Jump to content
IGNORED

[INNE] Jak jest zimno auto nie jedzie/mułowate ..1.9 TDI 130KM Przyczyna?


Cristoforo

Recommended Posts

Witam,

To znowu Ja... moja chciała mieć triptronica to ma :kox:

auto po remoncie skrzyni itd.

od jakiegoś czasu jak temp. spadnie poniżej zera i autem chcemy ruszyć po nocy to jest zamulone jedzie ale jakby chciało a nie mogło, pedał gazu jest bardzo leniwy...ciężko go rozbujać jakbym przyczepkę kilkutonową ciągnął

Jak tylko zrobi się cieplej np. 6 stopni na plusie zupełnie inne auto pedał gazu zdecydowanie bardziej czuły na dotyk szybki i energiczny zupełnie inne auto

zauważyliśmy to w momencie jak temp. spadła poniżej zera..

Jaka może być przyczyna?

skrzynia automatyczna?

jakieś czujniki itd??

zero błędów na Vagu

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zapewne wina w skrzyni.Jak odpalisz zimny silnik to poczekaj chwile z 1-2min i dopiero rusz.Czy wtedy tez lipa

Link to comment
Share on other sites

zapewne wina w skrzyni.Jak odpalisz zimny silnik to poczekaj chwile z 1-2min i dopiero rusz.Czy wtedy tez lipa

nie wiem ale tak zrobię jutro...

też kładę nacisk na skrzynię :mysli:

Link to comment
Share on other sites

W automatach tak jest ze poki olej w skrzynii sie troche nie podgrzeje to jedzie jakby chcial a nie mogl.

Link to comment
Share on other sites

W automatach tak jest ze poki olej w skrzynii sie troche nie podgrzeje to jedzie jakby chcial a nie mogl.

czyli jak będzie duży mróz to będzie po prostu słabszy do momentu rozgrzania oleju w skrzyni??

bo jak auto rozgrzeje się trochę to jest poprawa :good:

czyli raczej to norma?

nigdy wcześniej nie miałem automata i nie wiem jak to się zachowuje jak jest mróz :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisalem sprobuj zostawic 1-2min po odpaleniu na ,,P'' i dopiero rusz. Jezeli bedzie ok to masz ok,ew zobacz czy masz wlasciwy olej wlany w skrzyni

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisalem sprobuj zostawic 1-2min po odpaleniu na ,,P'' i dopiero rusz. Jezeli bedzie ok to masz ok,ew zobacz czy masz wlasciwy olej wlany w skrzyni

z olejem bym się nie martwił robił to koleś który tylko wyłącznie siedzi w skrzyniach automatycznych

ale dziękuje za cenną uwagę :good:[br]Dopisany: 31 Grudzień 2011, 17:44_________________________________________________cyt. z neta

Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu.

fajny artykuł

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=604

Link to comment
Share on other sites

co na VAG-inie ?

Link to comment
Share on other sites

na Vaginie nic ale nie robiłem testów skrzyni

zrobiłem mały test

post napisałem po przejechaniu ok 3 km bo pojechałem na stacje wracając było lepiej

po 30 minutach poszedłem przedstawić auto i reakcja na pedał gazu taka jaka powinna być

czyli to kwestia zimnego oleju w automacie

ten artykuł fajnie to opisuje

Link to comment
Share on other sites

Olej masz ch...jowy

Link to comment
Share on other sites

Olej masz ch...jowy

olej był wymieniany na nowy jakieś 2 miesiące temu wraz z remontem skrzyni

ciekawe zapytam się co mi wlał :mysli:[br]Dopisany: 31 Grudzień 2011, 18:28_________________________________________________czyli to norma

forum mercedesa

Płyn w skrzyni musi się rozgrzać, Jak wstajesz rano też jesteś od razu zdolny do zapier...?? tez trzeba się rozruszać, dojść do siebie. Tak samo samochód i jego podzespoły. Automat jest specyficzny, denerwuje mnie to jego "rozgrzewanie" silnika gdy jest zimny automat przeciąga zmianę biegów żeby silnik ugrzał się, ale cholera znowu na zimnym silniku kręcić go wysoko?? Dla mnie to idiotyczne. U mnie w E klasie też pierwsze dwa kilometry w mrozie są męczarnią moją i samochodu, potem wszystko jest git

_________________[br]Dopisany: 31 Grudzień 2011, 18:40_________________________________________________właśnie oto mi chodziło przeciąganie obrotów i jak się rozgrzeje to jest ok...

myślałem, ze to wina silnika a to olej w skrzyni do momentu rozgrzania takie figle robi :decayed:

Link to comment
Share on other sites

robi figle bo skrzynia jest juz lekko nadwyrezona

Link to comment
Share on other sites

znajomy dzisiaj odpalał triptronica swojego i na mrozie było podobnie

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze wam podrzucę jeden sposób na szybsze rozgrzanie skrzyni.

Mam Meśka E 2.7 CDI w automacie i jak jest zimno to zapalam auto i skrzynię przestawiam w pozycję N.

