trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam Jako, że znam się co nie co na TDI i pompach wtryskowych rozdzielaczowych postanowiłem zajerestrować się na forum A4 oraz pokazać Wam, drodzy forumowicze, moje zabawki i powolną ewolucję z Sedana do Coupe, z 1.6 TD do 1.9 TDI 1Z. Zapinamy mocno pasy i jedziemy! Wszystko zaczęło się od: Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania :-) Wczoraj zobaczyłem ofertę, dzisiaj pojechałem i kupiłem Samochód bez rdzy, bez poważnego dzwona, najprawdopodobniej tylko 3 elementy malowane Praktycznie wszystko orginalne (po za tym, co widać) z podobną datą produkcji. Dość wprowadzenia, pora przejść do faktów: Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku. Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA) Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu) Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y) Skrzynia biegów: AKM Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju. Wyposażenie: - system Procon-Ten - zielonkawe szyby - centralny zamek - Duo Sound - trzecie światło stopu - skórzana kierownica - hak - alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r) - tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak) - lotka ori Kamei Co zostało już zrobione: :arrow: nadwozie/wnętrze - odgrzybiony bagażnik - przepolerowany lakier (1 raz) - wyczyszczony środek - zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru - zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat - popodklejane welurowe boczki - wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu) - założony obrotomierz - dodatkowe zegary - tylnia blenda pod rejestrację - czarny panel do radia - obudowa akumulatora - lampy zespolone - przedni zderzak od audi 90 - atrapa chłodnicy od audi 90 - halogeny w zderzak - kierunkowskazy w zderzak - panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4 - półka pod 4 przyciski - przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny - płaskie wycieraczki - obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi - uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto - elektryczne lusterka - okrągły pająk po lifcie z b3 - nowe kable głośnikowe - ramka z filtrem kabinowym - półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound - ringi na zegary - czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów - alcantara - wskaźnik doładowania - tylni zderzak audi 90 :arrow: silnik, zawieszenie - filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz - wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy - mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów - ustawienie kąta wtrysku - termostat - simering pompy oleju - prawa gałka - gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!) - oil catch tank - amortyzatory przód Kayaba - nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid - regeneracja tylnich bębnów :arrow: podnoszenie mocy - boost pin - regulacja pompy - pompa 10mm - gov mod A teraz kilka zdjęć: Plany co do samochodu: :arrow: Lepsze wrogiem dobrego. 17.07.2009 Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy 30.08.2009r. Nowe zdjęcia z prac nad samochodem. Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika 24.09.2009r. Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten. 08.02.2010r Pompa wtryskowa 10mm. 17.04.2010r Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych :mrgreen: Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach: 25.04.2010r Pierwsza większa sesyjka samochodu: :arrow: Silnik. :arrow: Wnętrze. :arrow: Całość. 01.05.2010r Zabawy z polerowaniem alusków. 25.09.2010r A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80 Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki. 29.09.2010r Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy. A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas :mrgreen: Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki: 16.01.1011r Ringi na zegary: 27.02.1011r Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM. 18.04.1011r Kilka gratów z audi 90. 01.05.1011r Tylni zderzak z 90'tki. Alcantara. Film A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik. Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy! Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód: Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać: Walka z kabelkami: Prace skończone :mrgreen: A o to spis zmian, jakich dokonałem: - silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem - skrzynia BAA z półośkami - kompletna wiązka elektryczna z b4 - ABS - 4 elektryczne szyby - wzmocnienia boczne - zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza - chłodnica z TDI - wspomaganie kierownicy - lampki w rączkach - tarcze na tył - zregenerowanie tylnich zacisków - przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy) - zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona) - chromowane zamki drzwi - chromy pod szybami na drzwiach - instalacja Car Audio (jeszcze w budowie) - wspawanie łap silnika do podłużnic - i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!". [br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 20:54_________________________________________________I to by było na tyle jeśli chodzi o historię mojej czarnulki ;-) Wszystko zaczęło sie od tego, że 1.9 TDI okazał się tak zdrowym silnikiem, że zacząłem szukać jakiejś nowszej karoserii dla tego silnika. Przejrzenie serwisów aukcyjnych, telefon, wyjazd i samochód kupiony. Oto co udalo mi się wyrwać za naprawdę dobre pieniążki. Przedstawiam Audi Coupe 2.0 115KM z podtlenkiem azotu. Co do wyposażenia to tak: - ABS - skóra - elektryczne szyby - elektryczne lusterka - elektryczny szyberdach - procon-ten - podgrzewane fotele - lusterko do makijażu pasażera z podświetleniem - centralny zamek z pilota (w drzwiach brak bębenków na kluczyk ) - dodatkowe zegary - sportowa kierownica 3-ramienna (włoskie Nardi) - sportowe zawieszenie Boge oraz inne pierdoły, które będę odkrywał. Samochód stoi na 16 calowych alufelgach. Dostalem do niego również zimowe opony na 15 calowych felgach oraz dwa nowe tylne amortyzatory. O przednie światła się nie martwcie, poprzedni właściciel gdzieś lekko przychaczył i jedną lampę rozbił, drugą mi dał (tą pierwszą też, ale bez szkła i bez dwóch uchwytów ). Do tego dostałem w prezencie cały bagażnik jakieś pierduł, łącznie z kompletnymi prawymi drzwiami do coupe i dwoma przednimi bocznymi szybami. Jak to 19 letni samochód, wymaga niewielkich poprawek, hamulce i ręczny trzeba reanimowac (przednie tarcze wentylowane), środek do porządku doprowadzić, kabelkomanię itd. W niedługim czasie trafi tutaj moje 1.9 TDI Zaczynamy zabawę ze swapem Pierwsza porcja zdjęć: Jak widać, wszystkie przyciski na konsoli środkowej mają swoje kostki :mrgreen: Kierownica, trochę zniszczona ale jak na Coupe przystało - trójramienna. Ozdobna maskownica oczywiście jest ale wyszła za potrzebą przy robieniu zdjęcia. To nie instalacja radia lecz rzeźniczy wymysł podłączenia dodatkowych zegarów :shock: Czujniki są w silniku ale zegary nie działają, nie dziwne. Ecu sobie spokojnie wisi, kable to elektryka prawych drzwi. Miła niebieska dioda :mrgreen: Już niedługo silniczku tutaj zabawisz :mrgreen: Na dwie godziny spuścić mnie z oczu, hihi. Duuuuużo pracy mnie jeszcze czeka. Wydaje się bez dzwona, plastiki z belki przedniej mają dobrą datę produkcji. Wiązka silnika przygotowana do wyjęcia a tuż za nią pewnie z silnikiem wyjadę ;-) Wyjeżdżamy silnikiem :-) Jak to przystało na prawdziwego "mencyzne", przed włożeniem trzeba partnerkę odpowiednio przygotować :-) A więc silnik już prawie wjechał (coby nie zmoknął) a ja jutro wygłuszenia od TDI przeszczepię do Coupe (te między skrzynią a karoserią). Do tego serwo zmienie i jakieś tam pierdułki. Silnik już siedzi :mrgreen: Teraz pasuje się wziąć za środek, zacznę od odkurzacza ;-) A teraz czekam na gratulacje :mrgreen: Kilka aktualnych zdjęć. Jak widać wizualnie jest jeszcze trochę do roboty ale jak każdy wie, dla mnie największe znaczenie zawsze miały względy mechaniczne a tutaj jest już dobrze :mrgreen: Co do wyglądu to muszę wyrównać wszystkie linie karoserii bo tutaj coś krzywo leży, tam coś odstaje itp :-/ Powoli i konsekwentnie wszystko się ogarnie a samochód u mnie naprawdę dostanie drugie życie.
rookie Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Szacunek i świetny wybór silnika. Jak dynamika? Większa niż w sedanie czy to samo?
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Powiem Ci dość ciekawą rzecz, której raczej nikt się nie spodziewa, że sedan i coupe mają tą samą długość a gości u mnie cały kompletny wydech z b3 1.6 TD Abstrac**jąc nieco od Twojego pytania ale wspominając o jakiś planach to z tyłu wyląduje wydech z Avanta TDI czyli dwururka, mam taki w szopce, ori w super stanie, tylko czasu jak narazie brak... A co do dynamiki to Coupe jeździ lepiej niż sedan. Nie wiem czemu tak jest Może to dlatego, że Coupe ma sztywniejszą karoserię, jest niższe o parę cm oraz ma sportowe zawieszenie i z przodu zawieszenie -20mm, bo tył to chyba ori. Jak chodzi o przyśpieszanie to jest podobnie bo wagi podobne ale wrażenia subiektywne są zupełnie inne
bezimienny Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ładnie a co do tego zawieszenia, to może wydaje ci sie że z przodu jest zawieszenie -20, po wsadzeniu diesla jak nie wymieniales sprężyn to musowo przód siądzie troche w porównaniu do benzyny. Pozdrawiam
trepek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2012 Hmm... mam gdzieś w szopce sprężyny od Avanta TDI to podmienie w wolnej chwili i zobaczymy co będzie
bartek-skom Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Ładne Coupe powstaje Mam wielki sentyment do Coupe.. jedno z lepszych aut które mialem
--Arkadia-- Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 podziwiam za talent! Wykorzystaj to i otwieraj warsztat!
