Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Od sedana do Coupe, od TD do TDI. Audi 80 b3 -> Coupe, dwa swapy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Jako, że znam się co nie co na TDI i pompach wtryskowych rozdzielaczowych postanowiłem zajerestrować się na forum A4 oraz pokazać Wam, drodzy forumowicze, moje zabawki i powolną ewolucję z Sedana do Coupe, z 1.6 TD do 1.9 TDI 1Z. Zapinamy mocno pasy i jedziemy!

Wszystko zaczęło się od:

Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania :-) Wczoraj zobaczyłem ofertę, dzisiaj pojechałem i kupiłem :D Samochód bez rdzy, bez poważnego dzwona, najprawdopodobniej tylko 3 elementy malowane Praktycznie wszystko orginalne (po za tym, co widać) z podobną datą produkcji. Dość wprowadzenia, pora przejść do faktów:

Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku.

Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA)

Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu)

Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y)

Skrzynia biegów: AKM

Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju.

Wyposażenie:

- system Procon-Ten

- zielonkawe szyby

- centralny zamek

- Duo Sound

- trzecie światło stopu

- skórzana kierownica

- hak

- alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r)

- tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak)

- lotka ori Kamei

Co zostało już zrobione:

:arrow: nadwozie/wnętrze

- odgrzybiony bagażnik

- przepolerowany lakier (1 raz)

- wyczyszczony środek

- zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru

- zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat

- popodklejane welurowe boczki

- wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu)

- założony obrotomierz

- dodatkowe zegary

- tylnia blenda pod rejestrację

- czarny panel do radia

- obudowa akumulatora

- lampy zespolone

- przedni zderzak od audi 90

- atrapa chłodnicy od audi 90

- halogeny w zderzak

- kierunkowskazy w zderzak

- panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4

- półka pod 4 przyciski

- przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny

- płaskie wycieraczki

- obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi

- uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto

- elektryczne lusterka

- okrągły pająk po lifcie z b3

- nowe kable głośnikowe

- ramka z filtrem kabinowym

- półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound

- ringi na zegary

- czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów

- alcantara

- wskaźnik doładowania

- tylni zderzak audi 90

:arrow: silnik, zawieszenie

- filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz

- wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy

- mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów

- ustawienie kąta wtrysku

- termostat

- simering pompy oleju

- prawa gałka

- gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!)

- oil catch tank

- amortyzatory przód Kayaba

- nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid

- regeneracja tylnich bębnów

:arrow: podnoszenie mocy

- boost pin

- regulacja pompy

- pompa 10mm

- gov mod

A teraz kilka zdjęć:

daa48e72c7bf8ed1m.jpgfead09e7a7e8e709m.jpg9313ca0be6c0ab09m.jpgc9882b67685b963am.jpg

f9e4638d33f1647cm.jpg3ca71eedd0fe1717m.jpg4f65938f89c2dfd0m.jpg

Plany co do samochodu:

:arrow: Lepsze wrogiem dobrego.

17.07.2009

Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy

cfe15b91be3be1a0m.jpg4236f747d06445fbm.jpgf7ce73ad1db0ed44m.jpeg475055985d3e8c55m.jpgc3318639641e7bd9m.jpg3874457f69d55e1em.jpg

30.08.2009r.

Nowe zdjęcia z prac nad samochodem.

Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika

f538b5e21575158dm.jpgdcec454f32050efdm.jpg36c42d96e11075b3m.jpgffc9fbe08e99c789m.jpgd749c7c3a3fe1e73m.jpg

24.09.2009r.

Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten.

447ba7af4c153337m.jpg19f1a39420686b1em.jpg

08.02.2010r

Pompa wtryskowa 10mm.

23ff5284be373d4am.jpg

17.04.2010r

Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych :mrgreen:

Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach:

94790d63bd85f132m.jpg983aac167e3668d3m.jpg66eba4a9bc3d6bedm.jpg305d533ada2a09dfm.jpg

25.04.2010r

Pierwsza większa sesyjka samochodu:

:arrow: Silnik.

