Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Olej hydrauliczny wspomagania kierownicy.


Natanael

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, od niedawna zaczely wydobywac sie dziwne dzwieki podczas zweikszania obrotow (ale przestawalo przy ok 2100) i przy skretach kierownicy. Doszedlem do wniosku ze to pompa wspomagania. Spojrzalem do zbiorniczka i faktycznie plynu bylo malo. Pojechalem do hurtowni zeby zakupic olej i dolac. Zapytano mnie tam jakiego koloru plyn jest wlany (bo sam model samochodu nie wystarczy). No to biala kartka w dlon, do zbiorniczka i kolor plynu - zolty.

Wiem ze najpopularniejszy jest zielony, ale mysle sobie - no raczej kolorow nie pomylilem. Ide do niego i pokazuje - on ze faktycznie zolty. No to kupilem zolty i dolalem. Wszystkie objawy ustapily natychmiast. Przyjechalem jednak do domu i zaczynam grzebac w internecie na temat tych plynow. I na jednej stronie ktos napisal ze po latach pracy kolor plynu moze zmienic sie z zielonego na zaoltawy/bursztynowy/brazowawy.

I teraz moje pytanie brzmi: Czy spuszczac caly olej i wlac tam zielony. Czy zostawic tak jak jest?

Jak to jest z mieszaniem sie tych plynow?

(Mialem jechac ten plyn do ASO, ale ze mam malo czasu ostatnimi dniami, a serwis daleko, to musialem podjechac do tej hurtowni)

Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie np cos buczy podczas skretu ale ustaje po kilku przejechanych kilometrach moze ja tez musze zminic bo ja tez mam taki brazowawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michail5566 na pewno musisz sprawdzić poziom bo wygląda na to, że masz za mało oleju dlatego po zrobieniu kilku km gdy silnik i cała reszta złapie temperatury jest poprawa

ps: oczywiście wymiana jest jak najbardziej zalecana włącznie z przepłukaniem całego układu... olej z ASO (1l 44zł kosztuje - musisz kupić 2l) - procedura wymiany jest opisana na forum w kilku wątkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michail5566 na pewno musisz sprawdzić poziom bo wygląda na to, że masz za mało oleju dlatego po zrobieniu kilku km gdy silnik i cała reszta złapie temperatury jest poprawa

ps: oczywiście wymiana jest jak najbardziej zalecana włącznie z przepłukaniem całego układu... olej z ASO (1l 44zł kosztuje - musisz kupić 2l) - procedura wymiany jest opisana na forum w kilku wątkach

wlasnie w zbiorniczku jest go bardzo duzo. od zakupu nic nie zmienialem a bylo go tyle ze sie wylewal wiec troszke odpompowalem strzykawka zeby nie kapalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pozostaje wymiana.....

JA SIE OBAWIAM ZE TO MOZE SIE KONCZYC POMPA WSPOMAGANIA ALE TO CHYBA BY CALY CZAS BUCZALA A NIE TYLKO GDY NIE JEST ROZGRZANY?? CZY JAAK??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować za wcześnie - przepłucz układ nowym olejem (pierwszy 1l butelki pójdzie) a później zalej świeżym (kolejny litr pójdzie - 0.8l +/-) oczywiście ori z ASO (zielony)

Taki zabieg powinien załatwić problem z odzywającą się pompą. Koszt 100zł (2l ori oleju) więc nie ma co gdybać tylko trzeba to wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie buczalo bardziej jak byl zimny. jak sie rozgrzal choc troche to duzo mniej. Teraz jak jest dosc oleju to jest cichutko.

Rozmawialem z mechanikami w ASO i powiedzieli ze jak dolalem tak malo oleju (mniej niz 100ml) to nie powinno sie nic stac z pompa. Ale zalecaja wymiane. Im szybciej tym oczywiscie bezpieczniej.

/edit

Paniki nie ma:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jak "buczy" na zimnym a później przestaje to przyczyną jest niski poziom oleju w zbiorniczku i dolanie (nawet powyżej MAX na bagnecie nakrętki) powinno sprawę załatwić... michail5566 napisał, że oleju ma pełno więc pozostaje wymiana z płukaniem

olej ==> http://allegro.pl/oryginalny-g004000m2-vw-audi-plyn-do-wspomagania-i1999643441.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...