Jump to content
IGNORED

[B5 ABC] Czyżby akaumulator był aż tak słaby...(??)


denveco

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Mam auto od 3 lat a w nim akumulator 80Ah 640A. Akumulator ma napiecie 12V. Auto ciezko odpalic za kazdym razem bez wzgledu na to czy stoi 2 dni czy 2 godziny. Nawet zaraz po zgaszeniu auta nie mozna juz go odpalic znaczy zakreci raz i koniec. Czy mozliwe ze mimo napiecia 12 Volt napiecie rozruchowe czyli te 640A wg tabliczki znamionowej nie ma juz tej wymaganej wartosci z biegiem lat i wyeksploatowanego sprzetu czyli ze te realne napiecie moze miec juz przypuscmy 400A. No chyba ze te 80Ah tez juz nie ma nominalnej wartosci co ma tez wplyw na problemy z rozruchem auta. Ale czy akumulator jest az tak slaby ze zaraz po zgaszeniu nie mozna go ponownie odpalic??

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ma 12V to raczej wszystkie ogniwa są sprawne.

3 lata to nie aż tak dużo, ale różnie może być.

Zobacz czy w czasie ładowania jest 14,4 (przy odpalonym silniku). Może masz słabe ładowanie i stąd problemy.

Jeśli z ładowaniem ok, to podmień aku na inny i zobacz czy problem występuje.

Link to comment
Share on other sites

Akumulator mam od 3 lat czyli od czasu kiedy mam samochod, a akumulator moze byc w aucie od kolejnych 3 lat co moze dac 6 lat.

Ladowanie jest w granicach 14,1 Volta.

Co do rozrusznika to nie mam pojecia. A czy moze byc ze np przy stacyjce kabel jakis jest luzny i nie ma dobrej przewodnosci?? Bo nieraz bywalo tak ze kluczyk w stacyjce dawalem w pozycje odpalanie i nie reagowal dopiero trzymajac tak kluczyc ruszalaem stacyjka to zalapywal. To moze kable w kostce albo w stacyjce cos. Juz sam nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Podłącz równolegle drugi akumulator to się dowiesz czy aku ma już dosyć czy rozrusznik pada. :hi:

Zdrowy , naładowany akumulator ma 12,7V w spoczynku. Tylko w dieslu bardzo ważny jest prąd rozruchowy. A akumulator 6 letni nie ma już tych parametrów co dawniej.

Link to comment
Share on other sites

Aku ma napiecie dokladnie 11,97 V. Ale czy to mozliwe ze akumulator jest juz na tyle zuzyty ze zaraz po zgaszeniu auta gdzie alternator laduje aku nie mozna go bylo ponownie odpalic?? Ojciec ma zaraz przyjechac do mnie i sprobojemy go odpalic za pomoca kabli i drugiego auta.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ojciec przyjechal samochodem podlaczylismy go odczekalismy troche iiii............... auto odpalilo. :disgust: Kwestia tego czy przy nowym aku bedzie rownie obiecujaco....

Link to comment
Share on other sites

Obecnie mam 80 Ah 640A. Nie lepiej kupic 80Ah ale nie 640A tylko np 710A - 740A, by mial wiekszego kopa przy odpaleniu??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...