Jump to content
IGNORED

[ALL] Montaż radia- problem


Recommended Posts

Witam was forumowicze. Ostatnio zakupilem nowe radio i napotkalem sie na duzy problem...W swojej niunce mialem juz radio AEG ,ktore dzialalo znakomicie lecz z racji jego starosci i wyniszczenia postanowilem zainwestwoac w nowe:) Gdy juz otrzymalem radio odrazu postanowilem podlaczyc je pod auto(radio z kostka ISO) i tutaj wlasnie napotkalem omawiany problem...W radiu podswietla sie przycisk POWER, lecz gdy go naciskam radio kompletnie nie reaguje...Wystraszylem sie ze to jakies felerny model wiec podjechalem do znajomego ktory podlaczyl je do swojej starej t4 i odrazu zaczelo dzialac. Wiec ze zdziwieniem wymontowalismy jego radio i postanowilsimy sprawdzic czy zadziala u mnie.Wynik doswiadczenia byl jeszcze gorszy niz w moim zakupionym radiu, poniewaz nie podstwietlil sie zaden przycisk, nie wspominajac o uruchomieniu samego radia...Pomyslelismy ze moze bezpieczniki, posrpawdzalsimy i wszystkie ok...Wsadzialem teraz stare radio(AEG tez z kostka ISO) i dziala poprawnie...Wiec czy ktos moglby mi powiedziec co jest nie tak ? Z gory dziekuje za odpowiedzi:)

Link to comment
Share on other sites

to banalny problem. trzeba polaczyc inaczej wkostkach zasilania przewody. czerwony z czerwonym zolty z zoltym zalezy jak masz teraz podlaczone moze byc na odwrot. daj fote przejrzysta zeby zobaczyc jak masz polaczone wtyczki i daj model nowego radia

Link to comment
Share on other sites

wlasnie tez tak myslelismy ale czy tak nie jest latwo spalic radia ? podam ci model ale pewnie mnie wysmiejesz(kupilem tanie radyjko bo nie bylo duzych funduszy) Model to Dalco DL-900...Ale osobiscie powiem ze jak podlazcylismy je do kolegi T4 to gralo lepiej od mojego starego AEG :)

Link to comment
Share on other sites

Miernik w dłoń i wsprawdzic gdzie jest stałe +12V a gdzie pod przekręceniu kluczyka. Później sprawdzić na który przewód powinno radio dostać odpowiednie napięcia i porównać. W razie co pozmieniac w kostce i tyle. Nic nie spalisz najwyżej bezpiecznik wywali. Jak byc nawet podłaczył na owrót + z - to nie powinno sie nic stać jesli radio ma dobre zabezpieczenia.

Link to comment
Share on other sites

przewaznie to jest kwestia zamiany jednego kabla tak jak mowie zoltego i czerwonego. jak masz polaczone kable?? nic nie spalisz nie ma takiej mozliwosci sa dwa bezpieczniki w samochodzie radio zapalniczka i w radiu.

Link to comment
Share on other sites

no dobra w kostce tej ISO kable sa podlaczone identycznnie,roznica jest w podlaczeniu kabli w tej wtyczce od radia z tym ze tam kable kazde sa na innym miejscu :( sora ze tak motam ale jestem w tym zielony:(

To zrób zdjęcia. Jak masz to podłączone i oddzielnie wtyczki od samochodu i od radia. Wtedy to zobaczymy i powiemy co jak podłączyc..

Link to comment
Share on other sites

To do radia ktore dziala

6c6986f31a138ec1m.jpg

3b20c6f1edb52a93m.jpg

c0e70792f9112b9bm.jpg

fca5264db318b625m.jpg

Nowe:

462ed9a3aafd7eadm.jpg

6882112f61f8e9ddm.jpg

e81c41e31e34caf2m.jpg

9604d151f0c0da7dm.jpg

mam nadzieje ze bedzie to dla was przejrzyste :)[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 14:33_________________________________________________na dodatek w starym radiu bezpiecznik jest 15 w nowym 10 czy to jest wazne przy zamianie tych kabelkow ? :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Wg zdjęć wygląda że jest ok. Zrób tak. Zamień we wtyczce radia żółty i czerwony przewód. Tzn w ISO od nowego radia może miec inny układ i będzie głupiał. Choć powinno się uruchomić przy odpalonym samochodzie tak czy tak.

