Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APT] Brak mocy, duże spalanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was klubowicze;)

Moja Audi ma zbyt mało mocy jak na swoje 125KM, również spalanie chciałbym obniżyć.

Zauważyłem, że pewną usterkę: Przy kolektorze ssącym jest takim grzybek( czy jest to zawór EGR?), obok jest plastikowa zaślepka(pokazana na zdjęciu poniżej), po jej zdjęciu widać wajchę, która chyba powinna ciągnąc dzwignię do której dolega. Po dodaniu gazu wajcha się odsuwa lecz dzwignia zostanie na miejscu gdyż chyba jest ułamany zaczep. Chciałem połączyć to na próbę drucikiem, ale wolę najpierw Was zapytać do czego to służy i czy rzeczywiście powinna ta wajcha być połączona na stałe z dzwignią?

apt.jpg

Opublikowano

Nie jest to EGR. Jest to urządzenie służące do sterowania przepływem powietrza w kolektorze dolotowy w zależności od ciężkości naszej prawej stopy (niby to wpływa właśnie na osiągi i spalanie). Dźwigienka powinna być połączona.

Opublikowano

A Ty jaki masz kod silnika? (Ja mam APT). Ile Ci pali Twoja audi, ale szczerze:)

Opublikowano

Miasto - 10l, trasa - 8l. silnik APT w automacie.

Opublikowano

Przed chwilą udało mi się połączyć te elementy drucikiem, zobaczymy czy będą jakieś zmiany, jeśli pomoże kupie nową część albo na szrocie.

A czy nasze silniki mają zawór recyrkulacji spalin EGR?

Jeśli chodzi o spalanie to ja mając ten sam typ silnika i skrzynię manualną powinienem mieć je niższe a jest odwrotnie. Dodam że staram się jeździć tak aby auto spalało jak najmniej.

Opublikowano

Nowej części to raczej nie kupisz (koszt ok. 900zł). Pozostaje szukać kolektor dolotowy z tym i zmieniać. (jak co mam taki na sprzedaż)

Nasze silniki nie mają EGR.

Co do spalania to nie zawsze jest tak, że automat będzie palił więcej niż manual. Wszystko zależy od stylu jazdy. Czasami wydaje się nam, że jedziemy ekonomicznie, a tak nie jest.

Opublikowano

Sama ta plastikową wajchę muszę wymienić(koszt tego byłby mały) ale pewnie nigdzie samego tego elementu mi nie sprzedadzą.

Jeszcze mam jedno pytanko: Zauważyłem takie "stukanie" w urządzeniu które znajduję się nad filtrem powietrza. Wchodzą do niego wężyki które wychodzą z przepustnicy. Mógłbyś sprawdzić czy u Ciebie też to urządzenie wydaję jakiś dźwięk?

Opublikowano

Jeżeli cyka/stuka to znaczy, że działa i tak ma właśnie być. Jest to elektrozawór do odpowietrzania baku.

Samej dźwigienki nie dostaniesz, jedynie całe to ustrojstwo.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi:) widzę że masz dużą wiedzę na temat tych silników. Powiedz czym jeszcze mógłbym się zając żeby zmniejszyć spalanie. Wyczyścić przepustnicę i kolektor dolotowy? Sprawdzić lub wymienić świece i przewody?

Jeszcze mam jedną sprawę: Po odkręceniu korka wlewu oleju na wałku który tam widać jest brudny olej(są takie nawet mini ziarenka), kupiłem niedawno ten samochód i zastanawiam się czy to jest normalne? Na karteczce która jest przyczepiona przy silniku mam informacje o oleju: Castrol 15W 40. W wiekszości są to oleje mineralne ale chyba jest Castrol magnatec 15W40 który jest półsyntetykiem. Jak myślisz możliwe że ktoś wlał mineralny olej do takiego silnika? Na jaki olej wg Ciebie musiałbym zmienić teraz? Bo szkoda żeby ten silnik jeździł na mineralnym.

Opublikowano

Boże co za idiota wlał tam taki olej. Zmień go czym prędzej na 5W40 fullsyntetyk. Przede wszystkim wlać porządny olej, nie jakiś Castrol, tylko Motul, Valvoline. Jeszcze dodatkowo wlałbym płukankę (środek czyszczący dodawany do oleju na 10-15 minut przed wymianą oleju, żeby dobrze wypłukał ten syf) także z firmy Motul, Valvoline, Liqui Moly.

Co do spalania sprawdź czy z sondą lambą jest wszystko ok, czy przepływomierz także dobrze działa, wyczyść przepustnicę i wymień świece. Podepnij Vag-a sprawdź czy jakieś błędy wyskakują.

Opublikowano

Miałem do dyspozycji Vaga ale tylko na kilka minut dwa tygodnie temu ale zdążyłem tylko odczytać i skasować błąd: 17746(P1338)-czujnik położenia wałka rozdządu. Wydaje mi się że był to stary nie wykasowany błąd. Niestety miałem zbyt mało czasu żeby sprawdzić czy błąd ten nie pojawi się ponownie.

