał fajny dziwięk ale juz za pierwszym razem wyszło bardzo fajnie (ojciec udzielał mi rad bo sam robił do fiata 125p) ja robiłem do golfa I 1.6 GTI, zrobie zaraz jakis odreczny rysunek i wrzuce foto przykładowego tłumika[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 18:56_________________________________________________tak na szybko, miałem pod ręką tylko flamaster i kartke A4 [br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 19:24_________________________________________________jak coś nie bedzie jasne to pytaj, chociąz patrząc na rysunek nic nie jest jasne :polew: :polew:
przemko8 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 schematu nie mam, to wszystko tak żle wygląda ale niech Cie to nie zniecheca ja za kazdym razem miałem podobny dylemat czy dobrze wyjdzie i czy bedzie miał fajny dziwięk ale juz za pierwszym razem wyszło bardzo fajnie (ojciec udzielał mi rad bo sam robił do fiata 125p) ja robiłem do golfa I 1.6 GTI, zrobie zaraz jakis odreczny rysunek i wrzuce foto przykładowego tłumika[br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 18:56_________________________________________________tak na szybko, miałem pod ręką tylko flamaster i kartke A4 [br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 19:24_________________________________________________jak coś nie bedzie jasne to pytaj, chociąz patrząc na rysunek nic nie jest jasne :polew: :polew: Eee no, piąteczka za rys Rozumiem co i jak tylko jeszcze kwestia gdzie jaki materiał wrzucić i ile komór zastosować w moim przypadku tj 2.8 v6?
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 zrób tak jak na fotach i bedzie dobrze 4 komory wystarczą
przemko8 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 ok, wszystko jasne tylko jeszcze pomóż mi z identyfikacją gdzie jaki materiał bo ja to rozumiem tak: wlot i wylot spalin to rura 2' cienkościenna obudowa całości to komin ścianki komór to blacha 1mm Dobrze?
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 tak, musisz jeszcze jedna rzecz przeliczyc przelot na kazdej rurze i blasze musi miec taka sama powierzchnie gdy przelot 2" ma ok 20.3 centymetra kwadratowego wówczas musisz wywiercic 26 otworów o średnicy 10mm
przemko8 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2011 tak, musisz jeszcze jedna rzecz przeliczyc przelot na kazdej rurze i blasze musi miec taka sama powierzchnie gdy przelot 2" ma ok 20.3 centymetra kwadratowego wówczas musisz wywiercic 26 otworów o średnicy 10mm Aha, ok. jest na to jakiś wzór?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się