1d035db986ae9d63m.jpg3ff9a16a49f01e3am.jpg

:arrow: Wnętrze.

3bd7f01955639bcam.jpg9e5bf103f73e8056m.jpg06ca42ecbc226e96m.jpg

47c65a155aa20e67m.jpg4ca4b4c37b8d22acm.jpgb4661e2cf3255c96m.jpgee98a9eb0e955ae1m.jpg

:arrow: Całość.

fa8ab12ef4d33310m.jpgd502486ed10ff825m.jpg36faac9d4035e7e7m.jpgf851feec1171579cm.jpg577214ce8a02a28fm.jpgadb267f86cb6392em.jpg

65293aeaefd45ed9m.jpg8dedb9ca32cf5921m.jpg5637e4cc0e826e27m.jpg5e3db4541b99dd6dm.jpg857551022d51b98am.jpg

01.05.2010r

Zabawy z polerowaniem alusków.

c7442249be506f59m.jpg1f8fd03fb3c9f7dcm.jpg7b28a95cd49cd448m.jpg

25.09.2010r

A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80

d764cbb716cb646fm.jpgbd5f3d1c651475f7m.jpg6c80c06dd8f92ff5m.jpge0949d7db175df8fm.jpg

bfdd9ce6c55a0f92m.jpgba3ceeb2c5b5074dm.jpgac63186636aedb4am.jpg

Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki.

53a2bf46d5197fbdm.jpg22dfaf775e45f694m.jpgea96e1526fd8f465m.jpg3260dd0efde2f5b3m.jpg

29.09.2010r

Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy.

bc820961a5e20ee7m.jpg

A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas :mrgreen:

3484f73309dfec9bm.jpg964a1fbe172746adm.jpg

Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki:

8933e01f41cf2565m.jpg434770ee8daae516m.jpg

16.01.1011r

Ringi na zegary:

f6114671ca471884m.jpg

27.02.1011r

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM.

dscf5114.th.jpg

dscf5113r.th.jpg

18.04.1011r

Kilka gratów z audi 90.

f9491f20e5fd6430m.jpg59c11e6e1cae6d45m.jpg4525126235e5e49cm.jpgccca80c46806acb2m.jpg

01.05.1011r

Tylni zderzak z 90'tki.

18ffd306efe83dfem.jpg

Alcantara.

8945e4a6a7a59462m.jpg

Film

A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik.

Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy!

Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód:

a6f2ff03d60f3e53m.jpg18394455cbca527em.jpg

Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać:

99d8cc75efb551d4m.jpg 262c2d913461cbd8m.jpg 0b7476345fc8cb3em.jpg cedef825d0c1feccm.jpg adaa0f75182cb6a3m.jpg 3435474b8509e91am.jpg

b86f0a0493bd8013m.jpg d69679f55ae4255dm.jpg 30d8ff376890a75em.jpg 68da02a6f8565d8bm.jpg 7d18b07f7361231am.jpg

Walka z kabelkami:

896ec7bdbf1288d5m.jpg 37756cc31f5f00d2m.jpg 3dc09235f2e029c1m.jpg 9ff791ddae144bb2m.jpg 3e71380316796ee7m.jpg

4263fb12804f86ecm.jpg 87dc4c9a1fbd2a28m.jpg b0ac5bd8eab5b849m.jpg

5575d8e0fafefbd3m.jpg 45159ecc10d50e72m.jpg 8d6f93f259927718m.jpg 7f9939f20cc5822dm.jpg 5da72f63377477d9m.jpg d82710806f44f5b0m.jpg

10396d44370f3dbbm.jpg ce57d4de5e6c22c8m.jpg 7381bb7c5edb4af5m.jpg d5970979ce655e17m.jpg

Prace skończone :mrgreen:

35f35dcd673d2a52m.jpg 75e75bda30a1a32cm.jpg b249d70d4e552357m.jpg 6027d5772c90415fm.jpg 1d79b8129377b008m.jpg

f05421f9afa07a9dm.jpg 620de14f54803a0bm.jpg abc4f5177059498em.jpg 94fd19a439bca6aem.jpg

