Jump to content
IGNORED

[ALL TDI] Od sedana do Coupe, od TD do TDI. Audi 80 b3 -> Coupe, dwa swapy.


trepek

Recommended Posts

Witam :hi:

Jako, że znam się co nie co na TDI i pompach wtryskowych rozdzielaczowych postanowiłem zajerestrować się na forum A4 oraz pokazać Wam, drodzy forumowicze, moje zabawki i powolną ewolucję z Sedana do Coupe, z 1.6 TD do 1.9 TDI 1Z. Zapinamy mocno pasy i jedziemy!

Wszystko zaczęło się od:

Po raz drugi mam okazje na forum Audi 80 zaprezentować swój samochód. Po kilku tygodniach poszukiwań, przejrzeniu dziesiątek ofert (fiatów, fordów, volkswagenów, mercedesów) natrafiłem na samochód warty zainteresowania :-) Wczoraj zobaczyłem ofertę, dzisiaj pojechałem i kupiłem :D Samochód bez rdzy, bez poważnego dzwona, najprawdopodobniej tylko 3 elementy malowane Praktycznie wszystko orginalne (po za tym, co widać) z podobną datą produkcji. Dość wprowadzenia, pora przejść do faktów:

Rok produkcji: koniec 1988, pierwsza rejestracja w 02.01.1989 roku.

Silnik: 1.6 TD (oznaczenie RA)

Przebieg: 232 tys. (w dniu zakupu)

Kolor: czarny satynowy metalizowany (oznaczenie LY9Y)

Skrzynia biegów: AKM

Sprowadzony ze Szwajcarii w 2005 roku. Jestem jego drugim właścicielem w kraju.

Wyposażenie:

- system Procon-Ten

- zielonkawe szyby

- centralny zamek

- Duo Sound

- trzecie światło stopu

- skórzana kierownica

- hak

- alufelgii (orginalne O.Z. z 1990r)

- tylne lampy Seima, tudzież bliżej sercom audi maniaków, Treser (a z tego, co wiem i co zauważyłem, ciemne lampy Seima uracza napisem Treser u mnie napisu niestety brak)

- lotka ori Kamei

Co zostało już zrobione:

:arrow: nadwozie/wnętrze

- odgrzybiony bagażnik

- przepolerowany lakier (1 raz)

- wyczyszczony środek

- zakupione kubełkowe fotele z ciemnego weluru

- zakupione radio (JVC KD-SH99R) oraz reanimacja tylnich głośników Magnat

- popodklejane welurowe boczki

- wyprostowane kierunkowskazy z przodu (i doprowadzenie ich wogóle do ładu)

- założony obrotomierz

- dodatkowe zegary

- tylnia blenda pod rejestrację

- czarny panel do radia

- obudowa akumulatora

- lampy zespolone

- przedni zderzak od audi 90

- atrapa chłodnicy od audi 90

- halogeny w zderzak

- kierunkowskazy w zderzak

- panel sterowania nawiewami i pokrętła z B4

- półka pod 4 przyciski

- przepolerowane alufelgii oraz wyczyszczone i pomalowane na czarno zaciski oraz bębny

- płaskie wycieraczki

- obudowa wentylatorów wraz z podwójnymi wentylatorami czterołopatkowymi

- uszczelniony bagażnik i zakonserwowana w nim podłoga, nareszcie sucho i czysto

- elektryczne lusterka

- okrągły pająk po lifcie z b3

- nowe kable głośnikowe

- ramka z filtrem kabinowym

- półka tylnia z roletą, miejscem pod 4 głośniki i duosound

- ringi na zegary

- czerwone podświetlenie zegarów i nawiewów

- alcantara

- wskaźnik doładowania

- tylni zderzak audi 90

:arrow: silnik, zawieszenie

- filtry, olej, płyny, rozrząd, napinacz

- wymieniona chłodnica i zbiornik wyrównawczy

- mały remont głowicy: planowanie, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod klawiaturą, uszczelka od kolektoru wydechowego, uszczelka od dolotu, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki, simeringi na wał + niebieska i pomarańczowa uszczelka, świece żarowe, sprawdzenie szczelności, usunięcie nagaru, przeczyszczenie zaworów

- ustawienie kąta wtrysku

- termostat

- simering pompy oleju

- prawa gałka

- gumowo-metalowa uszczelka pod klawiaturę (won z korkiem!)

