denveco Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam serdecznie. Mam auto od 3 lat a w nim akumulator 80Ah 640A. Akumulator ma napiecie 12V. Auto ciezko odpalic za kazdym razem bez wzgledu na to czy stoi 2 dni czy 2 godziny. Nawet zaraz po zgaszeniu auta nie mozna juz go odpalic znaczy zakreci raz i koniec. Czy mozliwe ze mimo napiecia 12 Volt napiecie rozruchowe czyli te 640A wg tabliczki znamionowej nie ma juz tej wymaganej wartosci z biegiem lat i wyeksploatowanego sprzetu czyli ze te realne napiecie moze miec juz przypuscmy 400A. No chyba ze te 80Ah tez juz nie ma nominalnej wartosci co ma tez wplyw na problemy z rozruchem auta. Ale czy akumulator jest az tak slaby ze zaraz po zgaszeniu nie mozna go ponownie odpalic??
august Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jeśli ma 12V to raczej wszystkie ogniwa są sprawne. 3 lata to nie aż tak dużo, ale różnie może być. Zobacz czy w czasie ładowania jest 14,4 (przy odpalonym silniku). Może masz słabe ładowanie i stąd problemy. Jeśli z ładowaniem ok, to podmień aku na inny i zobacz czy problem występuje.
jihad Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Być może rozrusznik się zaciera i pobiera prąd, którego akumulator nie jest w stanie dostarczyć.
denveco Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Akumulator mam od 3 lat czyli od czasu kiedy mam samochod, a akumulator moze byc w aucie od kolejnych 3 lat co moze dac 6 lat. Ladowanie jest w granicach 14,1 Volta. Co do rozrusznika to nie mam pojecia. A czy moze byc ze np przy stacyjce kabel jakis jest luzny i nie ma dobrej przewodnosci?? Bo nieraz bywalo tak ze kluczyk w stacyjce dawalem w pozycje odpalanie i nie reagowal dopiero trzymajac tak kluczyc ruszalaem stacyjka to zalapywal. To moze kable w kostce albo w stacyjce cos. Juz sam nie wiem.
enjoypoznan Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Podłącz równolegle drugi akumulator to się dowiesz czy aku ma już dosyć czy rozrusznik pada. Zdrowy , naładowany akumulator ma 12,7V w spoczynku. Tylko w dieslu bardzo ważny jest prąd rozruchowy. A akumulator 6 letni nie ma już tych parametrów co dawniej.
denveco Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Aku ma napiecie dokladnie 11,97 V. Ale czy to mozliwe ze akumulator jest juz na tyle zuzyty ze zaraz po zgaszeniu auta gdzie alternator laduje aku nie mozna go bylo ponownie odpalic?? Ojciec ma zaraz przyjechac do mnie i sprobojemy go odpalic za pomoca kabli i drugiego auta.
enjoypoznan Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Tak , możliwe. Zwłaszcza że napięcie na to wskazuje.
denveco Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Hmmm, ojciec przyjechal samochodem podlaczylismy go odczekalismy troche iiii............... auto odpalilo. Kwestia tego czy przy nowym aku bedzie rownie obiecujaco....
enjoypoznan Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Kupuj nowy akumulator i się nie zastanawiaj. W Twoim przypadku pojemność ok 72AH. Polecam CENTRE-najlepiej futura.
denveco Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Obecnie mam 80 Ah 640A. Nie lepiej kupic 80Ah ale nie 640A tylko np 710A - 740A, by mial wiekszego kopa przy odpaleniu??
enjoypoznan Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Zgadza się. lepiej brać aku o większym prądzie rozruchowym przy tej samej pojemności.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się