Jump to content
IGNORED

[B5 AHU] Brak oleju w silniku


Szalony Władek

Recommended Posts

Witam

Wczoraj zajrzalem jaki jest poziom oleju w silniku a tu bagnet suchy kontrolka sie nie zapalila nie widac zadnych wyciekow czy jest mozliwe zeby silnik zjadl caly olej przyznaje dawno tam nie zagladalem

Link to comment
Share on other sites

jak masz silnik slaby to moze wypic tyle.Dolewaj az bedzie stan i zobaczysz ile wzarlo.

Link to comment
Share on other sites

jesli miarka jest sucha wlej 0,5L oleju i powinno byc w sam raz 3/4 stanu. kłania sie kolego tzw obsługa codzienna... :)

co moze byc powodem zjadania oleju - uszczelniacze zaworowe , wyrobione prowadnice zaworów , pierscienie ,turbo no i seprarator oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest syllwek

Kolego nie zauważyłeś spadku mocy i mocnego dymienia ? To mogło by świadczyć,że turbo wypiło wszystko przynajmniej miałem taki przypadek w poprzednim samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

jakby wypil caly olej to by wyskoczyl brak cisnienia, pewnie kolega nie zagladal kupe km i zniklo, na bagnecie jest chyba niecaly 1l a nie kazdy przy wymianie leje na max

Link to comment
Share on other sites

Patrzyłeś dokładnie czy niema mokro pod silnikiem ? Pamiętaj, że silnik może sobie przerobić ok 1l na 10 000. Ja sam dolewam 0.7l :kox: i dobrze mi jest :naughty:

Link to comment
Share on other sites

no ja się wcale nie dziwię jesli przez pare lub nawet parenaście ładnych tys km nie zaglądałeś pod maske. zrób jak radził kolega wyzej dolej ok 0,5 litra i kontroluj no chyba że już nadszedł czas na całkowita wymianę oleju

Link to comment
Share on other sites

Ostrożnie z dolewkami!!!

Jak przekroczysz poziom maksymalny to wywali olej na katalizator i zatka go, czyli 250zł schrot 1200 ori, wymiana to koszmar biorą 100.[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 21:46_________________________________________________Czyli nie zgrywaj gieroja, nie pół litra duszkiem tylko lej po setce, trochę na parkiet aż spłynie i tak aż do połowy na bagnecie.

Link to comment
Share on other sites

Ostrożnie z dolewkami!!!

Jak przekroczysz poziom maksymalny to wywali olej na katalizator i zatka go, czyli 250zł schrot 1200 ori, wymiana to koszmar biorą 100.[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 21:46_________________________________________________Czyli nie zgrywaj gieroja, nie pół litra duszkiem tylko lej po setce, trochę na parkiet aż spłynie i tak aż do połowy na bagnecie.

dokładnie, tylko z tym przelaniem to już nie przesadzaj. Jak przelałem ostatnio to tylko przy rozruchu zakopcił jak nigdy (przez miesiąc) i przez odmę puścił trochę, poza tym stan się wyrównał i mam gites

Link to comment
Share on other sites

"Jak przelałem ostatnio to tylko przy rozruchu zakopcił jak nigdy"

W "sam naprawiam" piszą o poziomie i katalizatorze! I żeby nie przekraczać maksymalnego poziomu.

Gratuluję szczęścia i nie polecam takiego eksperymentu innym.

Link to comment
Share on other sites

"Jak przelałem ostatnio to tylko przy rozruchu zakopcił jak nigdy"

W "sam naprawiam" piszą o poziomie i katalizatorze! I żeby nie przekraczać maksymalnego poziomu.

Gratuluję szczęścia i nie polecam takiego eksperymentu innym.

Dokładnie. Masz rację i sam się ciesze, że nic poważnego przez to się nie stało. Lepiej nie przeginać.

Link to comment
Share on other sites

Masz rację lepiej nie przesadzać.

Ja kiedy byłem piękny i młody :naughty:

W golfie trzymałem maksymalny poziom, dolewki robiłem jak tylko poniżej górnej kreski spadło. Auto zaczęło słabnąć i więcej palić.

Po wnikliwej analizie :kwasny: rodzaju stosowanego LPG, częstych postojach na sprawdzanie czy hamulce nie zablokowane, przeglądzie hamulca ręcznego i łożysk kół oraz eksperymentami z ciśnieniem w oponach, podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem że ocieka olejem i nie przepuszcza powietrza. Od tej pory przestałem wozić olej w bagażniku.

Link to comment
Share on other sites

Hmm to nie bardzo możliwe. Gdzieś ten olej musi uciekać. Sprawdziłeś dolot intercooler-a ? Zawór EGR ? A nawet filtr powietrza ? Czy niema oleju ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...