- oil catch tank

- amortyzatory przód Kayaba

- nowe miedziane przewody hamulcowe oraz nowy płyn hamulcowy Jurid

- regeneracja tylnich bębnów

:arrow: podnoszenie mocy

- boost pin

- regulacja pompy

- pompa 10mm

- gov mod

A teraz kilka zdjęć:

daa48e72c7bf8ed1m.jpgfead09e7a7e8e709m.jpg9313ca0be6c0ab09m.jpgc9882b67685b963am.jpg

f9e4638d33f1647cm.jpg3ca71eedd0fe1717m.jpg4f65938f89c2dfd0m.jpg

Plany co do samochodu:

:arrow: Lepsze wrogiem dobrego.

17.07.2009

Polerka + kubełki + renowacja skóry na kierownicy

cfe15b91be3be1a0m.jpg4236f747d06445fbm.jpgf7ce73ad1db0ed44m.jpeg475055985d3e8c55m.jpgc3318639641e7bd9m.jpg3874457f69d55e1em.jpg

30.08.2009r.

Nowe zdjęcia z prac nad samochodem.

Boczki + radio JVC KS-SH99R + obrotomierz + małe szorowanko silnika

f538b5e21575158dm.jpgdcec454f32050efdm.jpg36c42d96e11075b3m.jpgffc9fbe08e99c789m.jpgd749c7c3a3fe1e73m.jpg

24.09.2009r.

Dodatkowe zegary oraz mały bonusik - linka od procon-ten.

447ba7af4c153337m.jpg19f1a39420686b1em.jpg

08.02.2010r

Pompa wtryskowa 10mm.

23ff5284be373d4am.jpg

17.04.2010r

Dziś mogę ofecjalnie już stwierdzić, że moja czarnulka wróciła do świata żywych :mrgreen:

Sam jej wyrządziłem tyle krzywd i sam swoimi łapkami ją odratowałem. Jeszcze wiele pracy przede mną ale przed smak końcowego efektu można już podziwiać na tych zdjęciach:

94790d63bd85f132m.jpg983aac167e3668d3m.jpg66eba4a9bc3d6bedm.jpg305d533ada2a09dfm.jpg

25.04.2010r

Pierwsza większa sesyjka samochodu:

:arrow: Silnik.

1d035db986ae9d63m.jpg3ff9a16a49f01e3am.jpg

:arrow: Wnętrze.

3bd7f01955639bcam.jpg9e5bf103f73e8056m.jpg06ca42ecbc226e96m.jpg

47c65a155aa20e67m.jpg4ca4b4c37b8d22acm.jpgb4661e2cf3255c96m.jpgee98a9eb0e955ae1m.jpg

:arrow: Całość.

fa8ab12ef4d33310m.jpgd502486ed10ff825m.jpg36faac9d4035e7e7m.jpgf851feec1171579cm.jpg577214ce8a02a28fm.jpgadb267f86cb6392em.jpg

65293aeaefd45ed9m.jpg8dedb9ca32cf5921m.jpg5637e4cc0e826e27m.jpg5e3db4541b99dd6dm.jpg857551022d51b98am.jpg

01.05.2010r

Zabawy z polerowaniem alusków.

c7442249be506f59m.jpg1f8fd03fb3c9f7dcm.jpg7b28a95cd49cd448m.jpg

25.09.2010r

A tutaj kilka zdjęć zrobionych dzień przed mini olkuskim zlotem Audi 80

d764cbb716cb646fm.jpgbd5f3d1c651475f7m.jpg6c80c06dd8f92ff5m.jpge0949d7db175df8fm.jpg

bfdd9ce6c55a0f92m.jpgba3ceeb2c5b5074dm.jpgac63186636aedb4am.jpg

Oraz zdjęcia dla wujo1 - elektryczne lusterka oraz okrągłe manetki.

