Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Proszę o sprawdzenie logów (leje EGR)


mieszek8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki :wink4:

Proszę o sprawdzenie logów ze szczególnym uwzględnieniem tych dotyczących EGR.

Jestem po wymianie kompletnego rozrządu(+Motul Specific 505.01, komplet filtrów Mann'a i świec Beru) i mechanior, który wymieniał bebechy radził mi wymienić także EGR.

Widziałem już wcześniej, że leje się z niego, ale miałem nadzieję, że wyczyszczenie go pomoże chociaż na jakiś czas.

Jak spytałem się czy mają może na stanie uszczelkę i o-ring do EGR, bo planuję go wyczyścić, to zrobił wielkie oczy i pokazując wiaderko z wymienionymi EGR'ami odpowiedział, że to nic nie da i oni wymieniają na nowe (ew. regenerowane). Nie uśmiecha mi się wydawać kolejne conajmniej 600pln. Gdzieś na forum czytałem, że trzeba zlikwidować przyczynę wycieku oleju (turbina?), ponieważ sama wymiana EGR'u nic nie pomoże i nadal będzie ciekło. Da się "wywróżyć" po logach, czy czyszczenie w moim przypadku pomoże? :decayed:

Czy coś jeszcze dolega mojej furce?

widok na EGR:

8b042932a8f04546m.jpg 4d97bc4e34a3ce81m.jpg

widok od dołu na zaolejony intercooler(?):

cc3937d2c6ac3ce4m.jpg b564771e23e5ca90m.jpg

A oto logi (starałem się sam coś znaleźć z pomocą tego posta):

statyczne

- "na zimno"

01-007 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68270.html

17-003 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68271.html

- "na gorąco"

000 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68281.html

001 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68282.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68283.html ("EGR" - pozycje 2 i 3 nie są tożsame, poz.4=4,8% zamiast ok.40%)

004 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68284.html

007 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68285.html

013 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68286.html

014 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68287.html

018 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68288.html

023 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68289.html

basic settings

000 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68272.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68273.html ("EGR" - wszystkie pozycje dalekie od wymaganych)

011 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68274.html ("turbina" - OFF=0%, ON=100% - u mnie odwrotnie)

dynamiczne

000 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68275.html ("przepływomierz" - poz. 10=255 a powinno być chyba powyżej 255)

001 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68276.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68425.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68277.html

008 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68278.html

010 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68279.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68280.html

kody błędów:

Address 01: Engine

Controller: 038 906 019 CG

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1366

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8Exxxxxxxxx

1 Fault Found:

17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus

P1586 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 8E0 959 433 J

Component: Komfortgerát T85 0112

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

01560 - Passenger Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio

Controller: 8E0 035 152

Component: chorus II GRO 0001

Coding: 00401

Shop #: WSC 77216

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

Dodam jeszcze, że autko po kilkudniowym postoju lubi trochę kopcić jasnym dymem, oraz zgrzytnąć przy wrzucaniu z jedynki na dwójkę (ale to już chyba temat na inną bajkę) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nestety musisz przygotowac sie na kupno nowego EGR innego rozwiazania nie ma chyba ze calkowicie go usuniesz. Jezeli zdecydujesz sie na kupno to przed zalozeniem przeczysc caly uklad dolotowy, olej prawdopodobnie jest z odpowietrzenia komory korbowej ale na wszelki wypadek sprawdz fizycznie luzy na wirniku turbo, z logow turbina wyglada w miare ladnie, troszke pozno wstaje - winne moga byc przewody podcisnienia, wywnioskowac to mozna z 11BS. Pozatym tak na szybcika to wyglada OK

1 blad to blad poduszki silnika, 2 drzwi pasazera (sprawdz przewody przy slupku), 3 wykasuj i sprawdz czy wroci (pewnie jakis sporadyczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego!

Trochę źle interpretujesz swoje logi, ale jak trochę poczytasz to zrozumiesz o co biega w tych logach...

Do rzeczy:

1. EGR pokazuje 4,8%, bo zapomniałeś przegazować przed logowaniem.

2. Błąd 17994 dotyczy czujnika z poduszki pod silnikiem - należy ją sprawdzić, jeśli uszkodzona - wymienić.

3. Twój mechanik widać, że ma jakieś pojęcie - kąt synchronizacji ustawił bardzo dokładnie :)

4. Ten ERG faktycznie mocno co pluje - przez niego turbina musi więcej pompować, bo ma straty w zużytym EGR.

Czyszczenie w tym wypadku niewiele pomoże, ponieważ nie masz już wpływu na zużytą tulejkę w której porusza się trzpień grzybka.

Sugeruję wymienić egr na sprawny/nowy lub zastąpić go dostępną na allegro redukcją - w drugim przypadku N75 nie będzie już potrzebny, a auto będzie się dłużej nagrzewało w chłodniejsze dni - to jest niestety plusem zaworu EGR.

