serko 0 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Witam. VAG pokazuje błąd 16518- brak zmian napięcia sondy lambda Zrobiłem logi i napięcie sondy nie oscyluje wogóle i cały czas wynosi 0.45V , czy same te pomiary kwalifikują sondę do wymiany? Dodam, że nie mam instalacji LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
longerooo 1 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 czyli sonda wisi i nic jej już nie pomoże:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielik 0 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 tak sonda do wyrzucenia. tylko kup dobrą sondę bo nie markowe zamienniki bardzo szybko padają lub od razu po zakupie nie działają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Zamierzam kupić oryginalną boscha w intercarsie. Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemu z wymianą. Dla pewności przez kilka dni będę ja psikał wd40. W razie co na warsztacie mam gazy to jak nie będę mógł jej wykręcić to będę ją grzał, aż puści. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onkel 9 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 JA wiem czy będą aż takie problemy z jej wykręceniem?? NIe wiem jak to w B5 ale jak u kumpla w B6 zakładaliśmy przelotke zamiast kata to normalnie poszły sondy bez większych problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Mam nadzieję, że nie będzie problemów. Niektórzy piszą, że musileli wymieniać kolektor bo nie szło wykręcić sondy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielik 0 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 jeśli nigdy nie była ruszana to może być kłopot. ale powinno pójść bez uszkodzenia kolektora popsikaj wd40 na dzień przed walką z sondą i będzie gut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
egon47 39 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Ja jak mialem walnienta sonde lambde to nie zauwazylem zadnych obiawów a Vag wywalal blad ale po wymiane sondy auto mi mniej zaczelo palic Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Mi właśnie pali około 12-13 litrów. Wydaje mi się, że właśnie walnięta sonda jest przyczyną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
egon47 39 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Mi właśnie pali około 12-13 litrów. Wydaje mi się, że właśnie walnięta sonda jest przyczyną. Bardzo mozliwe i na Sondzie nie warto oszczedzac kuj Bosch albo NGK Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Lanie wd40 na kilka dni przed demontażem niewiele ci pomoże bo preparat po prostu się wypali.Przed wykręceniem polej,poczekaj "chwilkę" i do dzieła. Tylko weź dobry klucz! niech ci do głowy nie przyjdzie płaski bo na bank narobisz sobie problemów.Nasadowy lub oczko. Kabel możesz uciąć bo sonda i tak do śmieci więc nie szkoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Sonda zamówiona, oczywiście oryginał. W poniedziałek montaż. Oby poszło gładko [br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 08:39_________________________________________________Sonda wymieniona. Nie poszło jednak gładko. WD nic nie dało. Nie była wymieniana od nowości i zapiekła się. Trzeba było grzać gazami. Po 3 godzinach walki puściła, i wykręcałem ją kolejne 30 minut, po obróceniu o dosłownie 3 mm trzeba było psikać wd zakręcić i odkrecać dalej i tak wkółko aż do końca. Gwint w kolektorze na szczęście mnie uległo uszkodzeniu. Wkręciłem nową. Nie wiem jak teraz wyjdzie spalanie bo tylko się przejechałem kawałek. Może dzisiaj podepne jeszcze Vag i sprawdze jak napięcie i korekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielik 0 Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 no czekamy na wyniki. ale moim zdaniem 1.6 takie spalanie ma w normie. moich 2 kolegów miało takie motory w audi i tak im paliły. dla pocieszenia mój silnik pali 14l/100km w zimę. i próbuje jeździć oszczędnie. :wallbash: to jest dopiero lipa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Na wyniki spalania trzeba jeszcze trochę poczekać aż wyjeżdżę bak do końca. Widzę już, że jest mniejsze nie wiem tylko o ile. Co do vaga to błąd skasowałem i już się nie pojawił więcej. Napięcie ładnie oscyluje od 0,2 do 0,8. Zrobiłem wykres i wyszła piękna sinusoida . Link to comment Share on other sites More sharing options...
adams78 0 Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Gdzie kupiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Kupiona w intercars oryginał Bosch za 280zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adams78 0 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 OK. Polecam zakupy u Tomka "Łysego" - dawniej Verax, teraz siedzi w Inter Team Link to comment Share on other sites More sharing options...
serko 0 Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Mogę podać wyniki spalania: - przed wymianą sondy 12-13 l/100km - po wymianie sondy 9,5 l/100km W obu przypadkach mniej więcej te same warunki jazdy. Pomiar na pełnym baku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr0styyy. 10 Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Wywalało błąd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now