53a2bf46d5197fbdm.jpg22dfaf775e45f694m.jpgea96e1526fd8f465m.jpg3260dd0efde2f5b3m.jpg

29.09.2010r

Korzystając z ostatnich dni wolnego zmieniłem w samochodzie wszystkie przewody hamulcowe na miedziane. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu gumowe przewody zostawiłem - albo były wymieniane albo czas był dla nich bardzo łaskawy.

bc820961a5e20ee7m.jpg

A tutaj mały rarytasik - tylnia półka z roletą, duosound i miejscem na cztery głośniki a więc total wypas :mrgreen:

3484f73309dfec9bm.jpg964a1fbe172746adm.jpg

Niestety w zestawie nie miałem orginalnych głośników 13cm, ich miejsce zastąpią następujące przetworniki:

8933e01f41cf2565m.jpg434770ee8daae516m.jpg

16.01.1011r

Ringi na zegary:

f6114671ca471884m.jpg

27.02.1011r

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem nową pokrywę zaworów. Część jest duraluminiowa i pochodzi z Golfa III 2.0 115KM.

dscf5114.th.jpg

dscf5113r.th.jpg

18.04.1011r

Kilka gratów z audi 90.

f9491f20e5fd6430m.jpg59c11e6e1cae6d45m.jpg4525126235e5e49cm.jpgccca80c46806acb2m.jpg

01.05.1011r

Tylni zderzak z 90'tki.

18ffd306efe83dfem.jpg

Alcantara.

8945e4a6a7a59462m.jpg

Film

A o to mały pokaz jak jeździ mój wozik.

Długo nie potrafię usiedzieć na miejscu. Pora po krótce przybliżyć etapy zmiany serduszka z 1.6 TD na pełne TDI. Proszę zapiąć pasy, jedziemy!

Z początkiem czerwca pojawiło się ogłoszenie z rozbitym avantem 1.9 TDI. Cena bardzo niska, pojechałem, zobaczyłem, odpaliłem i z miejsca zadatkowałem. Po tygodniu pojechałem po samochód:

a6f2ff03d60f3e53m.jpg18394455cbca527em.jpg

Samochód na podwórku więc trzeba dwa wozidełka rozebrać:

99d8cc75efb551d4m.jpg 262c2d913461cbd8m.jpg 0b7476345fc8cb3em.jpg cedef825d0c1feccm.jpg adaa0f75182cb6a3m.jpg 3435474b8509e91am.jpg

b86f0a0493bd8013m.jpg d69679f55ae4255dm.jpg 30d8ff376890a75em.jpg 68da02a6f8565d8bm.jpg 7d18b07f7361231am.jpg

Walka z kabelkami:

896ec7bdbf1288d5m.jpg 37756cc31f5f00d2m.jpg 3dc09235f2e029c1m.jpg 9ff791ddae144bb2m.jpg 3e71380316796ee7m.jpg

4263fb12804f86ecm.jpg 87dc4c9a1fbd2a28m.jpg b0ac5bd8eab5b849m.jpg

5575d8e0fafefbd3m.jpg 45159ecc10d50e72m.jpg 8d6f93f259927718m.jpg 7f9939f20cc5822dm.jpg 5da72f63377477d9m.jpg d82710806f44f5b0m.jpg

10396d44370f3dbbm.jpg ce57d4de5e6c22c8m.jpg 7381bb7c5edb4af5m.jpg d5970979ce655e17m.jpg

Prace skończone :mrgreen:

35f35dcd673d2a52m.jpg 75e75bda30a1a32cm.jpg b249d70d4e552357m.jpg 6027d5772c90415fm.jpg 1d79b8129377b008m.jpg

f05421f9afa07a9dm.jpg 620de14f54803a0bm.jpg abc4f5177059498em.jpg 94fd19a439bca6aem.jpg

0ea275bdd92b9eecm.jpg 1817b3ee8aab0550m.jpg 3dd3142774c5e9b9m.jpg cbd2cd3b9b6824f2m.jpg 2aded07fbfb6f53cm.jpg

fbb086db02f3846cm.jpg

A o to spis zmian, jakich dokonałem:

