wrclaguna Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 MONTAŻ PRZEŁĄCZNIKA DEAKTYWACJI PODUSZKI PASAŻERA AIR BAG ON/OFF Wyłacznik AIR BAG ON/OFF deaktywacji poduszki pasazera był niestety jako doposażenie w naszych Beósemkach No i zawiatał u mnie taki bayer Na szczęście doprowadziło nam instalacje i nie musimy targac tunelu srodkowego aby dostac się do sterownika AIR BAG bo własnie on tam sie znajduje Ja byłem królikiem doswiadczalnym i musialem niepotrzebnie wyciągać tunel Nawet nie uzyskałem takiego info z ASO Ale koniec końcem mile byłem zaskoczony prawie juz gotową instalacją po włacznik AIR BAG ON/OFF Zatem przyjdzmy do poszczególych części W serwisie jest do kupienia cały zestaw do doposazenia uruchamiany kluczykiem 8K1 098 237 Cena w ASO około 311 PLN Spis potrzebnych części - 1K0 919 237 D przełącznik na kluczyk dodezaktywacji poduszki pasazera - 8K1 941 509 A włacznik swiateł awaryjnych z napisem AIR BAG - 7L0 972 776 oprawka wtyczki 6 PIN do przełacznika na kluczyk - 000 979 025 E Piny 3 szt. czyli 2 kabelki - 6Q0 972 726 wtyka 12 PIN - 000 979 019 E Piny 3 szt. czyli 2 kabelki - 6Q0 972 736 wtyka 12 PIN - 000 979 020 E Piny 3 szt. czyli 2 kabelki - 000 979 034 E Piny 3 szt. do wtyki 17 PIN CZARNA w dolnym słupku A - Przewody 0.5 mm ok . 2.5 mb dopasować do długosci - VAG-COM - Klucz 8 , srubokręt - Tasma izolacyjna , lutownica , cyna *** Wazne !!! Jezeli mamy Pakiet oswietlenie tzn. m.in. schowek podswietlany nie musimy kupować wtyk : 6Q0 972 726 6Q0 972 736 Na poczatek zaczniemy od demontazu schowka pasazera aby miec oczywiscie dostep do instalacji . Odciągamy boczna osłonę deski rozdzielczej oraz dolną osłonę progu aby miec dostep do czarnej wtyki 17 PIN tam gdzie sie wepniemy kabelkami – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie przedniego pasażera. – Otworzyć pokrywę podręcznego schowka i wykręcić śruby . - Wyjąć podręczny schowek na tyle, aż będzie można rozłączyć elektryczne złącze wtykowe przy wtyczce centralnej. Odczepić osłonę tablicy przyrządów 1 po stronie przedniego pasażera od podręcznego schowka i zdjąć ją. Jak juz wyciagnęlismy schowek pasazera przystępujemy do rezania otworu na przełacznik AIR BAG ON/OFF Mierzymy długości szerokość przełącznika robiąc odpowedni otwor w schowku dopasowujac go . Mysle ze nie bedzie z tym problemu ja uzyłem malej wiertarki robiąc kilka otworow a póżniej obcęgami wyciąłem plastik . Ranty podszlifowałem małym pilnikiem i dopasaowałem na tip top Jezeli to już wykonamy zabieramy sie za instalację . Wtyka do włącznika dezaktywacji poduszki pasazera 7L0 972 776 i Piny 000 979 025 E Wtyki łaczące schowek z reszta instalacji 6Q0 972 726 6Q0 972 736 i Piny 000 979 019 E 000 979 020 E Teraz przechodzimy do przedniego słupka A Interesuje nas czarna wtyka 17 PIN numer 4 Odpinamy wtyki ze słupka A odbezpieczamy wtyczkę i zakładamy Piny 000 979 034 E Wszystko ładnie lutujemy i izolujemy jak ORI Oczywiscie składamy wszystko do qpy i skręcamy schowek w odwrotnej kolejności Teraz przechodzimy do włacznika swiateł awaryjnych z możliwościa wyłączenia poduszki pasazera 8K1 941 509 A Odciągamy osłone ekranu MMI i odpinamy stary włacznik . Po sprawdzeniu instalacji ( schematu ) i ściagnieciu niepotrzebnie tunelu ( 2 godziny stracone ) okazuje sie ze mamy juz podciagniety fabrycznie kabelek do wtyki :> Krótko mówiąc zmieniamy tylko ze starego na nowy włacznik swiateł awaryjnych z możliwościa wyłączenia poduszki pasazera :gwizdanie: SCHEMAT PODŁĄCZENIA Na koniec oczywiscie kodowanie Wchodzimy w AIR BAG 15 pózniej Security Access16 wpisujemy kod dostępu 20324 Adaptaction 10 Chanel 12 Air Bag adaptations-Key switch i klikamy na Air Bag deactiviation key switch Installed Do It! 1
A4B9 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 dzięki info "wrclaguna" kupiłem zestawik u numerze 8K1 098 237, kosztuje 318 zł bez rabatu:wink:. Są kostki, kabelki, przełącznik awaryjnych, przełacznik do deakywacji poduszki, płyta CD z instrukcją. <br /><br /> <br /><br /> <br /><br />
wrclaguna Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2012 Montaż łatwizna jedynie uważać trzeba będzie aby kabelków nie pomylić
arek776 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Tak z ciekawości zapytam. Czy czasem nie ma pomyłki w opisie? Jest "Akumulator należy podłączać przy włączonym zapłonie. " - czy na pewno przy włączonym???