0ea275bdd92b9eecm.jpg 1817b3ee8aab0550m.jpg 3dd3142774c5e9b9m.jpg cbd2cd3b9b6824f2m.jpg 2aded07fbfb6f53cm.jpg

fbb086db02f3846cm.jpg

A o to spis zmian, jakich dokonałem:

- silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem

- skrzynia BAA z półośkami

- kompletna wiązka elektryczna z b4

- ABS

- 4 elektryczne szyby

- wzmocnienia boczne

- zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza

- chłodnica z TDI

- wspomaganie kierownicy

- lampki w rączkach

- tarcze na tył

- zregenerowanie tylnich zacisków

- przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy)

- zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona)

- chromowane zamki drzwi

- chromy pod szybami na drzwiach

- instalacja Car Audio (jeszcze w budowie)

- wspawanie łap silnika do podłużnic

- i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony

Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!".

[br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 20:54_________________________________________________I to by było na tyle jeśli chodzi o historię mojej czarnulki ;-)

Wszystko zaczęło sie od tego, że 1.9 TDI okazał się tak zdrowym silnikiem, że zacząłem szukać jakiejś nowszej karoserii dla tego silnika. Przejrzenie serwisów aukcyjnych, telefon, wyjazd i samochód kupiony. Oto co udalo mi się wyrwać za naprawdę dobre pieniążki.

Przedstawiam Audi Coupe 2.0 115KM z podtlenkiem azotu.

4f801c2415310642m.jpg 67b22c8838acd4d4m.jpg 1444328c3e0d3b18m.jpg ef7d30ae5bcda5e1m.jpg ca551cb0b139f1ccm.jpg f90e46e2b041b8eem.jpg 301b70db17357552m.jpg a1d567d9ca32402cm.jpg

Co do wyposażenia to tak:

- ABS

- skóra

- elektryczne szyby

- elektryczne lusterka

- elektryczny szyberdach

- procon-ten

- podgrzewane fotele

- lusterko do makijażu pasażera z podświetleniem

- centralny zamek z pilota (w drzwiach brak bębenków na kluczyk )

- dodatkowe zegary

- sportowa kierownica 3-ramienna (włoskie Nardi)

- sportowe zawieszenie Boge

oraz inne pierdoły, które będę odkrywał.

Samochód stoi na 16 calowych alufelgach. Dostalem do niego również zimowe opony na 15 calowych felgach oraz dwa nowe tylne amortyzatory. O przednie światła się nie martwcie, poprzedni właściciel gdzieś lekko przychaczył i jedną lampę rozbił, drugą mi dał (tą pierwszą też, ale bez szkła i bez dwóch uchwytów ). Do tego dostałem w prezencie cały bagażnik jakieś pierduł, łącznie z kompletnymi prawymi drzwiami do coupe i dwoma przednimi bocznymi szybami.

Jak to 19 letni samochód, wymaga niewielkich poprawek, hamulce i ręczny trzeba reanimowac (przednie tarcze wentylowane), środek do porządku doprowadzić, kabelkomanię itd.

W niedługim czasie trafi tutaj moje 1.9 TDI

Zaczynamy zabawę ze swapem :naughty:

Pierwsza porcja zdjęć:

Jak widać, wszystkie przyciski na konsoli środkowej mają swoje kostki :mrgreen:

5120ba414e9cacdbm.jpg

Kierownica, trochę zniszczona ale jak na Coupe przystało - trójramienna. Ozdobna maskownica oczywiście jest ale wyszła za potrzebą przy robieniu zdjęcia.

c157d764215e0828m.jpg

To nie instalacja radia lecz rzeźniczy wymysł podłączenia dodatkowych zegarów :shock: Czujniki są w silniku ale zegary nie działają, nie dziwne.

df2443ca375646d4m.jpg

Ecu sobie spokojnie wisi, kable to elektryka prawych drzwi.