- silnik 1.9 TDI z pełnym osprzętem

- skrzynia BAA z półośkami

- kompletna wiązka elektryczna z b4

- ABS

- 4 elektryczne szyby

- wzmocnienia boczne

- zupełnie nowy środek (prócz foteli i kierownicy), nowa podsufitka i kolor wnętrza

- chłodnica z TDI

- wspomaganie kierownicy

- lampki w rączkach

- tarcze na tył

- zregenerowanie tylnich zacisków

- przednie hamulce z b4 (niestety tarcze lite ale o większej średnicy)

- zawieszenie przednie z b4 (sanki, wahacze, sprężyny, kolumny MacPersona)

- chromowane zamki drzwi

- chromy pod szybami na drzwiach

- instalacja Car Audio (jeszcze w budowie)

- wspawanie łap silnika do podłużnic

- i jeszcze dziesiątki mniejszych pierduł, które nie mają większego znaczenia a bez których ten samochód nie byłby złożony

Przeglądając zdjęcia ze swapa zadaje sobie sam takie pytanie: "ja to napawdę wszystko sam zrobiłem? Nie wierzę!".

[br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 20:54_________________________________________________I to by było na tyle jeśli chodzi o historię mojej czarnulki ;-)

Wszystko zaczęło sie od tego, że 1.9 TDI okazał się tak zdrowym silnikiem, że zacząłem szukać jakiejś nowszej karoserii dla tego silnika. Przejrzenie serwisów aukcyjnych, telefon, wyjazd i samochód kupiony. Oto co udalo mi się wyrwać za naprawdę dobre pieniążki.

Przedstawiam Audi Coupe 2.0 115KM z podtlenkiem azotu.

4f801c2415310642m.jpg 67b22c8838acd4d4m.jpg 1444328c3e0d3b18m.jpg ef7d30ae5bcda5e1m.jpg ca551cb0b139f1ccm.jpg f90e46e2b041b8eem.jpg 301b70db17357552m.jpg a1d567d9ca32402cm.jpg

Co do wyposażenia to tak:

- ABS

- skóra

- elektryczne szyby

- elektryczne lusterka

- elektryczny szyberdach

- procon-ten

- podgrzewane fotele

- lusterko do makijażu pasażera z podświetleniem

- centralny zamek z pilota (w drzwiach brak bębenków na kluczyk )

- dodatkowe zegary

- sportowa kierownica 3-ramienna (włoskie Nardi)

- sportowe zawieszenie Boge

oraz inne pierdoły, które będę odkrywał.

Samochód stoi na 16 calowych alufelgach. Dostalem do niego również zimowe opony na 15 calowych felgach oraz dwa nowe tylne amortyzatory. O przednie światła się nie martwcie, poprzedni właściciel gdzieś lekko przychaczył i jedną lampę rozbił, drugą mi dał (tą pierwszą też, ale bez szkła i bez dwóch uchwytów ). Do tego dostałem w prezencie cały bagażnik jakieś pierduł, łącznie z kompletnymi prawymi drzwiami do coupe i dwoma przednimi bocznymi szybami.

Jak to 19 letni samochód, wymaga niewielkich poprawek, hamulce i ręczny trzeba reanimowac (przednie tarcze wentylowane), środek do porządku doprowadzić, kabelkomanię itd.

W niedługim czasie trafi tutaj moje 1.9 TDI

Zaczynamy zabawę ze swapem :naughty:

Pierwsza porcja zdjęć:

Jak widać, wszystkie przyciski na konsoli środkowej mają swoje kostki :mrgreen:

5120ba414e9cacdbm.jpg

Kierownica, trochę zniszczona ale jak na Coupe przystało - trójramienna. Ozdobna maskownica oczywiście jest ale wyszła za potrzebą przy robieniu zdjęcia.

c157d764215e0828m.jpg

To nie instalacja radia lecz rzeźniczy wymysł podłączenia dodatkowych zegarów :shock: Czujniki są w silniku ale zegary nie działają, nie dziwne.

df2443ca375646d4m.jpg

Ecu sobie spokojnie wisi, kable to elektryka prawych drzwi.

