Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Przyczyny dymienia na ciepłym silnku (po zmianie turbo)


darulez
 Share

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio zmieniono mi turbine na wiekszy model od AWX. Okazało się, że trubina byla zle zalożona- przewod olejowy upustowy byl podgiety i spowodowal wysranie sie pierscienia uszczelniajacego wirnika strony cieplej. Znany i polecany na innym forum TDI zaklad poczuł sie w obwiązku naprawienia szkody i na swoj koszt i rzekomo dokonal regeneracji owej turbiny przed ponwym motazem.

3 dni temu odebralem auto, ale problem w tym ze nadal podkapca siwym dymem - ale tylko na rozgrzanym silniku. Dym z rury jest przy ruszaniu i na postoju - nie widac podczas jazdy.

Jestem jeszcze przed korektą dawek-programu, bo auto jest po czipsie u Rogala robionym jeszcze na strarej orginalnej turbinie.

Zastanawiam sie czy przyczyna tkwi nadal w nieszczelnoscii uszczelniacza turbo ( pomimo regeneracji) - czy dym powodują źle dobrane dawki paliwa.. a moze siadly pierscienie czy uszczelnienia zaworów??? kompresja nei byla sprawdzana ale zapala ladnie od cykniecia.

koledzy macie jakies pomysly?

Zrobie pewnien dystans i sprawde olej jesli bedzie brakowac oleju jak po przednio ( po 500 km braklo 1,5 litra ) odstawiam woza do warsztatu znow :confused4::slina::wallbash:

Link to comment
Share on other sites

1,5 L / 500 km??? niezle

turbine zakladales nową? czy uzywana?

Link to comment
Share on other sites

no prosze .... p.Bogumil odwalil taka kiche ... [ciezko uwierzyc]- podjedz do nich na kolejna diagnoze ...

szkoda nowej turbiny .... :confused4:

p.s zdjecia z poprzedniej turbiny nie wygladaly za ciekawie

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4829

Link to comment
Share on other sites

Turbo zakladalem regenerowane z 12 mc-na gwarancja z firmy turboserwis. Teraz bylo regenerowane ponownie i dostalem kolejna gwarancje od Bogumiła.

Gadalem z Cuberem z forum i mowil , że u niego auto po zmianie turbo tez kopcilo na bialo na goracym silniku bo wypalaly sie resztki oleju co poszy w ukalad przy awarii staraej turbiny. U niego trwalo to k tygodnia.

Link to comment
Share on other sites

Turbo zakladalem regenerowane z 12 mc-na gwarancja z firmy turboserwis. Teraz bylo regenerowane ponownie i dostalem kolejna gwarancje od Bogumiła.

Gadalem z Cuberem z forum i mowil , że u niego auto po zmianie turbo tez kopcilo na bialo na goracym silniku bo wypalaly sie resztki oleju co poszy w ukalad przy awarii staraej turbiny. U niego trwalo to k tygodnia.

jezeli objawy trwaja krotko [dzien/dwa] - to pojezdzij i zobacz ... diagnoza z wypalajacym sie oleje jest jak najbardziej prawdopodobna ...

Link to comment
Share on other sites

Powiedz a po pierwszej wymianie tez kopcil?Bo bylo sporo oleju w ukladze wydechowym.

Nie chce tu oceniac Bogumila ale on jest tylko czlowiekiem,a mylic sie jest rzecza ludzka.

Link to comment
Share on other sites

Powiedz a po pierwszej wymianie tez kopcil?Bo bylo sporo oleju w ukladze wydechowym.

Kopcil i to dosc mocno. Myslałem, że wypala sie olej z ukladu (w momencie gdy stare turbo mi walnelo poszlo go sporo) ale kopcenie przybieralo na sile i ciągle uflogana klapa i mokre końcówki rury.

Teraz kopci przy ruszaniu ( tak jak nieraz widac w dieslach) ale dym jest siwy nie czarny.

Poatym po rozgrazniu silnika unosi sie mgielka podczas postoju.

czy cos poza turbo może byc przyczyna takiego stanu? zakładam że jak twierdzi Bogumił turbo było regenerowane ponownie przez jego zaprzyjaznioną firme wiec może jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Zakladam ze pytales Bogumila dlaczego tak jest,wiec co ci powiedzial?

Link to comment
Share on other sites

Zakladam ze pytales Bogumila dlaczego tak jest,wiec co ci powiedzial?

Zeby pojezdzic i sprawdzic czy ubywa olej.

poprzednio mówił że bedzie kopcić bo dopala sie olej w ukladzie.

Obawiam się że nadal turbo jest nieszczelne.

Nieszczelne pierscienei mysle że odpadaja bo zapala ładnie i mocy nie brakuje, chyba że może uszczelniacze zaworów.. :mysli: jesli nie turbina.

Link to comment
Share on other sites

Zakladam ze pytales Bogumila dlaczego tak jest,wiec co ci powiedzial?

Zeby pojezdzic i sprawdzic czy ubywa olej.

poprzednio mówił że bedzie kopcić bo dopala sie olej w ukladzie.

a ile juz przejechales ?

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie wypala się olej którym jest zawalony układ. http://www.bogumil.deal.pl/modyfikacja/turbulum09.jpg Przy takim zabrudzeniu układu wydechowego olejem trochę potrwa zanim cały olej wypali się z bebechów. Jeżeli masz możliwość (warunki) to wymontuj wydech od spinki przy tłumiku środkowym i zostaw go na noc w pozycji pionowej, może przynajmniej część pozostałego w tłumikach oleju spłynie.

Link to comment
Share on other sites

Przejechalem jakies 100 Km dopiero, czeka mnie mala trasa wiec przedmucham troche auto. Zapasowy olej na dolewke jest w bagazniku jakby co. po weekendzie bedzie wiadomo czy i ile ubyło oliwy.

Rozumiem, że moglo by kopcic na postoju przy rozgrzanym ukladzie wydechowym ale dziwi mnie czemu najwieksza chmura leci w momencie ruszania a dokladnie jak jak zapinam 2 bieg.

i wtedy jest siwo za autem - wyglada to nie ciekawie powiem wam... tylko czekac jak niebiecy sie przyczepia i bedą straszyli zabraniem dowodu.[br]Dopisany: 04 Kwiecień 2008, 10:54 _________________________________________________Przegonilem go po trasie, aż wpadł awaryjny...i co sie okazalo - auto nie kopci (ani przy ruszaniu ani na postoju) jak jest wyczączone sterowanie kierownicami turbiny.

po trasie 400 KM znowu zniknął litr oleju

Teraz sam wypiąlem wężyk z gruszki od sterowania kierownicami. Ciezko jezdzic tak bo auto staszny muł ale przynajmniej nie kopci i nie wyrzuca oliwy.

wniosek że Turbo do kolejnej regeneracji.

Macie pojecie który element w turbinie jest nieszczelny, podobno pierscien uszczelniajacy od strony cieplej był wymieniony

Link to comment
Share on other sites

Widze ze masz oktrutnego pecha z tym turbo :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...