7dc1d6cd28a8425em.jpg

Miła niebieska dioda :mrgreen:

6f8be75599f8b4c5m.jpg

Już niedługo silniczku tutaj zabawisz :mrgreen:

1290cc3644caec8fm.jpg

Na dwie godziny spuścić mnie z oczu, hihi.

fba9cca57a2a1a5fm.jpg ee8fa6152f8b0c7am.jpg

Duuuuużo pracy mnie jeszcze czeka.

Wydaje się bez dzwona, plastiki z belki przedniej mają dobrą datę produkcji.

0954e4f55512e3f9m.jpg 8a936684f8392c20m.jpg

Wiązka silnika przygotowana do wyjęcia a tuż za nią pewnie z silnikiem wyjadę ;-)

69feb5e46982f49em.jpg

Wyjeżdżamy silnikiem :-)

a23c034521b00f02m.jpg 259bcc6317f3dd5bm.jpg 4140aac6c7fccedcm.jpg dc5dcd3d6323e99cm.jpg a6631cf327ada82fm.jpg

Jak to przystało na prawdziwego "mencyzne", przed włożeniem trzeba partnerkę odpowiednio przygotować :-)

A więc silnik już prawie wjechał (coby nie zmoknął) a ja jutro wygłuszenia od TDI przeszczepię do Coupe (te między skrzynią a karoserią). Do tego serwo zmienie i jakieś tam pierdułki.

38fafa46c4c28511m.jpg af7f7ca31b6c170fm.jpg bca0ba26a1b622d9m.jpg

Silnik już siedzi :mrgreen:

2c07d5c71e557f6bm.jpg 5e925c8dfd1b3535m.jpg

Teraz pasuje się wziąć za środek, zacznę od odkurzacza ;-)

89e7546fa6dc4846m.jpg

A teraz czekam na gratulacje :mrgreen:

Kilka aktualnych zdjęć. Jak widać wizualnie jest jeszcze trochę do roboty ale jak każdy wie, dla mnie największe znaczenie zawsze miały względy mechaniczne a tutaj jest już dobrze :mrgreen: Co do wyglądu to muszę wyrównać wszystkie linie karoserii bo tutaj coś krzywo leży, tam coś odstaje itp :-/ Powoli i konsekwentnie wszystko się ogarnie a samochód u mnie naprawdę dostanie drugie życie.

3a4432ff942a3f44m.jpg b2974866b95561cam.jpg 1b677e01a3bed473m.jpg ba7d04f326a17233m.jpg 623f2e17bc359d26m.jpg

17d1025fef548518m.jpg 3ce0f4bc0483af05m.jpg 8cff58f5eede8a68m.jpg e7f4ff8aa5b7dccem.jpg b79308511093edf9m.jpg

3a667ab4454d429am.jpg 5c97dcf45b395ef2m.jpg

Opublikowano

Szacunek i świetny wybór silnika.

Jak dynamika? Większa niż w sedanie czy to samo?

Opublikowano

Powiem Ci dość ciekawą rzecz, której raczej nikt się nie spodziewa, że sedan i coupe mają tą samą długość a gości u mnie cały kompletny wydech z b3 1.6 TD :naughty: Abstrac**jąc nieco od Twojego pytania ale wspominając o jakiś planach to z tyłu wyląduje wydech z Avanta TDI czyli dwururka, mam taki w szopce, ori w super stanie, tylko czasu jak narazie brak...

A co do dynamiki to Coupe jeździ lepiej niż sedan. Nie wiem czemu tak jest :mysli: Może to dlatego, że Coupe ma sztywniejszą karoserię, jest niższe o parę cm oraz ma sportowe zawieszenie i z przodu zawieszenie -20mm, bo tył to chyba ori. Jak chodzi o przyśpieszanie to jest podobnie bo wagi podobne ale wrażenia subiektywne są zupełnie inne :naughty:

Opublikowano

Ładnie :good: a co do tego zawieszenia, to może wydaje ci sie że z przodu jest zawieszenie -20, po wsadzeniu diesla jak nie wymieniales sprężyn to musowo przód siądzie troche w porównaniu do benzyny.