Z olejem może ktoś tylko taką kartkę powiesił a w rzeczywistości jest w silniku inny olej(choć to mało prawdopodobne). Można po wyglądzie ocenić jaki to olej? Wydaje mi się taki czerwonawy na bagnecie. A czy jeśli jest to mineralny olej i teraz zaleje pełnym syntetykiem nie powstaną wycieki i nie będzie mi silnik brak oleju? Jakiś czas temu byłem u mechanika i powiedział że jeśli jest wlany mineralny to nie wolno zmieniać na inny.

Opublikowano

Nic Ci nie zacznie cieć i silnik z tego powodu nie zacznie brać oleju. Jak będziesz dalej słuchał tych mechaników to daleko nie zajedziesz. Zmień olej jak najszybciej dla własnego dobra.

Z tym błędem musisz zobaczyć czy faktycznie to tylko stary błąd czy jest jednak coś nie tak.

Opublikowano

A pamiętasz jaki dokładnie masz olej? Dzięki wielkie za pomoc. Twoje odpowiedzi były mi bardzo przydatne:). Mam jeszcze jedną małą wadę: na wolnych obrotach delikatnie drży samochód i falują obroty ale wskazówka minimalnie się odchyla. Muszę przeczyścić przepustnice i wymienić olej i zobaczymy czy to zniknie. Przy okazji muszę wyczyścić kolektor ssący bo przy tym przebiegu może być tam już niezły syf(185tys.), a może osiągi dzięki temu mi się poprawią.

Opublikowano

Ja mam wlane 5W40 syntetyk Motul.

Wymień ten olej poczyść to co mówisz, nic to nie kosztuje, a być może to coś pomoże. Jak silnik ci drży może poduszki pod silnikiem mają koniec swojego żywota.

Opublikowano

Na nalepce we wnęce koła zapasowego, oprócz kodów wyposażenia , powinno być w ostatnim wierszu na pozycji

2, 3 i 4-tej podane kolejno: spalanie miasto,trasa,średnie.

Kolego Zbyszek_7 a ile to jest to Twoje duże spalanie? (Ale szczerze :naughty:)

Może się okaże, że mieścisz się w podanej przez producenta normie i nie ma z czym kombinować ?

Opublikowano

Tą naklejkę mam zerwaną niestety. Spalanie może nie jest dużo za duże ale chciałbym zejść na niższe. Miasto(dojazd do pracy:10 minut jazdy): 11.5l, Trasa: nie wiem dokładnie ale pewnie odrobinę poniżej 9l, Średnia: 9,5-10l. Po wymianie oleju, świec, wyczyszczeniu kolektora i przepustnicy i elementu o którym pisałem na początku tego tematu mam nadzieje że przynajmniej 1l spadnie spalanie:). A Wy jakie spalanie macie podane na naklejce w miejscu koła zapasowego?

Opublikowano

U mnie na naklejce jest ( ale Avant jest chyba cięższy bo masa własna 1334 kg) :

12,2 -miasto

6,6 - trasa

8,6 - średnie

W praktyce po mieście najmniej co wyszło to 10,7 z klimą non stop ale było i 13 przy piłowaniu na niskich biegach w korkach.

Na trasie najmniej co wyszło to 7,8 (z klimą non stop) i Vśredniej=120km/h ( Vmax=180km/h przez jakieś 300km).

Teraz już nie chce mi się zawracać tym zbyt często głowy :decayed:

Tak więc co do zużycia paliwa chyba nie to auto i nie ta marka żeby coś tu oszczędzać, chyba że duże przebiegi robisz to pozostaje LPG :sick3:

Opublikowano

Masa własna mojej Audi wynosi 1220kg, czyli jest sporo lżejsza a mimo to spalanie mam trochę wyższe od Ciebie.

Nie chodzi mi o zredukowanie spalania do połowy ale przynajmniej ten litr chciałbym zejść. Na przyszły poniedziałek planuje się umówić do mechanika na wymianę uszczelki po klawiaturą i gdzieś przy odmie bo tam mam wycieki oleju i przy okazji każe wyczyścić przepustnicę i kolektor ssący, później pojadę wymienić olej na jakiś dobry syntetyk(jeśli będą mieć to wymienię na Motul 5W40 bo sporo pozytywnych opinii ma ten olej na naszym forum), i przed wymianą wleję może jakiś środek do płukania silnika no i oczywiście filtr oleju wymienię:). Podzielę się w przyszłym tygodniu jakie efekty przyniosą te czynności.

Mam do Was pytanie dotyczące tego urządzenia o którym pisałem na początku tego tematu. Połączyłem wczoraj tą plastikową wajchę z dzwigienką, ale dzisiaj podczas jazdy nie wyczułem widocznej różnicy w mocy. Wiece może jak duże znaczenie ma to urządzenie na osiągi i spalanie auta?

Opublikowano

Gdzieś czytałem, że to ustrojstwo daje coś koło 7-8% mniejsze spalanie i lepiej się silnik wkręca, ale gdzie ja to widziałem to nie pamiętam. Miałem też kiedyś połamaną tą dźwigienkę, wymieniłem to urządzenie i jakoś nie odczułem żadnej różnicy między tym sprawnym a uszkodzonym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...