7dc1d6cd28a8425em.jpg

Miła niebieska dioda :mrgreen:

6f8be75599f8b4c5m.jpg

Już niedługo silniczku tutaj zabawisz :mrgreen:

1290cc3644caec8fm.jpg

Na dwie godziny spuścić mnie z oczu, hihi.

fba9cca57a2a1a5fm.jpg ee8fa6152f8b0c7am.jpg

Duuuuużo pracy mnie jeszcze czeka.

Wydaje się bez dzwona, plastiki z belki przedniej mają dobrą datę produkcji.

0954e4f55512e3f9m.jpg 8a936684f8392c20m.jpg

Wiązka silnika przygotowana do wyjęcia a tuż za nią pewnie z silnikiem wyjadę ;-)

69feb5e46982f49em.jpg

Wyjeżdżamy silnikiem :-)

a23c034521b00f02m.jpg 259bcc6317f3dd5bm.jpg 4140aac6c7fccedcm.jpg dc5dcd3d6323e99cm.jpg a6631cf327ada82fm.jpg

Jak to przystało na prawdziwego "mencyzne", przed włożeniem trzeba partnerkę odpowiednio przygotować :-)

A więc silnik już prawie wjechał (coby nie zmoknął) a ja jutro wygłuszenia od TDI przeszczepię do Coupe (te między skrzynią a karoserią). Do tego serwo zmienie i jakieś tam pierdułki.

38fafa46c4c28511m.jpg af7f7ca31b6c170fm.jpg bca0ba26a1b622d9m.jpg

Silnik już siedzi :mrgreen:

2c07d5c71e557f6bm.jpg 5e925c8dfd1b3535m.jpg

Teraz pasuje się wziąć za środek, zacznę od odkurzacza ;-)

89e7546fa6dc4846m.jpg

A teraz czekam na gratulacje :mrgreen:

Kilka aktualnych zdjęć. Jak widać wizualnie jest jeszcze trochę do roboty ale jak każdy wie, dla mnie największe znaczenie zawsze miały względy mechaniczne a tutaj jest już dobrze :mrgreen: Co do wyglądu to muszę wyrównać wszystkie linie karoserii bo tutaj coś krzywo leży, tam coś odstaje itp :-/ Powoli i konsekwentnie wszystko się ogarnie a samochód u mnie naprawdę dostanie drugie życie.

3a4432ff942a3f44m.jpg b2974866b95561cam.jpg 1b677e01a3bed473m.jpg ba7d04f326a17233m.jpg 623f2e17bc359d26m.jpg

17d1025fef548518m.jpg 3ce0f4bc0483af05m.jpg 8cff58f5eede8a68m.jpg e7f4ff8aa5b7dccem.jpg b79308511093edf9m.jpg

3a667ab4454d429am.jpg 5c97dcf45b395ef2m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Szacunek i świetny wybór silnika.

Jak dynamika? Większa niż w sedanie czy to samo?

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci dość ciekawą rzecz, której raczej nikt się nie spodziewa, że sedan i coupe mają tą samą długość a gości u mnie cały kompletny wydech z b3 1.6 TD :naughty: Abstrac**jąc nieco od Twojego pytania ale wspominając o jakiś planach to z tyłu wyląduje wydech z Avanta TDI czyli dwururka, mam taki w szopce, ori w super stanie, tylko czasu jak narazie brak...

A co do dynamiki to Coupe jeździ lepiej niż sedan. Nie wiem czemu tak jest :mysli: Może to dlatego, że Coupe ma sztywniejszą karoserię, jest niższe o parę cm oraz ma sportowe zawieszenie i z przodu zawieszenie -20mm, bo tył to chyba ori. Jak chodzi o przyśpieszanie to jest podobnie bo wagi podobne ale wrażenia subiektywne są zupełnie inne :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ładnie :good: a co do tego zawieszenia, to może wydaje ci sie że z przodu jest zawieszenie -20, po wsadzeniu diesla jak nie wymieniales sprężyn to musowo przód siądzie troche w porównaniu do benzyny.