Cała reszta wg logów wygląda dobrze, więc na twoim miejscu zainwestowałbym te XXX zł i miałbym spokój.

Przy okazji umył ten brudny silnik :wink4:

Olej w dolocie może się pojawić z odmy pokrywy zaworów (przypadłość silników PD) lub też z turbo - jeśli jesteś wnikliwy należy to sprawdzić.

5. Późne wstawanie turbiny, mała reakcja w logu 011BS i ten "olej w dolocie" o którym piszesz może też świadczyć o luzie na wirniku i przycieraniu o korpus części zimnej.

(bez straszenia) :)

Myślę, że pomogłem w ocenie logów :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję wymienić egr na sprawny/nowy lub zastąpić go dostępną na allegro redukcją - w drugim przypadku N75 nie będzie już potrzebny, a auto będzie się dłużej nagrzewało w chłodniejsze dni - to jest niestety plusem zaworu EGR.

Koledze chyba chodzilo o N18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew

sprawdz fizycznie luzy na wirniku turbo
Późne wstawanie turbiny, mała reakcja w logu 011BS i ten "olej w dolocie" o którym piszesz może też świadczyć o luzie na wirniku i przycieraniu o korpus części zimnej
Jak to sprawdzić? (nie słyszę żadnych niepokojących odgłosów tarcia w turbinie)

EDIT: rozebrać turbawkę i pokręcić nią jak pokazuję banshee tutaj?

winne moga byc przewody podciśnienia
Mam sprawdzić, czy nie ma jakichś zagięć lub nieszczelności przewodów które powodują, że aktualne ciśnienie wynosi ok. 940-990 zamiast 2100-2600 (011BS)?

Nie mogę nic znaleźć na Allegro wpisując "redukcja egr" (samo "egr" -300 stron)

Odnośnie błędu poduszki - da się z tym jeździć? O ile dobrze pamiętam mechanik zbytnio się tym błędem nie przejął.

Jeśli mechanik się sprawdził to będę się go trzymał :) (chętnym z okolic Wieruszowa dam na niego namiary, żeby nie robić niepotrzebnej kryptoreklamy)

Silnik umyję jak już wszystko będzie cacy pod maską :wink4:

Reasumując:

** albo usuwam EGR

- bardziej kopcę, zatruwam środowisko(nie wjadę do centrum Berlina :decayed:), później mam ciepło w samochodzie, ale samochód ma więcej tlenu i staje się żywszy, oraz oszczędzam kasę na nowym EGR

** albo kupuję nowy EGR

- mniej kopcę, mniej zatruwam środowisko, szybciej mam ciepło w samochodzie, mniej spalam ON(?), ale mam lżej w kieszeni

Takie są minusy i plusy EGR?

Poza dolewaniem oleju przy niesprawnym EGR coś mi jeszcze grozi?

P.S. dziękuję za każdą wskazówkę, która poszerza moją wiedzę w tej dziedzinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o turbo odkrec rure ktora idzie od filtra powietrza i sprawdz czy na wirniku nie masz luzow wzdluznych, jezeli sa turbo nadaje sie do regeneracji, luzy poprzeczne beda poniewaz wokol wirnika tworzy sie film olejowy, ale musza sie miescic w swojej granicy. Jezeli chodzi o przewody podcisnienia to radze ci je wymienic na nowe (niewielki koszt a bedziesz mial pewnosc ze sa szczelne). w grupie 11BS sztanga turbiny wykonuje ruch w calym zakresie ale cisnienie jakie uzyskuje w niskich obrotach silnika wynosi przy zamknietym zaworze ponad 900 przy otwartym okolo 1200mbar i w tych granicach musi sie miescic.

Zamiast EGR mozesz wstawic rure z flansza ktora zastapi EGR. Jezeli usuniesz EGR silnik napewno bedzie sie troszke dluzej nagrzewal, bedzie glosniej/twardziej pracowal ale napewno bedzie zwawszy w dolnych obrotach wiec decyzja nalezy do ciebie co z nim zrobic. Przy sprawnym EGR olej napewno tez bedziesz dolewal to nie jest wina EGR lecz padajacego turbo lub niesprawnego ukladu odpowietrzenie komory korbowej. olej poprostu wyplywa przez nieszczelny EGR a gdy jest sprawny olej trafia do komory spalania.

Jezeli chodzi o mechanika to wcale nie musial ingerowac w ustawienie synchronizacji, jezeli podczas wymiany nic nie przestawil, wartosc bedzie taka jak przed wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o mechanika to wcale nie musial ingerowac w ustawienie synchronizacji, jezeli podczas wymiany nic nie przestawil, wartosc bedzie taka jak przed wymiana.

nie zgadzam się, ale chyba nie ma sensu polemizować, bo temat dotyczy innego problemu.

