MrTea Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 witam, Niedługo szykuję mi się więcej tras moim tdi, również po niemieckich auostradach. Ponieważ moja skrzynia na 4 i 5 tce zaczyna już troche buczeć, myślę o jej naprawie a przy okazji o zmianie przełożeń. Wiem że w 1.9tdi występowały długie skrzynie w 5 biegach. Np. skrzynia KBL w Seacie LEonie 105ps. .. Jest możliwe żeby przy naprawie przełożyć elementy z tej skrzyni do mojej żeby np. na 5tce obroty był mniejsze a co za tym idzie mniejsze spalanie i większa prędkość? Ew. co mogę zrobić (nie chce wkładać skrzyni 6tki - za dużo roboty) z tą skrzynią żeby była lepsza na dłuższe szybsze trasy. pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Szukaj skrzyni z 2.5 tdi. Wstawienie do Twojej skrzyni po naprawie dłuższej "piątki" też powinno być wykonalne, potrzebowałbyś tylko zestaw kół zębatych i synchronizatorów tego biegu.
MrTea Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Właśnie nie chce wrzucać 6tki, inne łapy itd.. wolałbym przerobić swoją obecną .. Ktoś może doradzić jakie skrzynie mają dłuższe przełożenia z ktorych mógłbym szukać części? Wiem że ta KBL jest dłuższa.. ale jaka jeszcze inna?
wiesiek3d Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Kolega pisał że masz szukać skrzyni od 2,5 TDI, a Leon ma silnik poprzecznie.
aju Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 fhn ze 130ki ale ta jej dłuższość to znikoma
maudi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn
IDUAL Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn Ale Silniki AJM chyba miały seryjnie skrzynie DUK ja o takiej myśle bo moja seryjna jest troszke krótka 190 to już tragedia a kolega w AJM spokojnie 210 jedzie.
aju Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn a liczyłeś z przełożeniem głównym? [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 17:51_________________________________________________ Ale Silniki AJM chyba miały seryjnie skrzynie DUK tak
maudi Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 fhn dłuższe to ma tylko pierwsze 3 biegi a 4 i 5 są już krótsze od skrzyni EEN z silnika 110KM lepszym wyjściem jest skrzynia DUK ta ma 5 dłuższą o 6km przy 3000 RPM od fhn a liczyłeś z przełożeniem głównym? [br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 17:51_________________________________________________ oczywiście... do obliczeń przyjąłem koła 205/55/16 ale chyba mi się już kolumny pomyliły bo coś źle policzyłem...., rzeczywiście FHN jest dłuższe od DUK, przy 3000RPM na 5 biegu o około 6km/h, od EEN o jakieś 11km/h ... jeśli znów czegoś nie pomyliłem....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się