Pozdrawiam :hi:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... mam gdzieś w szopce sprężyny od Avanta TDI to podmienie w wolnej chwili i zobaczymy co będzie :)

Link to comment
Share on other sites

widzę że całe forum audi 80 przenosi się na forum A4 :>

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za miłe słowa, zmotywują mnie one do dalszej i systematycznej pracy nad pogłębianiem swojej wiedzy i późniejszej pomocy strapionym i potrzebującym na tym forum :hi:

podziwiam za talent! Wykorzystaj to i otwieraj warsztat!

Jeszcze mało wiem tak naprawdę, toż to ledwie parę śrubek odkręciłem w samochodzie :kox:

Teraz zacznie się zabawa bo mi takie świetny wynalazek jak nastawnik potencjometryczny najprawdopodobniej nawala, trzeba będzie przerobić cały osprzęt na ten z a4.

Link to comment
Share on other sites

Kolego, znam temat nastawnika potencjometrycznego, czyli nasz kochany Bosch. Trzeba będzie zmieniać na Pierburga ;) Widziałem gdzieś dzisiaj na forum u nas ecu od 1Z za 90zł :) Zostaje kupić nastawnik, ori wiązkę i przepływkę :D

Link to comment
Share on other sites

Jutro odpinam impulsator ze skrzyni i zobaczę jak się będzie zachowywać silnik :tongue4:

Bo problem jest taki, że na biegu jałowym od czasu do czasu szarpie silnikiem, tak jakby pompa podała mniej paliwa na jeden wtrysk, szarpanie jest przypadkowe i chaotyczne. Narazie typowych objawów szarpania na 4-5 biegu przy niskich obrotach nie zauważyłem, pewnie w specyficznym miejscu ścieżki się wytarły.

Chociaż podepnę również VAGa ale dawka by się nie zmieniła przecież sama...[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 00:14_________________________________________________No i kompletuję graty do przekładki na Pierburga :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Trepek, bardzo rozsądnie ;) Kompa tanio Ci znalazłem, teraz szukać reszty gratów... Zakładam, że sam to będziesz podłączał patrząc na Twoje wcześniejsze dokonania. Mi śpiewali coś koło 1000zł za przekładkę :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Pompa 200zł, wiązka z a4 plus przepływka z a4 za 70zł, jeszcze obudowa filtra powietrza no i ECU, tylko że chyba od razu będę zakładał jakieś 16 bit z dobrym sofcikiem :cool1:

Link to comment
Share on other sites

E, to się zmieścisz w naprawdę dobrej cenie. Warto, bo zmiana na nastawnik indukcyjny to koniec kłopotów. A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków ;)

Link to comment
Share on other sites

A w razie w można zawsze wyczyścić z opiłków ;)

Się wie, zobacz do mojego podpisu :cool1: Akurat z pompami jestem za pan brat ale jak to mówią, szewc bez butów chodzi i miałem nastawnik potencjometryczny :thumbdown: No ale dawca silnika był w tak śmiesznie niskiej cenie (audi 80 avant) a silnik tak ładnie klekotał, że nie mogłem nie wziąć.

Link to comment
Share on other sites

Witaj :)

Jestem pod wielkim wrazeniem Twojego talentu i pracowitosci...

Zeby tak nasi mechanicy mieli choc obrobine z tego zapalu do mechaniki ktory Ty posiadasz, to nasz autka naprawde jezdzilyby super.

Jeszcze raz gratuluje... :hi:

Pozdrawiam Dana :)

ps. jesli kiedys otworzysz warsztacik to bede Twoja pierwsza klientka.... :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy kiedykolwiek otworzę warsztat, ponieważ studiuję dwa oddzielne kierunki (budownictwo i informatyka) ale ludzie przyjeżdżają do mnie sami z różnymi problemami :cool1: Będzie się coś psuć, załóż temat na forum, możesz nawet na PW mnie powiadomić a ja w nim z pewnością coś napiszę. Bo VAG to takie klocki, a ja zawsze lubiałem zabawę lego :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...