:)

Chodzi o taką flansz

http://postimage.org/image/rbuvhdwih/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem w końcu czas, żeby zajrzeć do turbiny i niestety widać spore luzy:

(jakość nie jest zbyt dobra - nagrywane starym aparatem, doświetlane programowo)

1) Sądząc po luzach turbiny można stwierdzić, że to ona jest odpowiedzialna za wycieki oleju a nie odma(nie mam "masła" pod korkiem oleju)?

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale jeśli by tak było, to kupno nowego EGR'u w niczym nie pomoże, ponieważ olej i tak będzie wyciekał i dostawał się do cylindrów gdzie będzie spalany powodując kopcenie czarnym dymem.

2) Co jest gorsze: spalanie oleju w silniku, czy wyciek poprzez EGR?

3) Da się rozpoznać, czy oryginalnie zamontowany EGR był wymieniany?

Jakiś czas temu zostawiłem lakiernikowi samochód na kilka dni i od tego czasu bardziej zacząłem zwracać uwagę na wycieki EGR'u. Niepokój mój wzbudziły tumany siwego dymu jakie wydobywały się z wydechu jak wracałem od niego. Momentalnie zawróciłem z pytaniem, czy aby na pewno moje auto było tylko malowane. Firmę prowadzi mój dalszy kuzyn i zapewniał mnie, że nie gmerali w silniku a dym się pojawił, bo auto stało kilka dni. O ile jako tako ufam mu, to pracownikom nikt cały czas na ręce nie patrzy. Wcześniej wycieki oleju i kopcenie(czasem na zimnym silniku lubi trochę puścić siwego dymu) nie rzucało mi się tak w oczy.

4) Czy dobrym wyjściem byłoby zamontowanie "oli catch tank'a"?

Jak stwierdził storm37 "...z logow turbina wyglada w miare ladnie...", ja też nie zauważam żadnych większych mankamentów podczas jazdy, więc chciałbym uniknąć wymiany turbawki. Poza wymianą turbiny(spisuje się dobrze), nie musiałbym wymieniać EGR lub zastępować go flanszą żeby pozbyć się wycieków, a nie do końca sprawny EGR spełniałby choć częściowo swoje funkcje(zastosowanie flanszy wyklucza to).

5) Przez niesprawny EGR część ciśnienia z turbo ucieka wraz z olejem(zastosowanie flanszy zapobiega temu)?

Znalazłem też prawdopodobną nieszczelność podciśnienia. Jeden z przewodów przy rozdzielaczu był na końcu popękany i lekko się zsunął. Uciąłem felerny fragment, podgrzałem dobry koniec w gorącej wodzie i wcisnąłem na rozdzielacz.

c1b1dbcd62efc5f7m.jpg

Niestety nie mam obecnie możliwości logowania, więc nie da się wykluczyć, że głównym winowajcą opóźnień jest turbo.

Co do zdolności mechanika, to mam też logi sprzed wymiany rozrządu ;)

- przed wymianą http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_69255.html

- po wymianie http://vaglog.rtnet.pl/qjteml15_68277.html

O dziwo czyżby log przed wymianą wyglądał lepiej(mniejsze odchylenia od 0), nowy rozrząd gorszy od starego? :mysli:

zastosowane części są pewne(od Tomka - TOM77):

- pasek Dayco 94885,

- rolka napinająca Ina 531043620,

- rolka prowadząca Ina 532019710,

- napinacz hydrauliczny Ina 533003510

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze cię zmartwić.

Twoje turbo jest do wymiany. Wirnik nie może mieć luzów osiowych - ŻADNYCH. Luzy promieniowe mogą być.

Twój ubytek oleju i wyciek z egr są powodem zużytej turbiny. Oczywiście egr też ma nieszczelność, ale w porównaniu do stanu turbiny to pikuś.

Priorytet w tym wypadku jest jeden - wymiana turbiny.

Jeżeli będziesz myślał o regeneracji to zastanów sie dobrze i poczytaj najpierw - dużo użytkowników narzeka na regenerowane turbiny, bo się rozlatują po 2000km.

Moje zdanie jest takie, że lepiej znaleźć dobrą używkę w kwocie 700-900 niż dawać 900 za regenerowaną i się tylko denerwować.

Do ciebie będzie jednak należeć ostatnie zdanie w tym temacie.

Nie jest wskazane, aby silnik otrzymywał dodatkową porcję oleju, dlatego nowy egr nic nie pomoże na olej w dolocie - puszcza turbina.

Rozrząd ma podobne odchyłki, jak stary - na wyższych obrotach tak będzie zawsze.

Masło pod korkiem to nie to co myślisz - robi się wówczas, gdy płyn chłodzący dostaje się do oleju lub w niskich temperaturach otoczenia pokonujesz krótkie trasy (rzadziej występujące).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co powielac, banshee wie co pisze, nic dodac nic ujac. :hi: Turbosprezarka moze pompowac ladnie ale jezeli sa luzy osiowe to nie ma na co czekac -> regeneracja lub wymiana na nowa chyba ze chcesz sie nabawic choroby szalonych diesli :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...