wujo1 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 widzę że całe forum audi 80 przenosi się na forum A4 :>
trepek Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Dziękuje za miłe słowa, zmotywują mnie one do dalszej i systematycznej pracy nad pogłębianiem swojej wiedzy i późniejszej pomocy strapionym i potrzebującym na tym forum podziwiam za talent! Wykorzystaj to i otwieraj warsztat! Jeszcze mało wiem tak naprawdę, toż to ledwie parę śrubek odkręciłem w samochodzie Teraz zacznie się zabawa bo mi takie świetny wynalazek jak nastawnik potencjometryczny najprawdopodobniej nawala, trzeba będzie przerobić cały osprzęt na ten z a4.
Murdzi Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Kolego, znam temat nastawnika potencjometrycznego, czyli nasz kochany Bosch. Trzeba będzie zmieniać na Pierburga Widziałem gdzieś dzisiaj na forum u nas ecu od 1Z za 90zł Zostaje kupić nastawnik, ori wiązkę i przepływkę
trepek Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 Jutro odpinam impulsator ze skrzyni i zobaczę jak się będzie zachowywać silnik Bo problem jest taki, że na biegu jałowym od czasu do czasu szarpie silnikiem, tak jakby pompa podała mniej paliwa na jeden wtrysk, szarpanie jest przypadkowe i chaotyczne. Narazie typowych objawów szarpania na 4-5 biegu przy niskich obrotach nie zauważyłem, pewnie w specyficznym miejscu ścieżki się wytarły. Chociaż podepnę również VAGa ale dawka by się nie zmieniła przecież sama...[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 00:14_________________________________________________No i kompletuję graty do przekładki na Pierburga
Murdzi Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Trepek, bardzo rozsądnie Kompa tanio Ci znalazłem, teraz szukać reszty gratów... Zakładam, że sam to będziesz podłączał patrząc na Twoje wcześniejsze dokonania. Mi śpiewali coś koło 1000zł za przekładkę
trepek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Pompa 200zł, wiązka z a4 plus przepływka z a4 za 70zł, jeszcze obudowa filtra powietrza no i ECU, tylko że chyba od razu będę zakładał jakieś 16 bit z dobrym sofcikiem
Murdzi Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 E, to się zmieścisz w naprawdę dobrej cenie. Warto, bo zmiana na nastawnik indukcyjny to koniec kłopotów. A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków
trepek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków Się wie, zobacz do mojego podpisu Akurat z pompami jestem za pan brat ale jak to mówią, szewc bez butów chodzi i miałem nastawnik potencjometryczny No ale dawca silnika był w tak śmiesznie niskiej cenie (audi 80 avant) a silnik tak ładnie klekotał, że nie mogłem nie wziąć.
danu44 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Witaj Jestem pod wielkim wrazeniem Twojego talentu i pracowitosci... Zeby tak nasi mechanicy mieli choc obrobine z tego zapalu do mechaniki ktory Ty posiadasz, to nasz autka naprawde jezdzilyby super. Jeszcze raz gratuluje... Pozdrawiam Dana ps. jesli kiedys otworzysz warsztacik to bede Twoja pierwsza klientka....
trepek Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 Nie wiem czy kiedykolwiek otworzę warsztat, ponieważ studiuję dwa oddzielne kierunki (budownictwo i informatyka) ale ludzie przyjeżdżają do mnie sami z różnymi problemami Będzie się coś psuć, załóż temat na forum, możesz nawet na PW mnie powiadomić a ja w nim z pewnością coś napiszę. Bo VAG to takie klocki, a ja zawsze lubiałem zabawę lego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się