Ponieważ na tej pozycji pompa oleju w skrzyni jest załączona jak w na pozycji D lub R, wtedy olej szybciej się rozgrzewa. Czyli jak odpalę auto to daję na N i w tym czasie skrobie szybki albo ściągam z nich wodę i jak wsiadam do auta, to skrzynia pracuje jak byłaby już rozgrzana.

To że na N pompa pracuje to wiemy stąd, że na pozycji P gdy sprawdza się olej to jest go więcej, a powinno się go sprawdzać na chodzącym silniku na pozycji N i wtedy pokazuje nam prawidłowy stan.

Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku.

Link to comment
Share on other sites

To że na N pompa pracuje to wiemy stąd, że na pozycji P gdy sprawdza się olej to jest go więcej, a powinno się go sprawdzać na chodzącym silniku na pozycji N i wtedy pokazuje nam prawidłowy stan.

A to ciekawe... bo mnie uczono ze na N, nie robi sie nic. A co dopiero rozgrzewanie ASB.

Poza tym olej sprawdza sie na P.

Od kilku lat mam automat i co roku wymieniam olej. Zawsze jestem obok auta podczas wymiany.

I nigdy nie widzialam zeby olej byl sprawdzany na N...

Dla mnie rozgrzewanie skrzyni na N to tak jakby benzynowe auto rozgrzewac na luzie. I w miedzyczasie skrobac szyby. :cool1:

Oczywiscie fajnie jest dac chwilke skrzyni aby nabrala oleju (na - P) i zaczela sie rozgrzewac.

Przy temperaturach ponizej 0 jest to 2-5 min.

Nastepnie mozna wolniutenko zaczac jechac. Automat ma program (tak czytalam) ktory bedzie blokowal zmiany biegow i przyspieszenia jesli olej i skrzynia nie osiagna temperatury ciepla.

W zimne dni, jest to 20-30 kilometrow jazdy, a nie stania...

To wyglada identycznie jak ze silnikiem. Cieplo (temperatura) powstaje w skutek tarcia.

Tak wiec automatem napewno jezdzi sie fajnie i to szczegolnie w letnie dni.

Natomiast zima jest okresem bardzo trudnym dla ASB...

Tak wiec jesli ktos nie ma cierpliwosci i oczekuje ze "zimnym" automatem bedzie tak samo startowal jak z manualem, to jest w bledzie...

Oczywiscie mozna probowac, ale ile kosztuje naprawa ASB mysle ze nie musze pisac.

Serdecznie pozdrawiam Dana :)

PS. N ( neutral ) - luz - służy do bezkolizyjnej zmiany przełożeń, dłuższego postoju lub holowania samochodu. W żadnym wypadku nie wrzucamy luzu (N) podczas jazdy, jak to niekiedy bywa w przypadku manualnej skrzyni biegów. Na luzie (N) ciśnienie oleju w skrzyni biegów spada do wartości spoczynkowej, co grozi uszkodzeniem jej podzespołów lub w skrajnych sytuacjach zgaśnięciem silnika i odłączeniem wspomagania kierownicy i hamulców.

PS. Niestety większość awarii automatycznych skrzyń biegów to wina użytkowników. Kierowcy nie przestrzegają podstawowych zasad jazdy albo kupują używany samochód z automatem z ciekawości i bez doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites

Może to moje złudzenie, ale jak auto pochodzi sobie na N to skrzynia lepiej zmienia biegi już od samego ruszenia z miejsca niż gdy przełączam a P i ruszam.

Wszędzie czytałem, że za nim sprawdzi się poziom oleju w skrzyni to trzeba po przełączać biegi, ustawić na N i sprawdzić poziom.

Spróbuj na P sprawdzić poziom jak jest korek przelewowy, a nie bagnet. Dużo oleju wyleci, a gdy po przełączasz biegi i ustawisz na N wtedy jest prawidłowe wskazanie.

Pozdrawiam

Najlepiej gdyby na ten temat wypowiedział się ktoś kto codziennie naprawia automaty, będziemy mieli 100% pewność jak jest naprawdę.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj na P sprawdzić poziom jak jest korek przelewowy, a nie bagnet.

Najlepiej gdyby na ten temat wypowiedział się ktoś kto codziennie naprawia automaty, będziemy mieli 100% pewność jak jest naprawdę.

Jestesmy na forum Audi, i tu sprawdza sie olej bagnetem. Jak jest w innych autach... nie wiem.

Oczywiscie za najlepiej zeby wypowiedzial sie fachowiec od ASB... ale niestety takiego tu nie znajdziesz. Rozmawialam z tymi mechanikami od ASB. Ze jest forum np. Audi i inne, pytalam czy oni cos pisza na tych forach itd... Popatrzyli na mnie jakbym spadla z ksiezyca, i odpowiedzieli ze nie.

Dlatego tez mozemy sobie doradzac na zasadzie tego co sami doswiadczylismy lub opierajac sie na tym co pisza koledzy na innych forach.

Pozdrawiam Dana :)

ps. Poniewaz na forum nie ma raczej fachowcow od ASB, polecam ten link. Moze sie komus przyda...

http://www.mercmania.pl/porady/ASB.htm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...