wrclaguna Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 Tak jest opisane tez w programie ELSA .
arek776 Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 I tak robicie naprawdę? Wydaje się to dziwne zalecenie. Przecież nawet podłączając akumulator idą przepięcia póki klema nie będzie dobrze przyłączona do aku. A patrząc na uwagi dotyczące delikatności podzespołów to raczej im takie rzeczy nie służą. Ja zawsze odłączałem i podłączałem przy wyłączonym aku. A Wy?
wrclaguna Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 W B8 akumulator posiada dodatkowe zabezpieczenia jak i na + (zapalnik) tak i na - (sterownik) . Oprocz tego sa tez modele z sterownikiem regulacji napiecia . Przy kazdej pracy zwiazanej z jakąkolwiek modernizacją w aucie zawsze podpinamy dodatkowy akumulator (prostownik) z przodu auta ( nie do AKU ) . Jezeli chcemy podładowac akumulator (podtrzymac napiecie ) podłaczmy je w całkiem innym miejscu auta .
rslj Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 W Leonie II miałem wyłącznik poduchy, w A4 już nie ma, ISOFIX też brak. Śmieszne to. LEON 80 kzł nowy, A4 240 kzł nowa.
k-onrad Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Witam, Muszę przeprowadzić taki zabieg w mojej audi a4 b8 avant z 2009. Ale niestety nie jestem ani mechanikiem ani elektronikiem gdzie to można zrobić ? w ASO? czy może macie jakieś propozycje w okolicach Lublina ? Oczywiście jak coś to i w Polskę mogę się przejechać
wrclaguna Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 W ASO to zrobia bez problemu tylko musisz zamowic zestaw do doposazenia
k-onrad Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 tylko trochę sporo chcą ..mianowicie 1100 zł brutto :/
wrclaguna Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 tylko trochę sporo chcą ..mianowicie 1100 zł brutto :/ Wpadaj do załozymy
matiteam3 Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 Kolego a możesz mi coś doradzić bo właśnie nie wiedziałem i podłączyłem prostownik pod akumulator w celu naładowania i świeci mi od tej pory poduszka powietrzna podłączyłem auto pod komputer i wyskoczył błąd ''wyłącznik zapalnika akumulatora, rezystancja za duża'' bezpiecznik przy klemie jest dobry bo samochód pali proszę o pomoc, mowa o audi a4 b8 8k0
wrclaguna Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 Zestawienie montażowe zapalnika układu odłączania akumulatora 1 - Elektryczne złącze wtykowe Zapalnika układu odłączania akumulatora 2 - Nakrętki 3 - Zapalnik układu odłączania akumulatora 4- Uchwyt bezpieczników A 5 - Osłona 6- Zacisk dodatni Wymontowanie i zamontowanie zapalnika układu odłączania akumulatora Jeśli po wypadku świeci się lampka kontrolna poduszki bezpieczeństwa , sprawdzić za pomocą VCDS , czy zapamiętane są dane zderzenia. Jeśli tak jest, sprawdzić, czy w pamięci usterek zapalnika układu odłączania akumulatora zapisana jest usterka »Rezystancja za duża«. Jeśli tak, należy wymienić zapalnik układu odłączania akumulatora Zapalnik układu odłączania akumulatora odłącza elektrycznie obwód prądowy przy każdym zadziałaniu poduszki bezpieczeństwa. Zapalnik układu odłączania akumulatora musi być zawsze wymieniany po jednym zadziałaniu. Zapalnik układu odłączania akumulatora jest dostępny jako część zamienna tylko razem z uchwytem bezpieczników A Aby oddzielnie wymienić zapalnik układu odłączania akumulatora można go odkręcić od części zamiennej i zamontować go na dostępnym uchwycie bezpieczników A , w sposób opisany w dalszej części. – Włączyć zapłon. – Odłączyć przewód masy akumulatora przy włączonym zapłonie . – Wyjąć mocowanie kompletu narzędzi. – Wykręcić nakrętki 2 i 3.
matiteam3 Opublikowano 17 Maja 2013 Opublikowano 17 Maja 2013 kolego ale zauważyłem że te złącze wtykowe do zapalnika jest nadłamane czy może ono mieć wpływ na to że świeci poduszka powietrzna ? czy dostanę takie złącze w ASO?
wrclaguna Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Opublikowano 17 Maja 2013 Odczytaj błedy kompem dla pewności .
matiteam3 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 błąd jak wyskakuje to ''zapalnik wyłącznika akumulatora zwarcie do masy rezystancja wysoka''
wrclaguna Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Opublikowano 21 Maja 2013 Do wymiany zapalnik na AKU Poprostu zadziałał
matiteam3 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 a jak wezmę i połączę te kabelki z tego złącza wtykowego to przestanie świecić chce po prostu sprawdzić czy faktycznie to ten bezpiecznik zadziałał ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się