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Hmm... mam gdzieś w szopce sprężyny od Avanta TDI to podmienie w wolnej chwili i zobaczymy co będzie :)

Opublikowano

Kurde SZACUN KOLEGO !!!!!

Opublikowano

widzę że całe forum audi 80 przenosi się na forum A4 :>

Opublikowano

Dziękuje za miłe słowa, zmotywują mnie one do dalszej i systematycznej pracy nad pogłębianiem swojej wiedzy i późniejszej pomocy strapionym i potrzebującym na tym forum :hi:

podziwiam za talent! Wykorzystaj to i otwieraj warsztat!

Jeszcze mało wiem tak naprawdę, toż to ledwie parę śrubek odkręciłem w samochodzie :kox:

Teraz zacznie się zabawa bo mi takie świetny wynalazek jak nastawnik potencjometryczny najprawdopodobniej nawala, trzeba będzie przerobić cały osprzęt na ten z a4.

Opublikowano

Kolego, znam temat nastawnika potencjometrycznego, czyli nasz kochany Bosch. Trzeba będzie zmieniać na Pierburga ;) Widziałem gdzieś dzisiaj na forum u nas ecu od 1Z za 90zł :) Zostaje kupić nastawnik, ori wiązkę i przepływkę :D

Opublikowano

Jutro odpinam impulsator ze skrzyni i zobaczę jak się będzie zachowywać silnik :tongue4:

Bo problem jest taki, że na biegu jałowym od czasu do czasu szarpie silnikiem, tak jakby pompa podała mniej paliwa na jeden wtrysk, szarpanie jest przypadkowe i chaotyczne. Narazie typowych objawów szarpania na 4-5 biegu przy niskich obrotach nie zauważyłem, pewnie w specyficznym miejscu ścieżki się wytarły.

Chociaż podepnę również VAGa ale dawka by się nie zmieniła przecież sama...[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 00:14_________________________________________________No i kompletuję graty do przekładki na Pierburga :naughty:

Opublikowano

Trepek, bardzo rozsądnie ;) Kompa tanio Ci znalazłem, teraz szukać reszty gratów... Zakładam, że sam to będziesz podłączał patrząc na Twoje wcześniejsze dokonania. Mi śpiewali coś koło 1000zł za przekładkę :wallbash:

Opublikowano

Pompa 200zł, wiązka z a4 plus przepływka z a4 za 70zł, jeszcze obudowa filtra powietrza no i ECU, tylko że chyba od razu będę zakładał jakieś 16 bit z dobrym sofcikiem :cool1:

Opublikowano

E, to się zmieścisz w naprawdę dobrej cenie. Warto, bo zmiana na nastawnik indukcyjny to koniec kłopotów. A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków ;)

Opublikowano
A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków ;)

Się wie, zobacz do mojego podpisu :cool1: Akurat z pompami jestem za pan brat ale jak to mówią, szewc bez butów chodzi i miałem nastawnik potencjometryczny :thumbdown: No ale dawca silnika był w tak śmiesznie niskiej cenie (audi 80 avant) a silnik tak ładnie klekotał, że nie mogłem nie wziąć.

Opublikowano

Witaj :)

Jestem pod wielkim wrazeniem Twojego talentu i pracowitosci...

Zeby tak nasi mechanicy mieli choc obrobine z tego zapalu do mechaniki ktory Ty posiadasz, to nasz autka naprawde jezdzilyby super.

Jeszcze raz gratuluje... :hi:

Pozdrawiam Dana :)

ps. jesli kiedys otworzysz warsztacik to bede Twoja pierwsza klientka.... :cool1:

Opublikowano

Nie wiem czy kiedykolwiek otworzę warsztat, ponieważ studiuję dwa oddzielne kierunki (budownictwo i informatyka) ale ludzie przyjeżdżają do mnie sami z różnymi problemami :cool1: Będzie się coś psuć, załóż temat na forum, możesz nawet na PW mnie powiadomić a ja w nim z pewnością coś napiszę. Bo VAG to takie klocki, a ja zawsze lubiałem zabawę lego :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...