Jak mozesz to zrób jeszcze foto wtyczki w samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

dobra jak bede dzisaj lecial do garazu po autko to cykne fotke :) dzieki za pomoc :hi:[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 14:43_________________________________________________a tak jak mowie podejzana sprawa bo dlaczego swieci mi sie normalnie przycisk POWER ale jak juz go naciskam to nic nie dziiala ? jakby bylo cos zle z kablami to chyba i jego by nie podstwietlalo...a radio od kolegi z auto nic nie podswietlilo nie mowiac o wlaczeniu...

Link to comment
Share on other sites

Wg zdjęć wygląda że jest ok. Zrób tak. Zamień we wtyczce radia żółty i czerwony przewód. Tzn w ISO od nowego radia może miec inny układ i będzie głupiał. Choć powinno się uruchomić przy odpalonym samochodzie tak czy tak.

Jak mozesz to zrób jeszcze foto wtyczki w samochodzie.

widzicie zamienilem wlasnie te przewody i popalilem bezpieczniki na kablu i w radiu :( w ogole to mam dziwnie bo mam mase podlaczona do kabla do anteny...rozmiawalem z jakims tam znawca radia i powiedzial ze musze zainwestowac w jakias tam jeszcze kostke ktora proprostu bedzie dobrze przeprowadzac napeciec do radia...ale juz kompletnie sie pogubilem;./ wyrzuce to radio wraz z moim cholernym autem...u wszystkich gralo tylko nie u mnie ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisałem zrób foto kostki w samochodzie. Dziwne że zamiana czerwonego i żółtego cokolwiek spaliła usisz mieć coś w samochodzie pokopane.

Link to comment
Share on other sites

Radio powinno zagadać nawet bez zmiany pinów żółtego z czerwonym (tylko przy włączonym zapłonie, lub wyłączonym ale nie wyciągniętym kluczyku) w takim przypadku nie było wy tylko pamięci. Sprawdź czy dochodzą obydwa plusy miernikiem. A jak podepniesz + na minusa w radiu to możesz uwalić radio, tak że minusa lepiej nie ruszaj. Dobrze by było jakbyś wrzucił zdjęcie kostki zasilania w aucie bo może brakuje ci jednego plusa jak w B6.

Link to comment
Share on other sites

Radio powinno zagadać nawet bez zmiany pinów żółtego z czerwonym (tylko przy włączonym zapłonie, lub wyłączonym ale nie wyciągniętym kluczyku) w takim przypadku nie było wy tylko pamięci. Sprawdź czy dochodzą obydwa plusy miernikiem. A jak podepniesz + na minusa w radiu to możesz uwalić radio, tak że minusa lepiej nie ruszaj. Dobrze by było jakbyś wrzucił zdjęcie kostki zasilania w aucie bo może brakuje ci jednego plusa jak w B6.

zgadza sie :good:

Ewentualnie sprawdzić w którym pinie w samochodzie jest stałe +12V i podpiąc oba przewody pod niego tzn żółty i czerwony. WTdy nie będzie się wyłaczać po kluczyku.

Link to comment
Share on other sites

Dobra rada oddaj auto do elektryka jak się nie znasz, zapłacisz za montaż radia 50zl i po problemie a tak jak sam kombinujesz to więcej zepsujesz niż to warte.

Link to comment
Share on other sites

Ok wiec zeby wszystkim wam wyjasnic co bylo nie tak: Nie obylo sie bez wizytu u elektryka,ktory stwierdzil ze mam tylko kabel na 1 plusa zamaist na 2 i zrobil mostek na kablach od zasilania(u mnie zolty i czerwony) nastepnie okazalo sie ze radio nie chcialo grac,powodem byl zbyt slaby bezpiecznik wsadzony seryjnie na kablu zasilania(1A) a powinien byc (10A) gdzyz (3A) tez byla za slaba) teraz juz wszystko ladnie i pieknie gra:) dzieki wszystkim za porady!

Link to comment
Share on other sites

Ok wiec zeby wszystkim wam wyjasnic co bylo nie tak: Nie obylo sie bez wizytu u elektryka,ktory stwierdzil ze mam tylko kabel na 1 plusa zamaist na 2 i zrobil mostek na kablach od zasilania(u mnie zolty i czerwony) nastepnie okazalo sie ze radio nie chcialo grac,powodem byl zbyt slaby bezpiecznik wsadzony seryjnie na kablu zasilania(1A) a powinien byc (10A) gdzyz (3A) tez byla za slaba) teraz juz wszystko ladnie i pieknie gra:) dzieki wszystkim za porady!

Super że się udało. :good:

Co do tego mostka dlatego tez nalegałem na zdjęcie instalacji wewnątrz samochodu.

A co do biezpiecznika nie przyszło mi do głowy :chytry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...